Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Engelsk avdeling i forumet

Startet av cra, tirsdag 29. april 2008, klokken 13:12

« forrige - neste »

cra

Kunne de tha vært en ide med en engelsk avdeling i forumet? Slik at vi kan "ha med oss" folk fra andre land på en del av diskusjonene? Jeg sikter da til f.eks. min forige melding om designfeil på think-laderen. Jeg er i kontakt med en kar fra 'Frisco som er engelsktalende, og tenkte at (dersom han selv er interessert) så kunne det kanskje vært nyttig for både ham og oss om det fantes et sted vi kunne prates, uten å "rote til" i den norske delen av forumet?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Ja, det var en god ide. Vi gjemme oss godt bak dette minoritets språket. Godt å ha nye impulser her på forumet. Når jeg ser på antall besøkende til enhver tid så er det sikkert mange utenlandske nysgjerrige elbil interesserte men de kom aldri til å knekke koden.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Dagens englesk tips:  "You must not have to lade every day"  ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hens

#3
Hei Ken,
Jeg regner deg som selvskreven redaktør for "Den engelske siden"!

Eller som tyskeren med elbil sa:
 
      "Ich Bin Laden"

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ken

Mer som den "Engelsk pasienten"
Ich bin ein "berliner poppel"
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

Sitat fra: elektrolux på onsdag 30. april 2008, klokken 08:01
Dagens englesk tips:  "You must not have to lade every day"  ;D

Maskin oversettelser mellom Norsk og Engelsk er vel bra nok:

Chair on me, lump load walk duck.

(Oversettelse av den norske teksten: «Stol på meg, klattlading går an»)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Griffel på torsdag 01. mai 2008, klokken 09:58
Chair on me, lump load walk duck.
(Oversettelse av den norske teksten: «Stol på meg, klattlading går an»)

Himmel!  :o  :D  Skriver man i tillegg dette på "leet-speak" så har man en kode som sikkert selv pentagon vil få slite med:

€|-|41r 0|\| |\/|3, |u|V|p 104]) |^|4£|< |)U€|{
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Boogie

Ellers så har vi en gammel traver:

"the fast window went on reason outside black country"

(Hurtigruta gikk på grund utenfor Sortland).
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Elmo

Jeg har alltid likt denne Engelsk til Norsk oversettelse:

He rushed down the staircase

Han røska ned stærkassa  :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cra

Hvis du blander litt engelsk og norsk fordi du ikke kan alle orda på engelsk så kan du få at "The plane took off in a big fart, and disappeared like a prick on the sky". (Flyet tok av i stor fart og forsvant som en prikk på himmelen)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Ser ut som dette form for humor er veldig populær blant Normenn. Dere få midlertidig lov før språket forsvinner om 20år. ;D I mellomtiden bør dere øve litt på sarkasm og ironi.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#11
Sitat fra: Ken på søndag 04. mai 2008, klokken 21:21
Dere få midlertidig lov før språket forsvinner om 20år.

Jeg hadde et arbeidsopphold i Skottland noen år tilbake. Da var det noen som slo opp en Hagar the Horrible stripe på veggen (Hårek).
Jeg har gitt opp å finne den på nettet så jeg får sitere forfatteren Chris Browne fritt etter hukommelsen og oversatt til Norsk (bokmål):


Den vise: «Det blir aldri fred på jorden før alle mennesker snakker samme språk»
Hårek: «Så sant som det er sagt, men hvordan skal vi få banket Norsk inn i hodene på Engelskmennene.»
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ilmarw

Hmmm, nå nærmer i oss vel Humor og Kanari her? :-)

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Sitat fra: ilmarw på mandag 05. mai 2008, klokken 23:45
Hmmm, nå nærmer i oss vel Humor og Kanari her? :-)

Tror vi har passert det punktet for lenge siden i denne tråden. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA