Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopass brikke i nosecone

Startet av kimlillebo, mandag 12. august 2013, klokken 23:13

« forrige - neste »

Havebigfun

#210
Alternativt med 2-3strips i kabelen som krysser på tvers.
Muffinman var litt før meg med samme forslag 8)

Gressvikingen

Ja, hvorfor ikke gjøre det enkelt!
P85D"+"

Hyperstress

Kondom er så tynn av ved bruk av det så kan den vanlige festedingsen bare klipses fast til brikka på normal måte. Vasket så området jeg skulle feste den og satte den fast uten noe fiksfakseri.
Det fungerer fint, men vet jo strengt tatt ikke om brikken ligger og slenger inni der eller om den sitter som den skal  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Havebigfun

Kondom består av tynn latex som oksideres og blir sprø ila noe tid- kanske 1 år- ikke testet ::)- men aldringen går sikkert vesenlig fortere enn med gummistøvlene.
Sveiseløsningen med folie holder sikkert vesentlig lengre.

janmb

Tenker jeg tar den med innom hjemmegbryggsjappa og får den vakuumforseglet jeg  ;)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

petersv

Min har overlevd fint på innsiden av selve plastconen siden 4 september i fjor uten noe innpakking. Men så parkerer jeg inne i oppvarmet garasje.

OddB

Tror jeg går for stripsløsningen :-D Takk for gode tips !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kagex

teipet min med gaffa teip men siden jeg pakket den inn så godt så ble den ikke lest av, så jeg sprayet brikka med plastidip og klistra den på nosecone. funker som bare det nå
P29687

Alset

http://www.dinside.no/927890/riktig-og-galt-om-bombrikken

Kondomer, gaffateip, vakumpakker.... hva skjer folkens?
15 sider med forumdiskusjoner...håper dere finner en bra løsning til slutt.... :-)



tho

Brikken er såpass stygg at jeg ikke vil ha den i frontruta om den funker eller ikke. Var inne å sjekka etter en vask i går. Brikken er forsatt OK. Kondomen er hel. Ser ikke ut som det er noe særlig bevegelse i fronten der.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 26. mars 2014, klokken 20:27
Alternativt med 2-3strips i kabelen som krysser på tvers.
Muffinman var litt før meg med samme forslag 8)
Prøvde dette, men den ble da ikke registreret i bommen. Enten så 'kortsluttes' radiosignalet av stålbjelken som den da havner like over, eller så pakket jeg den for godt inn. Endte opp med å bare lime den direkte på baksiden av conen nede på høyre side - uten noen beskyttelse. Har virket fint i over 6mnd nå :-)

janmb

Sitat fra: Alset på torsdag 27. mars 2014, klokken 09:00
http://www.dinside.no/927890/riktig-og-galt-om-bombrikken

Kondomer, gaffateip, vakumpakker.... hva skjer folkens?
15 sider med forumdiskusjoner...håper dere finner en bra løsning til slutt.... :-)

Hvorfor er det så forferdelig vanskelig å fatte at noen av oss faktisk har litt krav til hvordan bilen vår ser ut...

Å skjemme ut utseende på en forøvrig strøken bil med en stygg, hvit plastboks i ruta er for de fleste som er et snev av entusiast fullstendig uaktuelt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

tormodl

#222
Etter tips frå Jimpec så brukte eg plastidip på mi brikke og satte den i det skraverte feltet til høgre for spegelen - sjå vedlegg.
4 lag med plastidip med ein halvtimes tørketid mellom - fornøyd med resultatet.
Virka kvart gong, dvs grønt blink ved passering ved bompasseringar.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Quattro

Min brikke ligger løst i bagasjerommet bak (der noen har barneseter) og det også fungerer fint. Grunnen til at den ligger der er at jeg ikke har fått montert den ennå.... Jeg sjekket passeringer på Fjellinjen og alle passeringer er registrert på brikken.

Det er tydeligvis ikke så viktig hvor brikken plasseres :-p
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

janmb

Da er nok ikke brikken din avlest. Passeringene havner fortsatt på abonnementet ditt via skiltnummer, men det er kostnadsdrivende og derfor uheldig for alle parter.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA