Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

To servicepakke or not to servicepakke, that is the question?!

Startet av Epleskreller, lørdag 17. august 2013, klokken 08:42

« forrige - neste »

Epleskreller

Mange har allerede takket ja eller nei til servicepakke og enda fler skal ta valget..

Jeg regner med å få spørsmålet i løpet av de neste dagene. Hva velger/valgte du? Hvorfor?

Jeg regner med å kjøre ca 25000km i året (blir litt mere kjøring nå fordi det blir gøy..) og er veldig usikker på hva jeg skal velge. Heldigvis kan man vente inntil 30 dager etter mottak av bilen med å bestille pakken..

Mere info:
Servicepakken
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Trøndertesla

Jeg valgte "servicepakke uten ranger". 24 lapper for 4 år hørtes ut som en god deal, og da trenger jeg ikke å tenkte noe mer på det. Og omservicen tar litt tid så regner jeg med at jeg får ny loaner inntil servicen er ferdig. Jeg har en gammel ML og har ligget på servicer på 25.000,- i året de siste årene - så dette er jo en annen verden :-)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

D.O

Er bytting av hjul 2 ganger i året inkludert i service avtalen? De skal vel rotere dekka jevnlig. Og hvis man bestiller ranger, kommer denne personen hjem til meg og legger om hjula/roterer plassering?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OW

Er ikke 24k service med ubegrenset ranger?

Er det noen som vet hva ubegrenset ranger betyr? Jeg fikk inntrykk av at det ikke var ubegrenset lengde fra nærmeste SC, og at det ville koste ekstra pr. km over en viss lengde når vi snakket med folket på Alna i forbindelse med prøvekjøring.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

petersv

Sitat fra: Trøndertesla på lørdag 17. august 2013, klokken 08:57
Jeg valgte "servicepakke uten ranger". 24 lapper for 4 år hørtes ut som en god deal, og da trenger jeg ikke å tenkte noe mer på det. Og omservicen tar litt tid så regner jeg med at jeg får ny loaner inntil servicen er ferdig. Jeg har en gammel ML og har ligget på servicer på 25.000,- i året de siste årene - så dette er jo en annen verden :-)

24k er vel prisen med ranger.

Dr.Ling

Det er jo en viss risiko for at en får trøbbel med bilen de første årene, og når jeg bor 720km fra nærmeste senter (blir da ca kr 8000 pr ranger-besøk) tror jeg det blir ubegrenset-pakken for min del. Jeg har hatt kr 0 pr år i service (men kanskje kr 10k pr år i andre verkstedsutgifter) til nå pga gamle biler som var lette å mekke på.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

TS

Jeg heller mot en 4års servicepakke uten ranger. Bor under en mil fra nærmeste servicesenter.
Tenker at det er bedre å la viking eller NAF levere den til nærmeste autoriserte verksted for maks 1000kr  om den er død ( på hardangervidda..)
Kommer til å kjøre ca 25.000km i året .

Årlig service med bytte av slitedeler er etter mitt syn i utgangspunktet lite nødvendig på en slik bil, men samtidig blir dette en 1.01 versjon hardwaremessig og jeg regner med at de kommer til å bytte svake komponenter uten å si ifra. På samme måte som Toyota.  (hørte om en som fikk tilbake sin Toyota fra service og manglet kontakten til motorvarmeren. Fant ut at han hadde fått ny motor ....)
Ønsker at Tesla skal ta den inn til ettersyn en gang i året.

En annen sak er at de antyder at man får tilgang til flere nye funksjoner (sw) dersom man bestiller servicepakken.

Husk at dette firmaet oppsto i Silicon Valley, ikke Detroit. ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Brede

Jeg heller også mot pakken uten ranger, men jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig får igjen for dette.
Synes det er ganske uklart hva som er inkludert i pakken i forhold til hva en får om en ikke går for serviceavtale.
Spesielt går dette på programvareoppdateringer
I forhold til hva jeg har hatt i utgifter på vedlikehold av bil tidligere er 19.000kr for 4 år et røverkjøp, men så er jo dette tross alt en ny bil.

Det største problemet er at med en serviceavtale så tipper kjøpssummen på bilen akkurat over den maksimale budsjettgrensen som jeg hadde bestemt meg for. Jeg skulle IKKE over den, men her baller det på seg gitt.  ;)

Muffinman

#8
Sitat fra: Dr.Ling på lørdag 17. august 2013, klokken 10:04
Det er jo en viss risiko for at en får trøbbel med bilen de første årene, og når jeg bor 720km fra nærmeste senter (blir da ca kr 8000 pr ranger-besøk) tror jeg det blir ubegrenset-pakken for min del. Jeg har hatt kr 0 pr år i service (men kanskje kr 10k pr år i andre verkstedsutgifter) til nå pga gamle biler som var lette å mekke på.

Det er faktisk helt unødvendig å betale for å få rettet feil som går på reklamasjon i Norge. Forbrukerkjøpsloven sier følgende:

Sitat§ 30. Gjennomføring av avhjelp
       Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Det betyr at om at bilen blir stående langt fra servicesenter på grunn av en feil som skal gå på reklamasjon er faktisk selger ansvarlig for alle kostnader til retting, inkludert transport av bilen om det ikke kan rettes på stedet.

Har intrykk av at mange betaler for servicepakke uvitende om hvilke rettigheter man har som forbruker i Norge. Flere av innleggene i denne tråden vitner om det.

Trøndertesla

Sitat fra: OW på lørdag 17. august 2013, klokken 09:05
Er ikke 24k service med ubegrenset ranger?

Er det noen som vet hva ubegrenset ranger betyr? Jeg fikk inntrykk av at det ikke var ubegrenset lengde fra nærmeste SC, og at det ville koste ekstra pr. km over en viss lengde når vi snakket med folket på Alna i forbindelse med prøvekjøring.

Du har rett - jeg skrev feil ovenfor. Det koster bare 19.000,- for 4- års med service - enda bedre :-) For 24.000,- så får man med ranger, og forskjellen er: "Tesla Ranger som kommer til deg for å utføre vedlikehold og garantireparasjoner." Jeg fikk ikke noe info fra min DES om hvor langt rangeren kan reise - sikkert fordi jeg bor 5km fra Teslabutikken på Lade...

Men jeg husker også å ha lest noe om km-begrensninger tidligere. Om man bor i grisgrendte strøk så er det sikkert noen tillegg med rangerservice, og det er vel bare rett og rimelig. Det blir dårlig butikk å kjøre 50mil for å utføre service for 4-5.000,- kroner hvert år...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Johnny

Regner med at bremseskivene aldri vil rekke å bli 4 år gamle med norsk veisalt, og da kan dette fort bli en billig avtale. Likevel er jeg i tvil om jeg skal ta pakken eller ikke.
TMS og eGolf.

Veggen

Jeg heller mot å droppe serviceavtale.
Kjører relativt kort, 10-12k km per år, med så lite vedlikehold som burde være nødvendig så tror jeg en  service ved behov eller ca annethvert år skulle holde fint.
Garantien gjelder jo uansett, og fabrikasjonsfeil dekkes av reklamasjonsretten.

turbolurbo

Jeg greier ikke helt å se at serviceavtalen er så gunstig..

Rangeravtale er greit nok for de som bor et godt stykke fra nærmeste servicesenter.

Jeg har hatt to biler som er relevante de siste to årene. Den ene er en BMW 5-serie. Den var det tilstandsbasert serviceintervall på, i praksis hver 30.000 km. Servicene kostet alt fra 4-6500 kr. I mitt tilfelle tilsvarte to servicer ca. 4 år. (Kjørelengde ca 15.000 km per bil) Altså rundt 10-12.000 kr. på 4 år. Ingen behov for bytte av bremseskiver i denne perioden.

Den andre bilen er en Tiguan med ca. tilsvarende priser på service inkl. bytte av bremsevæske og Haldex-olje.

Dette betyr at jeg fikk tatt nødvendig service på to biler for ca. samme pris som TMS-serviceavtalen over en 4-årsperiode.

TMS skal etter hva jeg kan skjønne ha et langt mindre servicebehov en de to nevnte bilene.

Når det gjelder oppdateringer og "hemmelige" oppgraderinger, så er ikke jeg så redd for de ikke blir fanget opp på diverse fora. Disse skal dermed være mulig å få tatt når det er aktuelt, uten kostnad.

Jeg vet ikke, bare noen tanker..

2019 TM3P

Birger

Her blir det 4 år med Ranger. Det er for langt unna et servicesenter for meg og så er det usikkerheten med hvilke feil som kan komme hos Tesla. De er jo en rimelig fersk aktør.

Hadde jeg bodd i nærheten av et servicesenter hadde jeg hoppet over hele avtalen. Jeg synes den er for dyr. Ingen av våre nåværende fosilbiler er i nærheten av Teslas pris for årlig service.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

SimenT


Tror jeg dropper servicepakken. Kjører ikke så mye per år og tror ikke jeg trenger årlig service. Reise et par timer til Oslo blir vel bare kos hvis en får en toppspecka lånebil med hjem.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA