Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

IMiev lades ikke helt opp

Startet av bkv, tirsdag 20. august 2013, klokken 19:35

« forrige - neste »

bkv

Hei. De siste dagene har jeg ikke fått ladet batteriet helt opp. Det mangler en strek  hver morgen. Jeg må kontakte verkstedet, men er det noen her som vet hva det kan være?
-Bjørn


i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

sven erik

hvor mange ampær lader du den på ?  og har du masse hurtigladet ?

bkv

Jeg har sen vanlige kabelen som trekker 10 amp. Jeg har hurtigladet to ganger.

i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

Snøkvit

Kanskje batteriet har mista kapasitet? Kanskje målaren visar kvar mange kWh som er igjen i batteriet?
(Ref. Nissans garanti på batteri: den skal visa minst 75% etter 5 år; altså implisitt at den visar faktisk kapasitet)
Raud Leaf, 01/2014
"Snøkvit": kvit I-miev, 02/2011-01/2014, 34.000 km totalt

bkv

Skulle jeg etter 1 1/2 år miste 2/16 av batterikapasiteten?

i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

tomrh

Sitat fra: bkv på onsdag 21. august 2013, klokken 09:50
Skulle jeg etter 1 1/2 år miste 2/16 av batterikapasiteten?
Niks, dette er helt ekstraordinært og bør dekkes av garantien. Jeg har jo f.eks. snart kjørt 40k km, kjører like langt på første streken og opplever faktisk litt lengre rekkevidde enn i fjor.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

bkv

Jeg hadde også lengre rekkevidde etter ett år. Det syntes å gå opp fra 120 til 130 km etter den første vinteren og servicen. Så plutselig en dag fikk jeg ikke lenger ladet fullt. Har nå fått time på verkstedet.

i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

Mr.Zero

Spennende! Du får holde oss oppdatert!  :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 21. august 2013, klokken 21:39
Spennende! Du får holde oss oppdatert!  :)
Hehe, tror kanskje det er en spenning han helst hadde vært foruten.  :P Men ja, det blir interessant å høre hva verkstedet sier om dette. Kan ikke tro det har noe med selve batteriet å gjøre, men kanskje heller med BMS eller laderen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

sven erik

Sitat fra: bkv på tirsdag 20. august 2013, klokken 20:25
Jeg har sen vanlige kabelen som trekker 10 amp. Jeg har hurtigladet to ganger.

i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998
ok for jeg har merket det samme om jeg har hurtigladet og kjørt jem til Sandefjord å ladet der med 9a eller mindre men da med 16a så får jeg full så har det funka  bra

Starfox

Funnet ut hva so som var feilen i dette tilfellet?

sven erik

I mitt tilfelle hvar det 12v batteriet som hvar dårlig

LittleBigsteel

Har selv en iOn som jeg kjøpte i Januar i år. Den har gått ca 16000km til nå, og har måtte bytte styringsenheten til batteriet to ganger grunnet lignende problem. Først startet det med at laderen plutselig gikk over til grønt rett etter man koblet den til bilen. Fikk den på verksted og da byttet de delen. Fikk bilen tilbake og på under 14 dager fikk jeg et nytt problem som ligner på ditt nevnte problem. Da ladet den seg bare opp 4 streker før maks. Fikk den ikke til å lade fult da heller. Det var ikke no problem å få på garanti, men ingen skjønner hvorfor dette har skjedd 2 ganger på kort tid. Siste gang var bilen inne en uke mens de ventet på råd fra England. Kom ikke da til noen annen løsning enn å bytte samme del på nytt. Nå har det fungert i noen uker uten problem igjen så får håpe det holder seg.

bkv

Det er fremdeles ingen løsning på dette.  Etter kontakt med Motorforum Drammen igår har vi inntrykk av at de venter på en programvareoppdarering fra fabrikken. Den kunne komme på mandag eller om tre uker; alt ettersom. Det var først da jeg selv ringte verkstedet etter en uke at de nevnte at jeg kunne hente bilen og bruke den i mellomtiden; de hadde sendt alle data til fabrikken. Bilen lader nå bare til ni streker.


i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA