Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Dennis

Er nok en del variasjon på hva som funker best hvor ja :) Mobildekning/datatrafikk blir bygget ut og forbedret kraftig i stort tempo så er noe som bare vil bli bedre og bedre.
Og når man får valget mellom å kunne høre på noen få radiokanaler mot å høre på hva man vil fra hele verden og når man vil. Så blir det en vanskelig konkurrent for DAB.

fonberg

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.


P85D

Sitat fra: Pompel på torsdag 26. februar 2015, klokken 08:50
Hver oppmerksom på at søk etter DAB-kanaler suger lut i Tesla i og med at du må selv tenke på hvilken frekvensblokk kanalen ligger på. Sjekk denne siden for å finne ut hvilke frekvensblokker som er i bruk i ditt område.

Jeg har selv kjørt i noen måneder nå med troen at den ikke klarer å switche automatisk mellom DAB og FM. Det stemmer derimot ikke. Gå inn på Settings > Apps > Media og skru på "Use strongest frequency" for DAB så vil den bytte over til FM om DAB-signalet blir for svakt eller forsvinner. Da blir det radio i tunnelene også :)

Tusen Takk for veldig bra tips!
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

demov2

Herregud for en bil. jeg har siste året kjørt en p85, men å sette seg inn i en P85D var en helt annen bil. akkurat slik jeg forventet den. Det med at setene ikke kan slåes ned er løgn, jeg ser ikke forskjell på de nedslåtte setene. Adaptive cruise er noe jeg mener skulle vært på bilen fra dag en, men bedre sent enn aldri. Å sitte i setene var også en helt annen opplevelse, de var riktige i forhold til prisen nå. Jeg har hatt (har) hodepine fra helvete i dag, så har ikke fått testet aks. prøvde et kvart sekund, men kjente at egget (hodet) ble helt vrengt innvendig. Aks test kommer. Jeg har noen bilder men det er et sant ork å bruke min egen maskin når hodepina er så ekstrem, så bilder kommer senere. Til dere som ikke har hentet bilen deres enda. Gled dere!!
P85 P29711 - Solgt
Tar bussen fram til 26/02-2015
P85D P66280 - Levering 26 Februar

Tesla P85D

Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

turbolurbo

#1356
Leverte kone-fossilbilen i går og hentet ut vår P85D i dag. Bra timing :D

Bilen er levert på noe som må være rekordtid. Ferdig produsert 26. jan.

Har fått kjørt noen timer i løpet av dagen, og det rett og slett bare å bøye seg i hatten av hva Tesla har fått til her! Vi har vært meget godt fornøyd med P85+en, men denne versjonen gjør bilen tilnærmet perfekt :D

Fit og finish er meget bra på bilen, og mottagelsen hos Tesla Trondheim er en positiv opplevelse som vanlig.
Next gen. setene er meget bra, og skinnkvaliteten er helt klart et hakk opp i forhold til tidligere. Det lukter nydelig av skinn når man setter seg inn i bilen.

Ellers så fungerer TACC supert, og auto high beams fungerer like bra som en skulle gjort det selv.

Bilen ble levert på 21" sommerhjul, og i et vårstemt trøndelag har det fungert fint å kjøre på sommerhjul i dag. Selv om temperaturen er utenfor ideelt for PS2 dekkene, så er veigrepet meget bra. I kalde temperaturer så støyer sommerdekkene noe, men bilen er helt klart bedre lyddempet enn i tidligere versjoner.

Nevnte jeg akselerasjonen? Den er helt rå, som de fleste har fått med seg, men meget kontrollert. Jeg har hatt flere spreke biler tidligere, men det som imponerer er hvor stabil bilen er under fullt øs. Det er fullt mulig å kjøre 0-70 km/t i løpet av et middels lyskryss..

Fikk testet firehjulsdriften litt på snø og is, på 21" Michelin sommerdekk. (På lukket område, selvfølgelig ;))
Systemet er superkjapt, og stabiliserer bilen godt. Bilen drar seg opp bakker som ingenting, mens bremsingen tar en evighet på disse dekkene. Så vinterføre=vinterdekk!

Skal prøve å få sammenlignet diverse scenario med vår P85+ de neste dagene.

For de som venter på bil, er det bare å gratulere!  :D
2019 TM3P

Mr.Hansen

#1357
Min første tur med P85D. Eller rettere sagt rallytur med Tesla P85D på grusvei. Prøve turen gikk på nesten bare grusvei og en lite strekke med asfalt, men den stoppet rundt 40-50km/t. Deretter forsatte akselerasjonen ut på grus igjen. Bilen sladda seg rundt skjegglene med bakenden singlene ut på sidene. 4 hjul sladd rundt hver eneste sving.

Tesla P85D kan godt brukes som rallybil med 21". Hehe, morro var det, og denne turen er noe som jeg ikke kommer til å glemme med det første.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Bushy

Den rally cross ruta dem hadde lagt opp til idag var brutal:) og kjørestilen enda værre
S75D sept. 17

MeTesla

Sitat fra: turbolurbo på fredag 27. februar 2015, klokken 21:39
...Skal prøve å få sammenlignet diverse scenario med vår P85+ de neste dagene.

For de som venter på bil, er det bare å gratulere!  :D

Gratulerer med bilen Turbolurbo og takk for delte erfaringer, blir spennende å lese dine sammenlikningsscenarier mot P85+!

Tesla P85D

Noen som har prøvd barnesete i de nye setene? Tenker da på barnesete for 3-4 åringer. Baksetene har jo litt sidestøtte/recaro stuk, så er litt spent på om sidestøttene blit litt iveien?

Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

P85D

Sitat fra: Tesla P85D på søndag 01. mars 2015, klokken 17:24
Noen som har prøvd barnesete i de nye setene? Tenker da på barnesete for 3-4 åringer. Baksetene har jo litt sidestøtte/recaro stuk, så er litt spent på om sidestøttene blit litt iveien?

Vi bruker 2 stk Recaro Young Sport for våre 2 små på 1 og 4 år. Setene passer utmerket i de nye baksetene. Vi bruker bruker underlag under barnesetene for ikke å skade skinnsetene.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Tesla P85D

Sitat fra: P85D på søndag 01. mars 2015, klokken 18:06
Sitat fra: Tesla P85D på søndag 01. mars 2015, klokken 17:24
Noen som har prøvd barnesete i de nye setene? Tenker da på barnesete for 3-4 åringer. Baksetene har jo litt sidestøtte/recaro stuk, så er litt spent på om sidestøttene blit litt iveien?

Vi bruker 2 stk Recaro Young Sport for våre 2 små på 1 og 4 år. Setene passer utmerket i de nye baksetene. Vi bruker bruker underlag under barnesetene for ikke å skade skinnsetene.

Har du noen bilder?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Tesla P85D

Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

demov2

de nye baksetene fungerer utmerket med barnesete m/ isofix. vi har en cybex stol, eller to faktisk, så bilen er strengt tatt bare en 2 seter nå. Men jeg føler denne fungerer bedre med barnesete enn forgie P85. trenger egentlig ikke underlag til barnestolen, isofixen hever setet opp fra skinnet og andre enden står på bilgulvet med en fot, så veldig lite kontakt med skinnsetet.
P85 P29711 - Solgt
Tar bussen fram til 26/02-2015
P85D P66280 - Levering 26 Februar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA