Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forumrangering

Startet av Balrog, søndag 11. august 2013, klokken 12:19

« forrige - neste »

Balrog

Av en eller grunn kommer trillingene først, deretter Nissan, så Buddy, Tesla, Reva og Think på forsida til elbilforum.
http://elbilforum.no/forum/index.php

Ser man ut fra antallet innlegg er Tesla soleklart nr 1 foran Nissan, som også gjenspeiles i bilsalget.

Ettersom verken alfabet eller kronologi er noe sorteringskriterium på elbilforum burde bilmerkene sorteres etter popularitet (antall innlegg), slik at det blir en enkel form for logikk i inndelingen.

Buddy og Reva er nå for spesielt interesserte og de klarer sikkert å finne fram selv om Tesla og Nissan kommer øverst.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Elmo

#2
Sitat fra: Balrog på søndag 11. august 2013, klokken 12:19
Buddy og Reva er nå for spesielt interesserte og de klarer sikkert å finne fram selv om Tesla og Nissan kommer øverst.

Men Tesla interesserte er så korka at de ikke klarer finne frem med mindre det står øverst, er det det du mener ???


EDIT: forresten så er det en egen avdeling for å diskutere og komme med forslag ang forumet og www.elbil.no generellt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Balrog

Nei, vi er ikke så korka. Men som jeg påpekte så er det ikke noe system for rangeringen. Det kunne ha vært alfabetisk, det kunne ha vært kronologisk eller det kunne ha vært ut fra aktivitet. Nå er det bare surr, så man må lete, og på mindre mobile enheter må jeg bla meg ned forbi temaer med liten interesse uten noe som helst system.

Akkurat som jeg misliker at ungene henger opp klærne på gulvet misliker jeg den totale mangelen på system og logikk i inndelingen av bilmerker.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Elmo

Sitat fra: Balrog på søndag 11. august 2013, klokken 17:42
Men som jeg påpekte så er det ikke noe system for rangeringen. Det kunne ha vært alfabetisk, det kunne ha vært kronologisk eller det kunne ha vært ut fra aktivitet. Nå er det bare surr, så man må lete, og på mindre mobile enheter må jeg bla meg ned forbi temaer med liten interesse uten noe som helst system.

At det ikke er noe system i rekkefølgen kan vi være enige om.

MEN, jeg kan ikke se at det blir noe mindre surr for folk som ikke er innom ofte ved å sortere etter antall innlegg.
Og de som ER innom ofte lærer seg vel fort hvor de finner "sine" temaer i surret (eller??)

Jeg ser også problem i å ha dem alfabetisk, for det er feks. ikke godt for nye brukere å forstå at Citroén C-zero står under Mitsubishi, og Citroén Saxo står under PSA "Classic"

Til tross for at det er surr, har jeg så langt i min fartstid på forumet (dvs. siden 2005) aldri sett kommentarer på at det er ad-hoc rekkefølge.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cra

Jeg har heller aldri lagt merke til at rekkefølgen endrer seg. (Kan det være basert på når siste innlegg kom inn eller noe slikt? Hvis ikke kan det være spørringen mot databasen som er slik at det er databaseserveren som bestemmer rekkefølgen, og det kan være tilsynelatende tilfeldig. Ser de tmye i systemene jeg jobber med til daglig). Men så leser jeg som regel innholdet i RSS-leser for å få overskriftene, og så åpner jeg tråden i nettleser. Oversikten ser jeg sjelden på web.

Hva med å rangere det etter antall biler som finnes på veiene da? Da kan vi også bruke rekkefølgen til noe fornuftig!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA