Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian

Startet av leifarneb, onsdag 14. august 2013, klokken 16:24

« forrige - neste »

EvenSteven

Sitat fra: thoberre på torsdag 15. august 2013, klokken 10:28
Sitat fra: petersv på onsdag 14. august 2013, klokken 20:16
TPMS kan dekkverkstedet bestille rett fra produsenten i Kina, med mindre noen har enerett på import. Jeg kan ikke se for meg at de koster allverden.

Jeg har gått opp løpet med TPMS'en etterhvert. Det er Rodin & Co (http://www.rodin.no) som har agenturet i Norge (via Tech i Europa fra Baolong i Kina). Jeg har fått pris på 2700,- ink mva fra Rodin, med mulighet for rabatt ved større kjøp. Kan være at dekkforhandlere kan få bedre pris enn jeg har fått.

Forøvrig hadde jeg bestemt meg for Rial Lugano med Hakka R2, men er veldig på gli på disse felgene med samme dekk.

Dette er meget bra jobbet. Får vi til litt rabatt på dette fra Rodin, burde Denne dekkpakken bli godt priset totalt sett.
Ihvertfall sammenliknet med Tesla 23 100,-
Og ikke minst kulere felger!!  8)
Tesla S P85+ sølv

Sponzo

Sitat fra: leifarneb på torsdag 15. august 2013, klokken 08:40
Hei,

Da har jeg snakket med Dekkhallen igjen. De gir oss en oppdatert pris og sjekker også om Dim 235/50/19 er tilgjengelig.

Jeg har bedt dem ta utgangspunkt i 40 bestillinger. Så får vi se om Ila eller Dekkhallen har det beste tilbudet.

Ny pris og Spec kommer senere idag, oppdatering følger :-)

Kjempebra Leif Arne!!!!

Kunne du også spørre de om tilbud på 20" med Hakka piggfritt - vi er i hvertfall 2 personer som vurderer disse frem for 19'' om det ikke blir alt for dyrt.

EivindP85

Imponert over innsatsen her! Godt jobba Leif Arne m. fl!

Ser det er flere fra vestlandet som er interessert i gruppepakken. Siden jeg har dårlig greie på dekk, lurte jeg på om noen kunne svare på om R2 vil være det beste valget for relativt våte vintrer, eller om disse Pirellidekkene vil hjelpe oss vestlendinger like godt eller bedre?

Har egentlig bestemt meg for R2, og denne dealen her kan jo bli riktig bra. Men skulle gjerne ønsket meg at noen kunne si at det virkelig er R2 som skal til - også i vest. Og sjekk gjerne også pris for 20" som nevnt over her. Igjen, godt arbeid!

jgilberg

En av landets største innen dekk/felg har holdt på i et par dager med å strikke sammen noen alternativer. Jeg melder inn så fort jeg hører noe!
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Yagi

Jeg er også interessert i Polar + Hakka R2. Har sendt forespørsel til div forhandlere jeg fikk anbefalt fra Polarwheels, men har ikke hørt noe. Dersom noen får et gjennombrudd på denne pakken er jeg helt klart med :)

Godt jobba!
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

P85_Norway

Sitat fra: Yagi på torsdag 15. august 2013, klokken 11:41
Jeg er også interessert i Polar + Hakka R2. Har sendt forespørsel til div forhandlere jeg fikk anbefalt fra Polarwheels, men har ikke hørt noe. Dersom noen får et gjennombrudd på denne pakken er jeg helt klart med :)

Godt jobba!

Melder meg på jeg også, fine felger  :D
Tesla M3 Performance

teslaz

Sitat fra: P85_Norway på torsdag 15. august 2013, klokken 11:52
Sitat fra: Yagi på torsdag 15. august 2013, klokken 11:41
Jeg er også interessert i Polar + Hakka R2. Har sendt forespørsel til div forhandlere jeg fikk anbefalt fra Polarwheels, men har ikke hørt noe. Dersom noen får et gjennombrudd på denne pakken er jeg helt klart med :)

Godt jobba!

Melder meg på jeg også, fine felger  :D
Er med på dette jeg ågså   8)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

frskby

BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

glaserud

Sitat fra: thoberre på torsdag 15. august 2013, klokken 10:28
Jeg har gått opp løpet med TPMS'en etterhvert. Det er Rodin & Co (http://www.rodin.no) som har agenturet i Norge (via Tech i Europa fra Baolong i Kina). Jeg har fått pris på 2700,- ink mva fra Rodin, med mulighet for rabatt ved større kjøp. Kan være at dekkforhandlere kan få bedre pris enn jeg har fått.

TPMS er jeg interessert i uansett dekkpakke. Har valgt hos en lokal forhandler, så mangler bare TPMSene.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OleJA

Hvordan blir det med oss som ikke bor i området rundt Oslo?

Har leverandøren filialer i andre byer (Trondheim) hvor dekkpakka kan utleveres, eller blir det opp til oss selv å sørge for transport?

EvenSteven

Sitat fra: OleJA på torsdag 15. august 2013, klokken 12:00
Hvordan blir det med oss som ikke bor i området rundt Oslo?

Har leverandøren filialer i andre byer (Trondheim) hvor dekkpakka kan utleveres, eller blir det opp til oss selv å sørge for transport?

Dette skal vi sjekke nærmere. Burde være mulig å få dette tilsendt fra den forhandleren vi ender opp hos. Fikk tilbud fra Solberg bil i Skien om sending av dekkpakke. Var da snakk om en 300-400,- for frakt.
Tesla S P85+ sølv

EvenSteven

Da har jeg hatt en meget hyggelig samtale med daglig leder hos Polar wheels.
Og de er helt klart interessert i å få til en avtale med oss.

De ønsker gjerne å få tilpasset en felg 100% til Tesla model S, med bolter, nav og alt iht. OEM.
samt også å gi oss et servicepunkt / forhandler hvor de vet montering + service blir fulgt opp skikkelig.
I den anledning ønsker de gjerne å kunne fått en lys levende Tesla innom, enten i Porsgrunn eller via tekniker Einar Aasen i Oslo. Slik at de kan få løsnet et hjul og gjort en grundig inspeksjon / ta de nødvendige mål.
Slik at vi er sikre på at vi får en optimal løsning her.

Så da er jo spørsmålet... ( Da flere av oss dessverre ikke har fått bilen enda.).. Har noen med en Tesla S i sitt eie-skap denne muligheten?

------

Har også pratet med Kristin hos Rodin. ( Tilfeldigvis leverandør av firmaet jeg jobber i ) og TPMS føres via et underselskap av Rodin. De venter inn disse sensorene nå til Norge og vil kontakte meg vedrørende kjøp av disse.  ;)

Tesla S P85+ sølv

EvenSteven

Til de som også ønsker 20" felg, vil dette også bli et alternativ.  ;)
Tesla S P85+ sølv

leifarneb

Hei Folkens!

Morro at det er så mange som er interessert i gruppedeals. Skal siifra neste gang vi skal handle bleier så gjør vi det samme på Kiwi... hehe.

Første pakke/alternativ er nå klart. Denne kommer fra Dekkhallen.no i Bærum. Butikken og servicen er veldig bra og det er ryddige folk man har med å gjøre. De arbeider mest med sportsbiler som Porsche etc og er kjent for å ordne opp dersom noe går galt.

EvenSteven får også en endelig avklaring av Iladekk ila kort tid, så her kommer det også et tilbud.

VIKTIG MELDING: Polarwheels har ikke produsert spesielt mange felger, og det er ikke mange igjen. Skal/vil du ha disse dekkene er det viktig å være tidlig ute med å bestille - ser at over 60 stk har meldt seg på i denne tråden. For ordnes skyld har undertegnede ingenting med produsent eller butikkene å gjøre, og alle handler på eget ansvar etc.

Følgende inngår i pakken:

- 4 stk Polarwheels Izar 19´ Felger, enten i sølv eller grå utførelse
- 4 stk Nokian Hakka R2 (piggfritt - 2013/ferske dekk) eller
- 4 stk Nokian Hakka 7 (piggdekk - 2013/ferske dekk)
- 4 stk TPMS sensorer
- Montering - med gratis kaffe og wifi mens du venter
- Dekkhotel 1 år
- Pris: 19500,- inkl. mva.

Felger og dekk følger spesifikasjonene for innpress etc som forespeilet av Tesla.

Kommentar: Sensorene følger med. Kalibrering av sensorene er det fortsatt for tidlig å si om Dekkhallen kan gjøre. Dette vet man mer om noen uker. I værste fall må du innom Telsa butikken.

Frakt: Frakt til de store byene på Østlandet som feks Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand etc: ca 500,- + moms. Mer grisgrente strøk ca 1000,- + moms. Dette avtaler du direkte med Ronny på Dekkhallen.

For å bestille gjør du følgende:

1) Send en mail til ronny@dekkhallen.no
2) Merk emnefeltet med Elbilforum - Tesla S felg og dekk.
3) Henvis i mailen til den fremforhandlede prisen
4) Bestem om du vil ha pigg eller piggfritt.
5) Ronny bekrefter mottak av bestillinger fortløpende.

Vil du snakke med Ronny ringer du dem direkte..

Lykke til alle sammen :-) (jeg har bestilt allerede...)

Epleskreller

Kjempebra Leif Arne.

Tipper de får mange bestillinger utover høsten.. For oss som ikke har fått leveringstidspunkt, kan man bestille og "holde av" ett sett??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA