Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopass brikke i nosecone

Startet av kimlillebo, mandag 12. august 2013, klokken 23:13

« forrige - neste »

Quattro

Mulig du har rett, men passeringene er registrert på min brikkenummer.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

satheesh.net

Sitat fra: Quattro på tirsdag 01. april 2014, klokken 17:47
Mulig du har rett, men passeringene er registrert på min brikkenummer.

Det er naturlig at det er registrert på ditt brikkenummer når (hvis) bilen er registrert på det oppgitte brikkenummeret. Disse registreres fortløpende, men dukker opp noe senere på websidene deres. Det er naturligvis en stor mulighet at den registrerer passeringer selv med brikken lagt bak, i midten eller på taket. ;)

Spinner

Det er jo bare å se på lys-signalet... For Oslo er grønt/hvitt kryss registrert brikke, lyser det ikke registreres ikke brikken.

eadie

Trenger ikke brikke i det hele tatt. Elbiler avleses manuelt på foto, og kommer derfor senere inn i bomoversikten, men det blir registrert. Eneste gode grunnen til å ha brikke er for meg som bor i Bergen at den åpner bommen inn til Bystasjonen for gratis parkering, hvis du har registrert deg der..
Ellers er det selvfølgelig et poeng å bidra til å redusere problemet med å måtte manuelt avlese bilpasseringer på foto
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

TeslaTerje

Sitat fra: Kagex på torsdag 27. mars 2014, klokken 08:39
teipet min med gaffa teip men siden jeg pakket den inn så godt så ble den ikke lest av, så jeg sprayet brikka med plastidip og klistra den på nosecone. funker som bare det nå
Eg har teipet litt med gaffateip rundt brikken lurer på om det er derfor brikken ikkje blir lest av, har strippsett fast brikken i nosecone.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Car-El

Æ går for sprit og kondoma!  :o

Har autopass brikken i hanskerommet. Den taes fram når vi nærmer oss sivilisasjonen og da ligger den nede i frontruta. Her i nord (Tromsø) har vi ikke så mye bomstasjon, men en ekstra "50-øring" pr. liter drivstoff. (Denne "50-øringen" er vel nå nærmere en hel krone.) Så den avgiften slipper jeg også, selv om insentivene om å kjøre gratis igjennom bomstasjonene skulle forsvinne.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sølvpilen

Jeg leste 2 siste sidene i denne tråden og kjørte ut til Tesla på Forus i Stavanger og spurte om de kunne montere Autopassbrikken i Nosecone. Selfølgelig, svarte de, og 5 minutter etter var den montert!   Og så fikk jeg se hvordan nosecone SKAL tas ut....veldig enkelt...

Øggen

Jeg har gått å irritert meg over at brikken ikke funker noe sted. Riktig nok fikk jeg beskjed ved fergen på helsingør med" signal invalid" på automaten. Hverken i vindu, nosecone eller å holde ut vindu fikk jeg grønt lys. Grunnet sistnevnte ringte jeg bomselskapet for evt å få en ny. Fikk til beskjed at alt var registrert, MEN fordi jeg hadde hentet den på statoil, så kunne det ta 2 til 3 uker før skjema ble sendt inn for registrering. Det er nok svaret på lite grønt lys foreløpig.

AndersinOslo

Min brikke fungerer tydeligvis ikke, satte den på frontruta ved høyre A-stolpe. Nå har jeg fått min første faktura. Fjellinjen, Oslo bomringene har reg alle passeringer og belastet kr 0,-, men alle andre bommer jeg har passert har tatt full pris.

Nå er beløpet en liten fraksjon av hva jeg betalte før, men er bomselskapene så firkanta at de ser en bil med brikke synlig, med EL skilt, og er en tesla, og fortsatt krever inn bompenger?

Har klaget til Fjellinjen, men det blir jo det styret å klage til alle bomselskap på Østlandet for småpenger. Noen som har erfaring?

Bedre effekt i nosecone?
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

tormodl

#234
Skal den virka i frontruta, må den plasserast i det "skraverte" feltet på høgre sida av spegelen. Sjå min forrige post i denne tråden:  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8754.msg203067.html#msg203067 der er eit bilete.

Alle mine passeringar har blitt kvittert med grønt blink.

Også viktig hvis du skal ha den i frontruta er denne kommentaren:

"Det er viktig at feltet på baksiden av brikken som ikke er dekket av tapen er i det skraverte feltet på ruta.
Antennen sitter innenfor dette området!"

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9551.msg123765.html#msg123765

Det var på bakgrunn  av denne posten eg monterte mi brikke som vist i min forrige post i denne tråden.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Spinner

Sitat fra: AndersinOslo på lørdag 05. april 2014, klokken 10:38Har klaget til Fjellinjen, men det blir jo det styret å klage til alle bomselskap på Østlandet for småpenger. Noen som har erfaring?

Bedre effekt i nosecone?
Det er en feil fra bomselskapene, uavhengig om brikken er avlest eller ikke. Det samme skjedde med meg, bare å klage :)

Quattro

Da var min brikke pakket inn i plast og stripset fast i den svarte korrugerte kabelføringen øverst på nosecone, testet i bomringen og det fungerer fint:-)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

kjølholdt

Til Bergens El bilister kan jeg opplyse om at fritaket for bom passering kun gjelder hvis man har tegnet auto pass avtale og har brikke i bil. Har man ikke dette må man betale. Dette fremgår av regel verket
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

GisleH

Har plassert Autopass-brikken i nose cone og den fungerer utmerket der. 

Skrudde fast holderen med en skrue øverst på styroformprofilen - den tosidige tapen som normalt klistres til ruta holdt ikke mot styroformen.  Ville ikke risikere at den ble liggende løs.

:)
Tesla Model S P85 siden 03.03.14 (P24070)

teslamsp

Smør inn skjøtene med silikon. Fungerer veldig greit, brikken ser helt lik ut og teipen fungerer fortsatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA