Jeg begynte å skrive svar på dette et annet sted men fant ut at eget emne nok var best...
Det hadde vært fint om vi kunne finne en måte å samle oss rundt et ønske/behov om utbygging nordover.
Hvor mange bosatt i sørnorge har et behov om å kunne bruke bilen i nordnorge ?
Jeg har ihvertfall. Skal jo til Nordkapp neste sommer

Men vi må ha to tanker i hodet på en gang. SuperChargers er glimrende for lading underveis, men de fleste tar nok noen overnattinger på veien oppover. Det som er viktig da er at man kan få fulladet bilen over natten. De fleste vil nok bli et sted minst 10 timer og bilen er neppe helt tom. 32A enfase er derfor tilstrekkelig.
Mitt forslag er derfor at vi jobber opp i mot campingplasser, hoteller, rorbuer og andre typiske overlangssteder langs E6 og langs kysten (Atlanterhavsveien, Kystriksveien osv.) nordover for å få de til å montere opp en 32A enfase kontakt (evt. 3x16A der 400V finnes) reservert for elbillading. Dette bør ikke koste stort, og incentivet er selvsagt oppføring i NOBIL slik at alle kan se at her kan vi lade over natten. Dermed vil de naturlig tiltrekke seg kunder på tur i Model S. Vi er en kjøpesterk gruppe sammenlignet med snittet og derfor også attraktive overnattingsgjester vil jeg tro.
Vi trenger da (gjerne i regi av Tesla Owners Club) å lage et standard brev vi kan sende ut på epost til aktuelle steder, samt gjøre en jobb mhp. å finne fram til disse stedene. Videre må vi kommunisere videre med de stedene som er aktuelle, inkl. å gi de den infoen de trenger samt motta info om ferdigstillelse (helst med bilde) og sørge for at Hans legger dette inn i NOBIL.
Høres dette fornuftig ut?