Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HVORFOR valgte du en TMS?

Startet av HABEL, lørdag 10. august 2013, klokken 12:25

« forrige - neste »

petersv

1. Sikkerhet
2. Sikkerhet
3. Sikkerhet (og at det er verdens kuleste bil da :) )

tjobben

1.Sinnsykt mye sprek morsom lekker og gadgetspekket bil til en pris som for vanlige lønnsmottakere rundt snittlønn som meg står som en once in-a-lifetime mulighet.
2.Økonomi.
3.Gøy å være med på en liten revolusjon.

Jeg mener faktisk at om man vurderer å kjøpe ny bil i dag til rundt 400.000 så er man nesten idiot om man ikke velger en Model S. Inngangsprisen er høyere for S, men "alt" annet så mye billigere og man får jo så sinnsykt mye mer for pengene.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

turbolurbo

#17
1. Ytelser/kjøreegenskaper/dingsefaktor
2. Pris/kostnader (BMW M5-utfordrer til 520d pris)
3. Miljøaspektet (Skader ikke å gjøre opp litt for det man har sluppet ut på tidligere biler)

TMS erstatter en BMW 5-serie og en Porsche 911 turbo.

Vurderte BMW 530xd (F11), A6 Allroad, Porsche Panamera, Porsche 991.

TMS gjør "alt" disse bilene kan pluss mer til en lavere pris. Vurderer faktisk en TMS S60 som konebil på sikt. Den er et kupp etter min mening :)

2019 TM3P

chal

Sitat fra: petersv på lørdag 10. august 2013, klokken 14:32
1. Sikkerhet
2. Sikkerhet
3. Sikkerhet (og at det er verdens kuleste bil da :) )

Er det slik å forstå at Tesla kan betraktes som en spesiellt sikker bil?



Sent from my iPad using Tapatalk HD

valvolainen

Sitat fra: chal på lørdag 10. august 2013, klokken 15:28
Sitat fra: petersv på lørdag 10. august 2013, klokken 14:32
1. Sikkerhet
2. Sikkerhet
3. Sikkerhet (og at det er verdens kuleste bil da :) )

Er det slik å forstå at Tesla kan betraktes som en spesiellt sikker bil?

Det vet vi vel ikke enda. Blir spennende når den trøkkes gjennom euro ncap.

slumberjack

1. Elbil + drømmebil til oppnåelig pris
2. Unngå bensin
3. Støtte ny teknologi av prinsipp, heier alltid på underdogs
4. Relativt grønn teknologi
5. Den er absurd vakker og har futuristiske løsninger som fungerer fint idag.
6. Hadde faktisk fint taklet dårligere motoreffekt om det gav lenger rekkevidde, dagens rekkevidde er svært bra.
7. Genialeplassløsninger og revolusjonerende batteri i bunn som gir mye positive effekter på kjøreegenskaper, rust, reduksjon av bevegelige deler (service utgifter og reparasjoner)
8. Firmaet ser ut til å gjøre utrolig mye rett som bygger tillit til at de eksisterer om 5-15år også.
9. Bilen virker å være svært kollisjonssikker, kræsjmessig kan dette redde livet mitt enn om jeg hadde gått for en bil fra 98 som jeg normalt ville gjort.
10. Eneste bil jeg vurdere å kjøpe ny eller svært ny og akseptere verditap. 

Aage M.

1. Tesla S er ikke bare verdens beste El bil. Den er verdens beste bil.
2. I Norge får du den svært rimelig.
3. Skal du ha sikrere bil må du nok vurdere en tanks.
4. Fint å få være med på dette eventyret.
5. Alternativet er å fortsette med forurensingen.
6. Du lever bare en gang.
7. Hyggelig å tenke på at barnebarna en gang i fremtiden vil si; han bestefar, han var en klok mann.

Harlex

1 rått design
2 rå ytelser (hk/nm og rekkevidde)
3 kombinasjonen pris og driftsutgifter gjør dette til et tilbud som ikke går an å takke nei til....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Balrog

1. Miljø
2. Rekkevidde
3. Design/størrelse
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

PHsigP85

Sitat fra: koop på lørdag 10. august 2013, klokken 12:30
1. Jeg føler man får mye bil for pengene.
2. Dette er rett og slett en kul bil med gode kjøreegenskaper
3. Jeg er med på miljøtiltak
Alternativ tiltak: Beholde Subaruen

Kunne ikke skrevet det bedre sjøl  ;)
Eksakt samme begrunnelser i samme rekkefølge og med samme alternativ.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

RunarBT

Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. august 2013, klokken 15:34
Sitat fra: chal på lørdag 10. august 2013, klokken 15:28
Sitat fra: petersv på lørdag 10. august 2013, klokken 14:32
1. Sikkerhet
2. Sikkerhet
3. Sikkerhet (og at det er verdens kuleste bil da :) )

Er det slik å forstå at Tesla kan betraktes som en spesiellt sikker bil?

Det vet vi vel ikke enda. Blir spennende når den trøkkes gjennom euro ncap.

Er USA testet, en av få som har fått full pott

ebbrey

1. Økonomisk fornuftig i forhold til mitt bruk.
2. Fet bil, med høy gadget faktor
3. Liten forskjell på USA pris og norsk pris, hvor lenge varer det / hvor ofte har man mulighet til noe slikt.
4. Hotteste bilen på det norske markedet i 2013.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

satheesh.net

#27
Hei. Jeg har skrevet et lite First hand experience blogginnlegg om hvorfor jeg valgte Model S. Ta en titt på linken under. Legg gjerne igjen noen kommentarer om ønskelig.

http://www.satheesh.net/2013/08/10/tesla-model-s-first-hand-experience/

:D

Yagi

Å velge en hvilken som helst annen bil ville være å gå bakover, eller i beste fall sidelengs.  Jeg liker å gå fremover, så jeg velger Tesla Model S.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

laumb

Alle andre biler = bil v. 0,8. (Inkluderer Leaf og trillinggjengen. De er alt for like sine fossile søsken i infotainment, start-knapp ++).

Model S = bil v. 3,0. (Leaf og kompisene er et forsøk på v. 2.0.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA