Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We love Norway!

Startet av Hellemann, mandag 19. august 2013, klokken 09:50

« forrige - neste »

Hellemann

http://www.elbil.no/elbiler/1057--we-love-norway

Ser ElBilforeningen har vært på fabrikkbesøk ved Arne Asphjell.

Må si jeg syntes de er svært uproft og unødvendig å fremme egne meninger om farge slik de gjør.
Ikke særlig kult å få den meldingen når det er for sent å forandre.
Ikke for a jeg vil forandre min, men det skaper usikkerhet og frustrasjon....

Noen som er enig?
#2581- kanskje til jul??

Hellemann

Regner forresten med at følgende er fornøyde:

P15028 Stavanger
P15086 Oslo
S14225 Oslo
S14977 Stavanger
P15124 Oslo
P15102 Trondheim

De er på vei:-)
#2581- kanskje til jul??

ebbrey

Sitat fra: Hellemann på mandag 19. august 2013, klokken 09:50
http://www.elbil.no/elbiler/1057--we-love-norway

Ser ElBilforeningen har vært på fabrikkbesøk ved Arne Asphjell.

Må si jeg syntes de er svært uproft og unødvendig å fremme egne meninger om farge slik de gjør.
Ikke særlig kult å få den meldingen når det er for sent å forandre.
Ikke for a jeg vil forandre min, men det skaper usikkerhet og frustrasjon....

Noen som er enig?

Hehe så dette tidligere idag, dette er vel 1 person sin mening? Vi alle har valgt ulike farger av ulike grunner. Han fremhever jo bare hvilken farge han ville valgt sist. Selv var grå mitt 3 valg.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Lanber

Det må da være lov å mene.
Forøvrig helt enig jeg, ville aldri valgt grå

Foleson

Smaken er som baken, ikke ta deg nær av hva en person mener om fargen.

Ellers så må jo en artikkelforfatter ha lov å ha en mening, selv om han nok var litt hard i ordbruken....

Jeg vurderte selv en grå MS, men konkluderte med at det ville være en kjedelig farge, så slik sett er jeg enig med artikkelforfatteren. Men jeg ville vel aldri formulert meg på samme måte  ;)
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

el-fanboy

Artig artikkel, men helt unødvendig og ganske uproft å skrive om farge på den måten, han fremsetter jo påstanden som om det var en objektiv sannhet, og det blir feil.

Jeg bestilte først perlehvit men endret til mørkegrå etter at jeg hadde sett den på Alnabru. Jeg synes TMS kler den fargen skikkelig bra!
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Hellemann

At folk har meninger er helt klart bra, men jeg mener at en journalist ikke bør uttrykke egne meninger på en slik måte.
Man ser av avstemninger at grått fargevalg er et av de absolutt mest populære også.

Men for all del; jeg tar meg ikke nær av det ;)
Stoler såpass mye på meg selv at jeg ikke reflekterer så mye med det.

#2581- kanskje til jul??

Hellemann

Sitat fra: el-fanboy på mandag 19. august 2013, klokken 10:02
Artig artikkel, men helt unødvendig og ganske uproft å skrive om farge på den måten, han fremsetter jo påstanden som om det var en objektiv sannhet, og det blir feil.

Jeg bestilte først perlehvit men endret til mørkegrå etter at jeg hadde sett den på Alnabru. Jeg synes TMS kler den fargen skikkelig bra!

Enig :D
Det som er artig med artikkelen er jo det den starter med! Drammen ruler ;D
#2581- kanskje til jul??

Øyvind.h

Synes bare det var artig at han la litt krutt i avsnittet om farge :) Han må gjerne mene at det finnes friskere farger enn grå. Farge er helt avhengig av preferanser/smak, så at noen hater grå og elsker eksempelvis rød påvirker ikke meg akkurat..... Personlig synes jeg bilen er flott i alle fargene, men på forskjellige måter. Kunne hatt alt fra skrikende multicoat rød, til avdempet flott blå/grønn som oser luksus. Landet selv på grå, og synes personlig bilen kler grå svært godt. Var også innom svart, perlemor hvit og sølv). Så får journalisten gjerne mene at bilen bør ha en annen farge. Jeg kjøper akkurat det jeg selv vil :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Celter

Jeg er enig i at han skal få komme med sine meninger. Det jeg reagerte på var formuleringen" styggeste fargen". Det hører ut som språket til en 14 åring.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Cirion

Mørk grå, er da sykt fett  8)

Selv valgte jeg sort, men da hadde jeg ikke sett den mørke grå enda.

Er vel ikke stort annet å forvente av noen som er vant med "vanlige" elbiler. Huff, jeg har jo egentlig ikke lyst å være like arrogant å tråkke på spesifikke elbiler med "nydelige" fargerike plastskjermer... Men å komme med en så kraftig salve mot en "farge" som er sykt fet og meget mandig, verdig selv for Jaims Bånn.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

sindrej

Sitat fra: Hellemann på mandag 19. august 2013, klokken 09:50
http://www.elbil.no/elbiler/1057--we-love-norway

Ser ElBilforeningen har vært på fabrikkbesøk ved Arne Asphjell.

Må si jeg syntes de er svært uproft og unødvendig å fremme egne meninger om farge slik de gjør.
Ikke særlig kult å få den meldingen når det er for sent å forandre.
Ikke for a jeg vil forandre min, men det skaper usikkerhet og frustrasjon....

Noen som er enig?
Helt uenig.  Regner da med at alle kjøper den fargen de selv liker, om en "Arne et-eller-annet" mener fargen jeg har valgt er stygg så driter jo jeg en lang marsj i det.  Synes grå kler bilen veldig, veldig godt.  Var mitt andrevalg.

Thomas Parsli

"Etter å ha vandret rundt i fabrikken og sett alle fargevarianter av Tesla S passere forbi, har vi en klar oppfatning av hva som er den styggeste fargen"

Jeg skjønner at noen ikke liker ord som "stygg", eller at andre mener de liker feil farge, men her har altså en person sett alle fargevarianten Tesla tilbyr og gjort seg opp en mening.

Og nå er vel heller ikke Arne journalist (http://hit.hist.no/arkiv_folder/nr_02_10feb_2009/elbil_arne.html) og sier/skriver det han mener. Jeg foreslår dere leser ordet "stygg" som "minst pene" eller "minst heldige" og heller gleder dere over alle de andre 665 ordene i saken!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Cirion

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 19. august 2013, klokken 11:36
Og nå er vel heller ikke Arne journalist (http://hit.hist.no/arkiv_folder/nr_02_10feb_2009/elbil_arne.html) og sier/skriver det han mener. Jeg foreslår dere leser ordet "stygg" som "minst pene" eller "minst heldige" og heller gleder dere over alle de andre 665 ordene i saken!
Er litt forskjell på det å kalle noe stygt og det å følge opp med dette "Det er en forbrytelse mot en så lekker doning å lakkere den sotgrå."
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Thomas Parsli

Det er en persons mening, en person som har tatt seg bryet å skrive en lengre artikkel han deler med oss uten vederlag (så vidt jeg vet).

At noen bruker et fargerikt språk må vi tåle, så lenge det er fargevalg som får gjennomgå.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA