Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

sondell

Ja Sirona är genial. Men snufunksjonen försvinner når du må ha to ved siden av hverandre. Da går den ikke å snu lenger.

brimi

Bilextra på Strømmen i Akershus selger Sirona for 3790,-

Ring og sjekk, svigerinna mi kjøpte nå
Bmw i3

petersv

Veldig ofte på tilbud på barnas hus, ga vel 3500 for vår.

Olatho

Sitat fra: Olatho på søndag 19. oktober 2014, klokken 07:48
Vi skal nedover til treffet ved Inspiria i dag, så jeg kan dobbeltsjekke hvor langt bakover jeg kan kjøre setet.
Men Pebble er jo bare for de minste, så det blir nok å bytte til et Sirona om noen måneder.

Sjekka ista, og det var ikke noe problem å kjøre forsetet helt tilbake, selv med Pebble montert på basen sin rett bak. Ryggen på forsetet kom så vidt borti ryggen på barnesetet bare.

darthy001

Sitat fra: Olatho på søndag 19. oktober 2014, klokken 15:06
Sitat fra: Olatho på søndag 19. oktober 2014, klokken 07:48
Vi skal nedover til treffet ved Inspiria i dag, så jeg kan dobbeltsjekke hvor langt bakover jeg kan kjøre setet.
Men Pebble er jo bare for de minste, så det blir nok å bytte til et Sirona om noen måneder.

Sjekka ista, og det var ikke noe problem å kjøre forsetet helt tilbake, selv med Pebble montert på basen sin rett bak. Ryggen på forsetet kom så vidt borti ryggen på barnesetet bare.
Jøss. Noen sjanse for ett bilde som viser se førersetet og barnesetet samtidig? For å få en ide om hvor stort dette barnesetet er i forhold til vårt fra Britax. Minstemann her er kun 2,5mnd så han har en stund igjen i ministol :)

Nasse

Har jeg lest lista til forbrukerrådet riktig, er Pebble en babystol:

http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/_attachment/1181155?_ts=147fe39286f

Stort sett er det ikke før du skal installere en bakovervendt småbarnsstol med isofix at du får plassproblemer i en Model S. Cybex Sirona er en stol for opptil 18 kg (kan fåes med babyinnlegg), og er meget praktisk og plassvennlig. I tillegg går ikke Sirona lenger frem selv om du legger stolen ned. Har ikke funnet noen bedre småbarnsstol - men er veldig interessert om noen har testet stoler som tar inntil 25 kg! I tillegg kan Sirona snus, og kommer med magepute for forovervendt montering.

Skal den gamle babystolen Britax Baby-Safe Plus SHR II byttes, blir det nok en Recaro Privia - da den rett og slett har imponerende testresultater!!!

Kristian O

 Vi har britax multitech bakovervendt i tms. Den går til 25 kg. For meg blir det trangt i framsetet, men for samboeren går det bra.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

19quiz76

+1
Er få alternativer i Type 2-kategorien bakovervendt, men Britax har både Multitech 2 og MaxWay. Hadde håpet å kunne bruke MaxWay i midten, men det tok dessverre for mye plass i bredden ved siden av vårt gamle HTS Izi Kid X3 isofix. Endte med å selg HTS'en og kjøpe MT2 + Sirona bak hvert sitt forsete. Funker greit med Sirona bak meg (185cm), og eldstejenta (4 i februar) skal nok snus før minstemann (nettopp fylt 1) trenger å bytte til MT2'en.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Olatho

Et par bilder av Pebble (som andre nevner er det et babysete).

Første bildet viser avstand mellom setene sånn jeg normalt har forsetet. Bilde to viser status med førersetet kjørt helt bakover.
Som du ser pleier jeg å ha ca 5 cm klaring. Og med forsetet helt tilbake er det kontakt, men barnesetet skyves bare en cm eller to bakover, så det går bra om det skulle være nødvendig.





PS.
Rosafargen skyldes blitsen. Setet er egentlig rødt...

Nasse

Sitat fra: Kristian O på søndag 19. oktober 2014, klokken 15:45
Vi har britax multitech bakovervendt i tms. Den går til 25 kg. For meg blir det trangt i framsetet, men for samboeren går det bra.

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 19. oktober 2014, klokken 15:57
+1
Er få alternativer i Type 2-kategorien bakovervendt, men Britax har både Multitech 2 og MaxWay. Hadde håpet å kunne bruke MaxWay i midten, men det tok dessverre for mye plass i bredden ved siden av vårt gamle HTS Izi Kid X3 isofix. Endte med å selg HTS'en og kjøpe MT2 + Sirona bak hvert sitt forsete. Funker greit med Sirona bak meg (185cm), og eldstejenta (4 i februar) skal nok snus før minstemann (nettopp fylt 1) trenger å bytte til MT2'en.

Tusen takk for innspill, disse skal sjekkes ut når poden har strukket seg litt mer. Og det skjer jo forunderlig fort  :o

darthy001

@Olatho. Tusen takk. Dette er jo over all forventning:)

AndreS

isofix i neste generasjonsseter. Jeg tar det for gitt at det er der, enig?

jeg ser jo at sete i midten f.eks kan bli litt trangt og vanseklig med tanke på kulene i seteryggen, men to seter, en på hver side bør i det minste gå fint?
I3 i bestilling

19quiz76

Morsom anekdote jeg ikke fant noen bedre tråd å plassere for i farten:

Vår datter på snart fire skulle til mormor i går og ble hentet i hennes MB B-klasse. I det mormor vrir om tenningen på dieselbørsa skvetter vesla til og utbryter:
"Mormor!! Bilen din dunker meg i rompa!!!"
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA