Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We love Norway!

Startet av Hellemann, mandag 19. august 2013, klokken 09:50

« forrige - neste »

leifarneb

Sitat fra: Arnie på mandag 19. august 2013, klokken 14:25
Noen kommentarer fra skribenten:
Å pakke meninger inn i bomull, overlater jeg til politikere i disse tider. Personlig synes jeg det er helt greit at skribenter bruker klar tale.

Det er helt sant at når jeg så paraden av ulike fargevarianter på fabrikken og tilfeldigvis kom bak en grå bil, så slo det meg: Uff så trist, den bilen og så den dølle fargen. Når man kliner til med en luksusbil må man jo la den synes i trafikken.

Derfor var det lettere sjokkerende for meg i dag å oppdage at fargevalg grått er på topp blant norske S-kjøpere. Er det et uheldig utslag av at det tilfeldigvis var en grå bil som hisset opp folkemengden på Alnabru?

Nei, hvis jeg skulle finne på å kjøpe en brukt Model S fra Finn.no om noen år, så vil det være helt uaktuelt å vurdere grå...

Arnie,

Å pakke inn ting i bomull er ikke noe vits nei.. men når meningen din var såpass høl i hue som den var så må du tåle litt tyn. I tillegg kan det kanskje være greit å tenke over at du står på trykk.

Men men.. jeg setter pris på tydelig tale. (PS jeg har bestilt Grå bil.. og den er RÅ!)

Tosk :-)

vh
Leif Arne

rklokk

S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

TesLars

Vi er forskjellige. Alle har hver sin smak. Og det må respekteres. At grå er en av de mest populære fargevalgene tyder jo på at mange har god smak ;)
Oslo
Black Model S

TerjeV

Sitat fra: rklokk på mandag 19. august 2013, klokken 22:20
Kjedelig?

Neida, på bildene er den grå nyyyydelig.... Jeg hadde også bestilt grå utifra bilder, men da jeg og min kone fikk se den i virkeligheten (jada, utendørs) ble vi helt matte av skuffelse. Smaken er heldigvis som baken, men jeg er lettet over å ha fått byttet.... Grå er stilig, men ikke DEN grå.... Vi følte den overhode ikke passet på Teslaen!
Kjempebra at det er flere farger å velge mellom så er det jo noe for alle ;-)
Godt valg folkens!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Li-Ion

We love Norway ... They accept everything we do ... we can raise the price, remove accessories, add additional shipping fee and keeping them in total darkness in terms of delivery ... and they are still happy.
We love Norway ....  ;)
Teslaeier siden 2013 :)

teslaz

Sitat fra: Elektriske_Jan på tirsdag 20. august 2013, klokken 00:30
We love Norway ... They accept everything we do ... we can raise the price, remove accessories, add additional shipping fee and keeping them in total darkness in terms of delivery ... and they are still happy.
We love Norway ....  ;)
Godt sagt  ;D  ;D
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Balrog

Er jeg den eneste her som ikke har opplevd verken prisøkninger, utstyrsendringer i nærheten av noe vesentlig i min disfavør eller utsettelser?
Tvert i mot opplever jeg at kjøretøyet jeg snart får levert er langt bedre enn hva jeg opprinnelig ble forespeilet. Jeg må være veldig heldig.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

tk74

Sitat fra: Balrog på tirsdag 20. august 2013, klokken 09:06
Er jeg den eneste her som ikke har opplevd verken prisøkninger, utstyrsendringer i nærheten av noe vesentlig i min disfavør eller utsettelser?
Tvert i mot opplever jeg at kjøretøyet jeg snart får levert er langt bedre enn hva jeg opprinnelig ble forespeilet. Jeg må være veldig heldig.

+1
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Hellemann

Hehehe...
Humrer litt her jeg sitter...
Den artikkelen har vekket litt følelser, som er artig!

Og som jeg har nevnt tidligere, så syntes jeg at den var litt FOR personelig for å være en artikkel på trykk.

Men det er mange meninger og synspunkter her. Det viktigste er at alle og enhver blir fornøyd med det valget de har gjort og kjører rundt me et BREDT smil om munnen når den er kommet!

DET er de vel enighet om ;)
#2581- kanskje til jul??

rklokk

Sitat fra: TerjeV på tirsdag 20. august 2013, klokken 00:06
Sitat fra: rklokk på mandag 19. august 2013, klokken 22:20
Kjedelig?

Neida, på bildene er den grå nyyyydelig.... Jeg hadde også bestilt grå utifra bilder, men da jeg og min kone fikk se den i virkeligheten (jada, utendørs) ble vi helt matte av skuffelse. Smaken er heldigvis som baken, men jeg er lettet over å ha fått byttet.... Grå er stilig, men ikke DEN grå.... Vi følte den overhode ikke passet på Teslaen!
Kjempebra at det er flere farger å velge mellom så er det jo noe for alle ;-)
Godt valg folkens!

Hehe, gøy dette. Jeg er faktisk enig i at den grå ikke var mitt 1.valg. Ville helst ha blå, men har eid begge deler og er ikke i tvil om hva som har fungert best i praksis. Rakk ikke å kjøre 100 meter i en normal oslovinter før den så mer ut som grå enn blå. Mer enn å se på bilder av flotte nyvaskede doninger skulle jeg gjerne sett alle fargene i rekke skitne og full av salt og sørpe. I mitt bilhold er faktisk det deler av hverdagen i alle fall 6 mnd i året. Altså ikke bare smaken av baken men også flere faktorer.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Hellemann

Sitat fra: rklokk på mandag 19. august 2013, klokken 22:20
Kjedelig?

Finnes ikke kjedelig! Tvert om ;)
Jeg har to mørkegrå volvoer nå. Er storfornøyde, men TMS´en ta kaka ;D
Gleder meg som en unge
#2581- kanskje til jul??

PHsigP85

Sitat fra: tk74 på tirsdag 20. august 2013, klokken 09:12
Sitat fra: Balrog på tirsdag 20. august 2013, klokken 09:06
Er jeg den eneste her som ikke har opplevd verken prisøkninger, utstyrsendringer i nærheten av noe vesentlig i min disfavør eller utsettelser?
Tvert i mot opplever jeg at kjøretøyet jeg snart får levert er langt bedre enn hva jeg opprinnelig ble forespeilet. Jeg må være veldig heldig.

+1

+1 til
Riktignok er bilen blitt litt dyrere og noe forsinket ifht hva jeg så for meg, men det virker også som om kvaliteten er betraktelig bedret på de viktige punktene (for meg). Snakker da ikke om manglende krom eller ei led-stripe som er forsvunnet da dette for meg er irrelevant i den store sammenhengen.

Pakkene som forbedret bilen valgt jeg for øvrig heeeelt selv. Ingen tvang på verken vinter- eller sikkerhetspakke så vidt jeg kan erindre (no wonder at bilen ble dyrere)...

...men mest av alt gleder jeg meg over den bedrede støyisoleringen (helt gratis) og at problematikken rundt håndtakene virker løst.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

VigdisA

#43
:) :) moro!
Inspirerende å høre ham snakke om så mange ting, om alt fra hvor bra kvalitet han vil shippe med, til hvorfor Fisker feilet og om en hel masse forskjellig.

Jeg var en tur på fabrikken i Fremont i sommer. Der så vi at de fleste hadde på seg Tesla-brandede klær.
I følge omviseren vår, var ikke dette påkrevet, men de fleste valgte det.
I etterkant når jeg tenker på det.. når man har en så engasjert og inspirerende sjef, som er "ute på gulvet", så får man som ansatt en ekstra trang til å gjøre sitt ytterste.
Når man så lykkes, skaper det en stolthet, og man får en slags magi innad i bedriften, som igjen skaper en masse nye ideer. :)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA