Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

To servicepakke or not to servicepakke, that is the question?!

Startet av Epleskreller, lørdag 17. august 2013, klokken 08:42

« forrige - neste »

HKS

Sitat fra: Jejl på fredag 02. mai 2014, klokken 22:03
Hvordan betaler man for å oppgradere til 8-års avtalen?
Og vi kan vel bruke tilgodebeløpet på 2500,-vi fikk for manglende adapter som mellomlegg?
Jeg svarte på mailen Tesla sendte ut i forrige uke og spurte om jeg kunne oppgradere fra servicepakken jeg bestilte med bilen (da var det kun 4 år til 19K) og opp til 8-års pakken.

Ble nettopp oppringt av Tesla Skøyen med spørsmål på om jeg kunne komme innom og betale mellomlegget. Det hadde sikkert også vært mulig å få en faktura på dette hvis man ikke bor/er i nærheten av et service senter.
Tesla Model 3 Long Range

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Elbilist79

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 05. mai 2014, klokken 13:08
Nytt avtale kan leses her :

https://www.dropbox.com/s/2mmkd8qv4m6v8g8/Norway%20Service%20Plan%20Agreement%20new%20version.pdf
I avsnitt A her står det at service må utføres innen 1600km eller 30 dager fra planlagt servicetidspunkt, dette gjelder i den nye avtalen også med andre ord?

Og lenger nede står det "lanlagte vedlikeholdskontroller skal inkludere følgende (kan når som helst endres av Tesla etter eget skjønn og uten forvarsel): ", dette gjer no denne serviceavtalen veldig usikker med tanke på kva framtidig driftskostnader ved bilen vert. Dersom skifte av slitedeler taes ut av servicen for eksempel, då gjenstår det berre ein dyr inspeksjon av bilen.
S85, Sølv

Teslanewbie

#213
Under punkte: overføring av avtale , står dette som jeg stusser litt på :


4. Du kan ikke overføre denne avtalen til en bilforhandler eller kunden til en bilforhandler.

Du kan altså ikke selge bilen til forhandler som innbytte, da får en evt kjøper som kjøper bilen av forhandler ikke det som kvarstår av denne avtalen... Rart

Dessuten krever Tesla 100euro for overføring av avtalen til ny eier..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

Jeg har fått svar fra Tesla i Bergen i dag at det er 16 dager pluss eller minus, altså ikke 30 dager før og etter. Ganske strikt, men den gode nyheten er at det vil komme oppdatering som gjør at bilen minner deg på dette!

Er det ikke ganske vanlig at garantien ryker på en bruktbil om den tas inn av forhandler og videreselges?

snurrehue

Sitat fra: bjoris på onsdag 07. mai 2014, klokken 14:53
Er det ikke ganske vanlig at garantien ryker på en bruktbil om den tas inn av forhandler og videreselges?

Aldri opplevd det før. Garanti er noe som gis av bilimportøren ved nybilsalg, og følger bilen gjennom de årene/kilometrene den er avgrenset til.

Viking

jeg svarte på e-poten fra Tesla om dette og bekreftet at jeg vil bestille. har ikke hørt noen ting fra dem.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

HKS

Hvilken addresse svarte du til?

Send forespørsel om dette enten til customerEU eller serviceEU@teslamotors.com. De vil videresende det til ditt nærmeste service senter slik at du kan få betalt for oppgraderingen. Min erfaring er at de svarer på dagen...
Tesla Model 3 Long Range

BMW850

Idag har det gått 30 dager siden mottak av bil. 5 års serviceplan ble bestillt. Tenker at det igrunn er en rimelig pris og at jeg kommer til å kjøre mer enn før. Har tidligere aldri hatt servicer på mine biler men tatt det selv. Siden bilen er såpass dyr synes jeg det er en grei forsikring på en måte...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Birger

Sitat fra: HKS på onsdag 07. mai 2014, klokken 20:08
Min erfaring er at de svarer på dagen...
Min erfaring er mye tull og rot hos Tesla. Rødt adapter er ennå ikke her etter mange forespørsler. Spørsmål om endring i ranger service ikke avklart siden spørsmål ble stilt i februar....

For meg er de den desidert verste forhandleren jeg noen sinne har vært borti. Og hver gang jeg klager så skal alt bli så mye bedre. Og ingen ting skjer....

Slik det er nå vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe en Tesla dersom de ikke bor i nærheten av et Service center.

Men bilen er deilig :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

cairnz


Sitat fra: bjoris på onsdag 07. mai 2014, klokken 14:53
Jeg har fått svar fra Tesla i Bergen i dag at det er 16 dager pluss eller minus, altså ikke 30 dager før og etter. Ganske strikt, men den gode nyheten er at det vil komme oppdatering som gjør at bilen minner deg på dette!

Er det ikke ganske vanlig at garantien ryker på en bruktbil om den tas inn av forhandler og videreselges?

Så lenge de har såpass med ventetid kan de ikke holde på disse grensene. jeg tar 20k-service på 23500km siden ventetid på å få service var godt over en måned. regner med å bestille 40k-service nå når jeg har 20k :-)
Elbilist

Avh

Noen som har droppet service? Jeg mener venter og ser. Selv passerte jeg 20 000 km (på under 4mnd!) :o
Sjekket med Tesla idag og de sa at garantien ikke påvirkes. Har vært inne en gang for å justere for dekk-slitasje. Utover det oppfører bilen seg perfekt! Hva er lengste kjørelengde så langt uten service?
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

OddB

Sitat fra: Avh på fredag 20. juni 2014, klokken 18:44
Noen som har droppet service? Jeg mener venter og ser. Selv passerte jeg 20 000 km (på under 4mnd!) :o
Sjekket med Tesla idag og de sa at garantien ikke påvirkes. Har vært inne en gang for å justere for dekk-slitasje. Utover det oppfører bilen seg perfekt! Hva er lengste kjørelengde så langt uten service?
Bytte av bremsevæske annet hvert år, og ikke minst bytte av kjølevæske på batteriet hvert fjerde år er vel de eneste punktene som kan anses som kritiske servicepunkt ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Pompel

Får ikke bilen før i oktober (estimat) så jeg har ikke sett så veldig mye på servicepakke enda.

Jeg kommer til å kjøre ~35.000km pr år bare i forbindelse med pendling så den åtte års servicepakken kommer til å forsvinne ganske raskt (halve tiden?) i og med at den er kun frem til 160.000 km. Jeg synes derimot at det er greit med en runde på service hvert år så jeg vil tro jeg tar dette uten serviceavtale.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

BMW850

Tok 5 års forhåndsbetalt servicepakke. Kjører vel ca. 20000 i året så sett i forhold til prisen på bilen synes jeg det er greit. Fikk også ett gavekort på 2500,- pga en ukes forsinket levering som ble trukket fra. En annen usikkerhet er selvfølgelig hva serviceprisen vil være de neste årene :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA