Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Klykken

Ble kortvarig glede for min del, med bilhavari etter knappe to dager eierskap, samme dag som vi skulle på bilferie med nevnte bil. Ledningsbrudd som førte til kortslutning etter vask. Død bil. Ble godt kjent med kundeservice nå da, og det er fabelaktig oppfølging så langt. Ringer hver gang de vet noe mer (Tesla Trondheim).

Ring Tesla kundeservice for å registrere bil til kontoen, såfår du apptilgang på minuttet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Notinyousanymore

#1636
Min P85D historie:

Sjekker finn.no - finner 3 stk som passer det jeg ønsker, sammenligner utstyr, standard og prutbarhet. Ender opp med å sende melding til en privat, 3 dager senere drar jeg for å se på bilen (lørdag). Den er rålekker som forventet, alt er i tipp topp stand, får tilbud om testkjøring. Takker jo såklart ja til dette og prøver bilen en tur. Alt ser ut til å være i skjønneste orden, ingen ulumskheter, lyder etc.

Tar en liten oppsummering med selger og får ned prisen noe, signering av kontrakt og turen hjem. Får hente bilen så fort penger er på konto/bekreftelse fra bank. Dette er da mandag kveld, det var tortur å vente til mandag kveld.

Endelig på vei for å hente bilen, kjenner det knyter seg i magen av spenning og følelser. Bilen er en drøm å kjøre hjemover, ting kunne ikke vært bedre i det øyeblikket der. Jeg gliser fra øre til øre og nyter alt ved bilen. Blir kjørende til 02 og en tur innom hurtigladeren i Lier før jeg parkerer den for natten.

Tirsdagen så er det rett ut i bilen og bruke den til jobb, etter jobb går hele dagen til å suse rundt og kose seg i finværet. En tur til Nebbenes for å lade der, bilen går som en drøm, tester autopilot og annet snacks.

Onsdag kl.09 var det 80k service på Rud (Bærum), jeg leverer fra meg babyen min og får en stusselig Kia i retur. Får beskjed om at jeg kan hente den tidligst fredag, helt ok for meg. Torsdag kommer, jeg sjekker appen og bilen står ute, fredag kommer og bilen står fortsatt ute. Da legger jeg også merke til at taket står på "vent", det hadde i tillegg regnet den natten så jeg var litt mindre happy for det.

Ringer til Tesla med en gang jeg ser dette og spør også om status på bilen, det må til sammen 3 telefoner i løpet av fredagen for å få god service. Etter den 3. ser jeg bilen blir kjørt inn, satt i laderen og alle dørene åpne. De regnet med at bilen var ferdig til onsdag, så jeg krysser fingrene mine på at det skjer. Forstår jo at de har mye kø og kanskje er tildels underbemannet.

Uansett, savner bilen så utrolig mye og tiden kan ikke gå fort nok til jeg får den tilbake.

Uten å ha noen fordommer mot tesla sin service etter alt i media og annet på div. forum osv så synes jeg det var litt uproft å la takluka stå åpen mens bilen var parkert ute. Kjipt at "vi" starter på en litt dårlig fot der, men sånn er det bare. Forhåpentligvis kommer det ingen senskader av dette eller annet som ødelegger bilen.

Til syvende og sist så har jeg aldri vært mer fornøyd med en bil, vil bare ha den tilbake og kjøre, kjøre, kjøre og atter kjøre. Tror aldri jeg kommer til å eie noe annet enn Tesla, eneste jeg kan "klage" på er at jeg ikke har Ludicrous - men skal gjøre alt i min makt for å oppdrive det til bilen.

Livet uten Tesla er et liv uten mening.

snd

Sitat fra: steekmo på søndag 09. september 2018, klokken 00:19

Tror aldri jeg kommer til å eie noe annet enn Tesla, eneste jeg kan "klage" på er at jeg ikke har Ludicrous - men skal gjøre alt i min makt for å oppdrive det til bilen.


Ludi og pluss/sportsunderstell er et must  :+1:
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Klykken

Jeg er ikke enig i at hardt understell og brutal akselerasjon er et must. Det er moro i den første tiden, men absolutt ikke noe man har behov for i det daglige. Hadde en loaner P100D litt over ei uke og fikk rast fra oss litt med den
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Notinyousanymore

#1639
Sitat fra: Klykken på tirsdag 11. september 2018, klokken 09:00Jeg er ikke enig i at hardt understell og brutal akselerasjon er et must. Det er moro i den første tiden, men absolutt ikke noe man har behov for i det daglige. Hadde en loaner P100D litt over ei uke og fikk rast fra oss litt med den
Hver sin smak, kan absolutt se den med hardt understell på våre norske veier. Men har opplevd verre kjørestillinger over betraktelig lenger tid enn det jeg blir sittende i en Tesla. (eks. 12-15t i en av forsvarets panservogner).

For noen er det jo også viktig å være først ut av lyskrysset :P

Selvom jeg fant bilen nesten udugelig på vått føre siden hjulene bare spinner om du tråkker litt på pedalen.

Ville tro den p100d loaneren satte sine spor ja! Håper ikke jeg får utdelt det.
Sitat fra: snd på mandag 10. september 2018, klokken 18:06
Sitat fra: steekmo på søndag 09. september 2018, klokken 00:19Tror aldri jeg kommer til å eie noe annet enn Tesla, eneste jeg kan "klage" på er at jeg ikke har Ludicrous - men skal gjøre alt i min makt for å oppdrive det til bilen.


Ludi og pluss/sportsunderstell er et must  :+1:

Hadde jo en fin start på dagen igår etter å ha hentet ut den fra service, gikk vel 30km også stoppet bilen og veihjelp sa batteri+DU. Så nå har jeg en 75d loaner inntil videre. Fikk jo da pratet med en hyggelig dame som sa at oppgradering ikke gikk, selvom hun bekreftet at de hadde deler på lager.

Så jeg gikk et hakk over å sendte en høflig og hyggelig mail, hvor jeg fikk svar at de skulle gjøre det de kunne for å "honour your request". Så jeg krysser fingrene for at jeg får oppgradering og at bilen ikke er altfor lenge på karihaugen. Får en oppdatering i løpet av dagen/imorgen.

En trist start på eierskap med Tesla, men får ikke gjort så mye mer og tenker at jeg kan heller holde meg i skinnet enn å prøve å bane vei med klaging.

Fikk jo oppleve en kar i går som sto på Rud, kjefta og smalt på de som satt i resepsjonen der siden det tok så lang tid å fikse motoren til FWD. Bidrar jo ikke til annet enn dårlig stemning og dårligere service for han sin del. At folk blir misfornøyde fordi noe til nærmere én million ikke fungerer kan man jo forstå. Men tviler på at det er mannen/damen i resepsjonen på Rud som har skylden.

Klykken

Har alltid kommet lengst med å holde en hyggelig men bestemt og saklig tone.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

xerxes

hentet den i går.

det negative først: litt vindsus i hastighet pga slarken pakning øverst i førerdøra. de hadde det veldig travelt i drammen. rengjøringen var «mangelfull» men jeg gadd ikke henge meg opp i det. ryggekamera var svart da vi fikk bilen, men det løste seg etter en «reboot»:)

likevel:

veldig veldig fornøyd med bilen. generelt godt dempet mot hjulstøy. herlig kjørefølelse, dempingen er nydelig, og følelsen av kontroll over bilen på motorvei er outstanding. jeg foretrakk faktisk chill mode, ble ligg for mye krav til millimeterpresisjon på gassen uten. rask nok ;)

setene er uten overdrivelse de beste jeg har sittet i. skjermen er responsiv og intuitiv. supercharging var superfett! på kjøreturen med e-golfen til drammen, opplevde vi at 2 av 3 fortum ladesatasjoner hadde halvparten av pumpene ute av drift. køkulturen var dannet blant de som ventet på lading, men jeg måtte smile innvendig da jeg innså hvilken stor fordel det er å ha mulighet for supercharging- og attpåtil gratis!

valget stod mellom denne bilen eller kia optima plug in. med rente kampanjen kom de ganske likt ut. jeg er utrolig fornøyd med bilen vi valgte å satse på. takk til alle på forumet for gode råd.

JorEl

Hentet bilen på Kokstad S75D. Et par småfeil som gir den egenart. En gummilist i et vindu, og et "panel-gap" som jeg kun la merke til siden jeg har sett så mange youtube-videoer ;)
Bilen er mer enn en nytelse å kjøre. Mye kjøring i rykk og napp, siden den er så kjekk å kjøre. Farten gir spenning, samt at det også ligger spenning om onkelblå ligger på lur i neste sving. Et lite sjangsespill på flere nivåer med Tesla :) Er egentlig en gnier, så når jeg nå legger på nye vinterhjul, så skal det kjøres pent, rolig, forsvarlig og økonomisk. Gleder meg til å se hvor langt jeg kan kjøre på en fylling. Vinterdekkene kommer neste uke, till dess skal venner og familie få kjøre seg 8)

Aldri kjørt en så god bil, og til og med, kan den kjøre litt selv. Morro. Hadde ikke trodd jeg skulle bli tvunget av kona til å kjøpe AutoPilot ??? Jeg som er så god til å kjøre mens jeg fikler med ting...

Føler meg litt uheldig som ikke får gratis SC eller 400kwt, men støtter Tesla sin plan mtp SC-nettverket 100%. De som kjøpte Tesla tidligere, fortjener mer lading. Selv er jeg blitt lovet 6mnd gratis SC, men har blitt fakturert noen småbeløp. Det ordner seg nok. Gleder meg over å komme inn til SC. LEtt å bruke, ingen kø, og mange kilowatt. Kan ikke annet enn kose meg når jeg ser mange elbiler som skal lade på andre nettverk. Koser meg over at jeg slipper å være med i den klubben. Guttungen synes det er stas at vi nå lader bilen, sammen med de raske, flott bilene. Bilen har brakt mye positivitet med seg, selv om vi prøver og ikke være materialistiske. Men noen ting gjør livet enklere, og Tesla er en av dem.

Nå lader jeg med "ladekladden"/UMCen og nærmer meg 100% lading. Litt sprøtt å se et så høyt tall fra gessometeret med lovnad om laaaang kjøreavstand. Kommer fra et 24kwt-batteri, så 75kwt er luksus vi ikke har prøvd før.

APPen og brukervennligheten er tipp topp. Vi er glade og takknemlige at vi har fått låne en Tesla av dnb.
Hverdagen kommer nok, men nå blir det kjekkere bare bilen holder noen år 8).

Takk til forumet som har rettledet så mange, inkludert meg.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

GOS

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

GeirHM


JorEl

Takk og takk :+1:

Var litt redd for størrelsen på Sen når vi skulle hente den, men vi hadde en Saab9000 i 10år så dette var ikke noe jeg hadde trengt å angste på. Føler det er like enkelt å kjøre i vår lille by med Sen som med E-golfen. I dag skal jeg lete etter parkeringsluker for å prøve automatisk parkering ;)
Vi elsker rattet. Delskinn/tøysetene er de beste vi har sittet i, i tillegg husker bilen innstillingene for oss. Luksus i hverdagen. Interiøret er vi like fornøyd med. Svart bil, svart interiør som er veldig helhetlig og som hever inntrykket om at "less is more".
Når det gjelder APPen og funksjonene inkludert hastighet og "reliabillity" så er den ca .75 lysår forran E-golfen (med Carnett). Forvarmingen er jo så effektiv at det nesten er brannfarlig :P   På E-golfen så trøstet jeg meg selv, med at nå er i hvert fall varmeapparatet i forkant av en ICE-bil, mens jeg satte meg inn i en kald, i beste fall, lunken bil. ::) 
Batterivarmeren har jeg ingen formening om enda, siden det ikke er skikkelig kaldt enda. Fryder meg over at bilen kan temperere sitt eget batteri. Varming og kjøling  er en selvfølge på en elbil med selvrepsekt. Batteriet har stor verdi.
Nå er vi i lærefasen når det gjelder bruken av denne avanserte familie-kjøremaskinen, og vi har god tid.
Ser ikke for meg at jeg kommer til å bytte ut denne bilen med noe annet enn, en annen Tesla! Det var forresten det første som slo meg når jeg startet og lese her på elbilforum. Nesten alle vil ha en Tesla, alle som har en, kan fortelle om minst en fillefeil som nesten er kjekt å fortelle om, siden bilen er så god. Nesten alle som solgte en Tesla kjøper en ny..Nå forstår jeg hvorfor 8) 8)
(advarsel; forbeholder meg retten til å syte hvor mye jeg vil fremover.. ;))


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Ulempen med å følge med på dette forumet er at du blir opplyst om den minste filleting som kanskje ikke ville vært noe å henge seg opp i. Kjenner jeg blir litt paranoid til tider..

Men er enig i det at når du først har prøvd en Tesla er det en nedtur å kjøre noe annet.

Gratulerer med en fantastisk bil!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

oggy007

Igår fikk jeg endelig (venta 14 dager) hente min inventory Blå Tesla S75D! Herreguuuud for en fantastisk følelse å rulle ut av verkstedet med det nye gliset! Overrekkelsen gikk så som så, virket ikke som ho hadde kjempe peiling ho som skulle levere ut bilen, men fikk sett fort over bilen, og kommet meg av gårde. Tok ca 20-30 min. Rett ut å stille inn bilen, legge til telefon, teste app (som kunne ta opptil et døgn) men dette fungerte med en gang. Kjørte 20 km, så var autopiloten oppe å gikk!
Kjørte videre ca 20 mil på kvelden, og bare kooooste meg Max! Til Lyngdal en tur for å teste supercharger, alt gikk smertefritt! Parkere for kvelden, nesten ikke få sove fordi en gleder seg så mye til å ut å kjøre dagen derpå, våkne 07:00, 80% batteri på morraen idag, med 10 min forvarming var bilen skikkelig god å varm! Tut å kjør! 8)

Rett å slett helt fantastisk! Og enda ikke gått helt opp for meg at jeg faktisk (og banken da) eier en Tesla! :D
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

JorEl

Gratulerer og velkommen etter 8) (en måned :P) Virket så du var sugen på en Tesla ja :) Bare de som er "tøffe nok" får gleden av en Tesla, har jeg hørt. Man kan jo ikke bare se i utstillingsvinduet, ingen drømmer blir oppfylt på den måten.
Ikke mange S75D-inventory igjen nå ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

oggy007

Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA