Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rå ytelse til folket.

Startet av Stig O, fredag 16. august 2013, klokken 14:41

« forrige - neste »

Stig O

Har filosofert mye på hvordan framtiden til elbiler med rå ytelser vil bli. Hvordan vil myndighetene forholde seg til denne utviklingen med muskelbiler til folket? De er vel tatt litt på senga hva Tesla Model S angår. Elbilinsentivene var vel ikke helt tenkt til biler med 3-400 hk++. Med norsk veistandard er det vel ikke usannsynlig at skadestatistikken vil øke når disse bilene blir mer og mer vanlig. Tror på framtiden til elbilen, og om ikke lenge vil vel også de store bilprodusentene komme etter med "performance" ytelser. Om få år er vel en brukt Model S drømmebilen mange tyveåringer kan realisere( ikke bare Laumb), hvis ikke forsikkringselskapene setter en stopper for det da.. At Norge skal være det eneste landet hvor man kan kjøpe slike biler til under halv pris tror jeg er urealistisk. Tror en hk. avgift er noe av det første og mest politisk korrekte vi ser. Vi får i mellomtiden kose oss i Teslabobla, og trøste oss med at bilene våre i så fall stiger i pris. Tror imidlertid at neste bil (om 5år)med slike ytelser blir vesentlig dyrere. Kjør debatt!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Cirion

Tror nok ikke de ble tatt på senga i det heletatt, men ser på Tesla med positive øyne...

Nox derimot fikk de slengt i trynet som et svært balltre... Her skulle de redusere CO2 med å konvertere folket til Diesel, men endte opp med tidenes værste SMOG i Oslo og Bergen.

Tesla er endelig her til å redusere CO2 utslipp i Norge, at de produseres i andre land er bare en bonus.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb


OddB

Sitat fra: Stig O på fredag 16. august 2013, klokken 14:41
Har filosofert mye på hvordan framtiden til elbiler med rå ytelser vil bli. Hvordan vil myndighetene forholde seg til denne utviklingen med muskelbiler til folket? De er vel tatt litt på senga hva Tesla Model S angår. Elbilinsentivene var vel ikke helt tenkt til biler med 3-400 hk++. Med norsk veistandard er det vel ikke usannsynlig at skadestatistikken vil øke når disse bilene blir mer og mer vanlig. Tror på framtiden til elbilen, og om ikke lenge vil vel også de store bilprodusentene komme etter med "performance" ytelser. Om få år er vel en brukt Model S drømmebilen mange tyveåringer kan realisere( ikke bare Laumb), hvis ikke forsikkringselskapene setter en stopper for det da.. At Norge skal være det eneste landet hvor man kan kjøpe slike biler til under halv pris tror jeg er urealistisk. Tror en hk. avgift er noe av det første og mest politisk korrekte vi ser. Vi får i mellomtiden kose oss i Teslabobla, og trøste oss med at bilene våre i så fall stiger i pris. Tror imidlertid at neste bil (om 5år)med slike ytelser blir vesentlig dyrere. Kjør debatt!
Psykologisk kan det kanskje bli et problem.. men jeg ser ikke logikken i differensiere avgiftene pr HK.  Jeg som er vant med 120 slappe Toyotahester hadde helt klart kjøpt bilen om den hadde hatt halvparten av den motorkraften den har i dag. Grunnen til at denne bilen ble bygd var for å vekke oppsikt og vise at en elbil kan både være trygg, rask og praktisk. Det har hr.Musk lykkes til de grader med - "Verdens sikreste og beste bil".
Når du sier at vi får bilen til halv pris så er vel ikke det helt riktig. Det er vel heller alle de andre som selges til dobbel pris ?
At elbilinsentivene kommer til å bli bedre enn de er i dag tviler jeg på, men å skille mellom "luksus"-biler og "hverdags"-biler i avgiftene tror jeg ikke kommer til å skje med det første. Kommer f.eks mva tilbake i en form vil jo de dyreste bilene straffes mest automatisk.
Uansett tror jeg du har slitt ut en Tesla før det kommer merkbare endringer.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA