Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Handyman

De har byttet begge hovedlykter og dørhåndtaket på garanti.
Batteriet har du bedt dem bytte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Radial

Snodig med 5500kr for en side, og 3800 for andre siden i delekost for frontlamper.

Skulle trodd det var litt mer likt.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

PerBear

Sitat fra: Kim- på mandag 12. februar 2024, klokken 18:46
Sitat fra: PerBear på lørdag 03. februar 2024, klokken 20:04Fikk i dag følgende feilkoder på vår 2019 TM3: bms_a035 bms_a151 vcfront_a192
Det skjedde på slutten av en 60 km tur og varmen forsvant øyeblikkelig fra kupé.
Etter at jeg stoppet bilen nekter den å starte, og den tar heller ikke lading.
Er det nå en bør selge bilen mens den fortsatt har garanti?
Hvis du fortsatt har garanti er det vel bare å booke time 😀
Ja, bilen ble fikset på garanti. Årsak var defekt PTC varmer som gjorde at den slo av HV batteriet og nektet å starte. Som igjen medførte at 12V batteriet ble tømt ila noen timer.
PTC og batteri byttet på garanti, men nå lukter det rart i bilen når varmeapparatet brukes.
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Handyman

Er det lenge siden kupefilter er byttet?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ok67

Sitat fra: PerBear på torsdag 07. mars 2024, klokken 06:13men nå lukter det rart i bilen når varmeapparatet brukes.
Heilt normalt etter bytte av PTC, luktar litt varm olje liknande lukt, blir gradvis mindre og blir heilt vekk etter eit år eller to. Luktar mest like etter oppstart.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Model3B

Noen som har opplevd rustdannelse på kanten av bagasjeromsluka fordi det har vært for trangt mellom bagasjeromsluka og resten av bilen når den er lukket? Dvs at luka gnisser mot resten av bilen når den kjører over humper og lignende da det blir ørliten bevegelse i luka som da gnisser fordi det er for trangt?

filtvet

Måtte bytte hjullager foran etter 50.000 km. Gikk raskt og fikk gog service.

Men litt bekymrende at de kan ryke så fort. Forrige lavnivå var en Citroen og den klarte 140.000 før det første røk.

Radial

Sitat fra: Model3B på tirsdag 12. mars 2024, klokken 09:40Noen som har opplevd rustdannelse på kanten av bagasjeromsluka fordi det har vært for trangt mellom bagasjeromsluka og resten av bilen når den er lukket? Dvs at luka gnisser mot resten av bilen når den kjører over humper og lignende da det blir ørliten bevegelse i luka som da gnisser fordi det er for trangt?

Veldig vanlig feil på model 3 dette.
Særlig de som kom fra USA.

Men man kan jo følge med litt selv også, før det kommer så langt at det ruster.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Model3B

Sitat fra: Radial på tirsdag 12. mars 2024, klokken 10:22
Sitat fra: Model3B på tirsdag 12. mars 2024, klokken 09:40Noen som har opplevd rustdannelse på kanten av bagasjeromsluka fordi det har vært for trangt mellom bagasjeromsluka og resten av bilen når den er lukket? Dvs at luka gnisser mot resten av bilen når den kjører over humper og lignende da det blir ørliten bevegelse i luka som da gnisser fordi det er for trangt?

Veldig vanlig feil på model 3 dette.
Særlig de som kom fra USA.

Men man kan jo følge med litt selv også, før det kommer så langt at det ruster.
Får sjekke ekstra på den nye bilen jeg har kjøpt, men enda ikke fått

Upperpylon

Sitat fra: Model3B på tirsdag 12. mars 2024, klokken 11:19
Sitat fra: Radial på tirsdag 12. mars 2024, klokken 10:22
Sitat fra: Model3B på tirsdag 12. mars 2024, klokken 09:40Noen som har opplevd rustdannelse på kanten av bagasjeromsluka fordi det har vært for trangt mellom bagasjeromsluka og resten av bilen når den er lukket? Dvs at luka gnisser mot resten av bilen når den kjører over humper og lignende da det blir ørliten bevegelse i luka som da gnisser fordi det er for trangt?

Veldig vanlig feil på model 3 dette.
Særlig de som kom fra USA.

Men man kan jo følge med litt selv også, før det kommer så langt at det ruster.
Får sjekke ekstra på den nye bilen jeg har kjøpt, men enda ikke fått

Jeg har en 2019 fra Fremont, og den skal inn til utbedring for dette for 5. gang nå. Tesla sier hver gang at "Nå skal det ikke gjenoppstå"  ::) Har kostet dem ganske mye penger, dette. Har kostet meg en del tid og bryderi.

Har fulgt med hele tiden, så det har aldri rukket å bli rust, men gnissing oppstår fort. Det er lakkverkstedet de samarbeider med som demonterer og justerer luke, fanger og evt. andre karosseripaneler. Slike ting hevder Tesla at de aldri gjør hos seg.

En annen kuriositet er at jeg alltid mangler enten Tesla T-en, "Dual Motor-merket" eller begge deler når den er ferdig på lakkverkstedet. Det er alltid jeg som må etterspørre disse, hvorpå de sier at de ikke har fått emblemer fra Tesla. Deretter må Mobile Service komme hjem til meg å installere. Effektivt system! #sarkasme


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA