Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kan jeg kjøpe Bmw i3?

Startet av bertonex19, torsdag 08. august 2013, klokken 10:15

« forrige - neste »

bertonex19

Kan jeg og vil det lønne seg for meg å kjøpe ny i3?

Skal pendle 14 mil hver dag, 7 mil til jobb og mulighet for lading og 7 mil hjem til lading igjen. Vil jeg garantert kunne kjøre 7 mil på vinteren også? Mulighet for oppvarmet garasje hjemme men må stå ute og lade på jobb når det er 30 blå.

Bilen jeg har i dag er værdt ca 50 000,- bruker ca 0,7 med diesel, mekkes på selv og kan sikkert kastet om 5 år. Må også betale 22 kroner i bompenger hver dag.

Hvordan er det med en el bil som har gått ca 150 000 km i løpet av fem år, er det noe restverdi i den? Vil den tåle så mye bruk? servicekostnader?

Ved kjøp av i3 vil jeg antakligvis betale 150000,- og låne resten

Vil den fungere til mitt bruk og vil det lønne seg økonomisk i forhold til fossilbil?
2017 Bmw i3 94 ah

Trond Arve

#1
o 2 x 7 mil per dag er jeg rimelig sikker på at går greit hele året.
o Restverdi på elbil er usikker. Avhengig av batterikapasitet, eventuell kostnad for ny batteripakke, avgiftsøkninger, konkurranse i elbilmarkedet osv.
o Grønn bils elbilkalkulator mangler i3, men en Leaf kan iallefall gi deg en indikasjon.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA