Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

IMiev lades ikke helt opp

Startet av bkv, tirsdag 20. august 2013, klokken 19:35

« forrige - neste »

bkv

Mitsubishi i-Miev 2017

bkv

#16
Tre uker er godt og bilen er fremdeles ikke i orden. Fra  >:(  Motorforum Drammen >:( hører man aldri noe. Først da  jeg ringte dem etter ca 1 1/2 uke sa de at jeg godt kunne hente bilen og bruke den i mellomtiden.
Sist fredag kjørte jeg den ned igjen fordi den ladet bare 7 streker og fordi en varsellampe som varsler feil på bilens høyspentkomponenter tentes iblant.  De mente at løsningen kunne komme fra importør i dag, ihvertfall ville de ringe meg idag (mandag). Det har de heller ikke gjort.

Hvis den bilen noengang kommer på veien igjen, kommer neste service til å foregå et annet sted enn hos  >:( Motorforum Drammen >:(


Mitsubishi i-Miev 2017

Starfox

Klag og fiks samme feil 2 ganger. 3. Gangen hever du kjøpet.

bkv

Idag ringte  ::) Motorforum Drammen  ::) tilbake som avtalt. Jeg fikk til og med noe informasjon ut av dem.  Det skal finnes tre i-Miever i Norge med dette problemet som ennå er uløst.

De fikk en programvareoppdatering fra fabrikken som ikke hjalp. De har lest mer data ut av bilen og sendt til fabrikken. Når neste fix kommer vites ikke, men det hevdes å være en programvareoppdatering som skal til.
Mitsubishi i-Miev 2017

Thomas Parsli

Du skriver i en annen tråd at du har fått ny batteripakke.

Det høres jo ut som om balanseringen har feilet og du har en rekke døde batterier.
Dette rimer også med at du har fått ny pakke (ikke bare byttet defekte batterier), siden de helt sikkert vil ha den inn til testing og feilsøking.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

tomrh

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:33
Det høres jo ut som om balanseringen har feilet og du har en rekke døde batterier.
Kanskje ikke selve balanseringen, men at sikkerhet mot for høy cellespenning har sviktet. Det er sannsynlig i-MiEV har en felles krets som overvåker alle celler? Det er i så fall en konstruksjonssvakhet, for hvis hver celle hadde hatt sin egen BMS, så hadde jo bare en enkelt celle dødd og de andre 87 ville fortsatt virket.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tomrh

Sitat fra: bkv på tirsdag 20. august 2013, klokken 19:35
Hei. De siste dagene har jeg ikke fått ladet batteriet helt opp. Det mangler en strek  hver morgen.
Samsung-mobilen min har begynt akkurat slik nå. For en måned siden begynte indikatoren å vise 3/4 fulllt når den påstod å være fulladet. Nå er den bare halvfull når den er ferdigladet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

TB

Sitat fra: tomrh på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:07
Kanskje ikke selve balanseringen, men at sikkerhet mot for høy cellespenning har sviktet. Det er sannsynlig i-MiEV har en felles krets som overvåker alle celler? Det er i så fall en konstruksjonssvakhet, for hvis hver celle hadde hatt sin egen BMS, så hadde jo bare en enkelt celle dødd og de andre 87 ville fortsatt virket.

Ben Nelson har demontert ein "drukna" i-Miev, og viser at det er eit BMS kort pr batteri modul. Ein modul består av fire celler. Totalt 22 modular, og 88 celler.

Sjå her for informasjon og video:
https://www.youtube.com/watch?v=GBlaCkHsLFU
http://300mpg.org/2013/04/29/stripping-lithium-cells/
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA