Superchargers langs E134 !! ??

Startet av Hyperstress, søn 11. aug 2013, kl. 13:47

« forrige - neste »

Hyperstress

Før Nord-Norge-tråden får all oppmerksomhet vil jeg minne om at E134 "ble glemt" da de la superchargerplaner i Sør-Norge. Strekningen kan kanskje klare seg med en charger. Om den plasseres på Åmot så vil det være ca 225km til både Oslo og Haugesund. Eventuelt enda bedre hadde vært to chargers i Røldal og Seljord, da hadde det vært ca160 km på alle strekkene, og en kunne også nådd Stord og Bergen i tillegg til Haugesund.

EDIT: Oppfordrer alle til å legge inn sitt forslag superchargerlocation på E134 på følgende link:
https://teslafactory.wufoo.com/forms/supercharging/

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stig O

Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

TerjeV

+1
En eller to på strekket.... Alt hjelper, men kanskje en på Haukeligrend så er en også dekket for å kjøre Setesdalen.....
Uten utbygging på E134 er denne hovedfartsåren mellom øst og vest avskåret!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Mons

Enig. Ettersom det heller ikke finnes noen annen semihurtig ladestasjon på strekningen, er en ladestasjon fra Tesla dobbelt viktig!
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Tesladigger

Veldig enig om at det må plasseres minst en SC på strekningen E134, men gjerne to hvis mulig.
Er vel fornøyd uansett hvor de setter den bare det kommer en. :)
Vinterstid og mange høydemeter kan gjøre de utfordrende å krysse øst-vest uten noen andre ladere enn Chademo laderene i Aksdal og Kongsberg, hvis denne adapteren kommer da ???
Har for øvrig hørt at det skal bygges en Chademo lader i Etne også, men Tesla SC er så mye bedre løsning :D
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Birger

Sitat fra: TerjeV på søn 11. aug 2013, kl. 14:56
+1
En eller to på strekket.... Alt hjelper, men kanskje en på Haukeligrend så er en også dekket for å kjøre Setesdalen.....

Dersom det skulle bli en så håper jeg på Haukeligrend av samme årsak. Den vil dekke et stort innlandsområde.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

OleJA

Sitat fra: Hyperstress på søn 11. aug 2013, kl. 13:47
Før Nord-Norge-tråden får all oppmerksomhet vil jeg minne om at E134 "ble glemt" da de la superchargerplaner i Sør-Norge. Strekningen kan kanskje klare seg med en charger. Om den plasseres på Åmot så vil det være ca 225km til både Oslo og Haugesund. Eventuelt enda bedre hadde vært to chargers i Røldal og Seljord, da hadde det vært ca160 km på alle strekkene, og en kunne også nådd Stord og Bergen i tillegg til Haugesund.
+1
Bortsett fra reklameeffekten av å kunne si at hele Norge dekkes fra nord til sør, så ser jeg liten fornuft i å starte noen større utbygging av SC nordover. Pådrar meg nok endel vrede nå, men SC ene må prioriteres i områder som det er, og vil bli solgt, flest Model S.
Selv om vi nå får 6 ladere ifra Trondheim og sørover så er det fremdeles mange områder som er 'ukjørbare' med Model S. Haukeli er en av disse, Vestlandet er mangelfullt dekket, samt Østerdalen.
Dersom det f.eks. bygges 6 nye SC neste år også, så plasser 5 nord av Trondheim, og kanskje en nordover.

Hyperstress

Sitat fra: TerjeV på søn 11. aug 2013, kl. 14:56
+1

Hvis det bare bygges en så tror jeg de vil finne Haukeligrend for langt vest, siden det blir da 260km til Oslo. Ut ifra kartet er det samme distanse, og bare 5min lengre å kjøre, til Åmot kontra Haukeligrend om en kommer opp Setesdalen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

PAS

Øst vest traseen er en av de viktigste i Norge og vi MÅ ha mulighet for alternative veier øst/vest . Se bare nå når Gudvang tunnellen ble stengt og blir stengt i flere mndr . Liten vits med SC i Aurland da om man skal Oslo-Bergen vinterstid og RV 7 med lading på Gol  ikke er mulig.  SC (midt på ) på E 134 er helt nødvendig
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Stig O

Sitat fra: PAS på søn 11. aug 2013, kl. 17:48
Øst vest traseen er en av de viktigste i Norge og vi MÅ ha mulighet for alternative veier øst/vest . Se bare nå når Gudvang tunnellen ble stengt og blir stengt i flere mndr . Liten vits med SC i Aurland da om man skal Oslo-Bergen vinterstid og RV 7 med lading på Gol  ikke er mulig.  SC (midt på ) på E 134 er helt nødvendig

Ja for meg var det så nødvendig at jeg måtte utsette leveringen min. Ville ikke starte den første vinteren med rekkeviddeangst.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Tesladigger

Helt Enig +1
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Tesladigger

Kanskje vi burde signalisere behovet for en SC på E134 strekningen til Tesla, noen som vet hvem vi burde henvende oss til for å sikre størst sannsynlighet for at henvendelsen blir tatt videre til rette instans. ???
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

TS

Sitat fra: Tesladigger på søn 11. aug 2013, kl. 18:15
Helt Enig +1

Jeg har tro på at Tesla vil gjøre det meste av Norges hovedfartsårer "kjørbare", men nå for tiden er de veldig fokusert på kvartalsresultater, og i tillegg vel ikke Norsk byrokrati det enkleste å ha med å gjøre. Spesielt ikke PBE om tiltakene er søknadspliktige .
Det er et godt tegn at de har valgt Infratek ( lest på forumet) og ikke bare lokale installatører ( som ville vært billigere , men mindre effektivt i nasjonal utbygging)

Det viktigste vi kan gjøre er å organisere oss i form av en eierklubb for alle med VIN nr . Sammen arrangere undersøkelser blant også potensielle kjøpere og formidle dette til Tesla sammen med tips om aktuelle lokasjoner.
Vi har alle alt å tjene på at TM lykkes  ;)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

glaserud

De har vel uttalt (uten at jeg finner referansen i farten) at å bygge ut i Norge var ganske plain sailing.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TS

Sitat fra: glaserud på søn 11. aug 2013, kl. 18:47
De har vel uttalt (uten at jeg finner referansen i farten) at å bygge ut i Norge var ganske plain sailing.
Det stemmer nok med kun tanke på tilgjengelig strøm...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA