Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Meringdal

God lesing mens jeg venter på siste kunde siste fly fra Oslo!!

Jeg bare lurer på en ting, hva om ett slikt problem skjer når jeg får bilen? Jeg bor i Ålesund... Skal tro hvor mye de krever for en utrykning fra Trondheim / Bergen for å hente bilen min til Servicecenter?

laumb


Sitat fra: Kallagtunet på fredag 25. oktober 2013, klokken 23:05

Med all respekt å melde ett absolutt lavpunkt av kommentar her på forumet. Og det fra den som har rollen som moderator! :D

Men gratulerer med ny bil! Bra at du er kjempe fornøyd!

Det er meget mulig - men da vi har to veldig forskjellig tilnærmelser til hvordan slike ting bør presenteres, og jeg har mine meninger om listen din - så ønsker jeg å ivareta min rapport slik jeg mener den bør fremstå. Vi kan fortsette over PM om du er nysgjerrig og vil ha mer informasjon om min tanke bak - men jeg tillater ikke at du siterer. Dette videre med dine ord i listen din.

Forøvrig takk for takken! ;)


Sitat fra: Meringdal på fredag 25. oktober 2013, klokken 23:19
God lesing mens jeg venter på siste kunde siste fly fra Oslo!!

Jeg bare lurer på en ting, hva om ett slikt problem skjer når jeg får bilen? Jeg bor i Ålesund... Skal tro hvor mye de krever for en utrykning fra Trondheim / Bergen for å hente bilen min til Servicecenter?

Uansett garanti og skal rettes uten kostnad for deg. Tesla vil nok ved lange distanser betale for frakt av bilen og skaffe deg en normal leiebil.

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på fredag 25. oktober 2013, klokken 23:38

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 25. oktober 2013, klokken 23:05

Med all respekt å melde ett absolutt lavpunkt av kommentar her på forumet. Og det fra den som har rollen som moderator! :D

Men gratulerer med ny bil! Bra at du er kjempe fornøyd!

Det er meget mulig - men da vi har to veldig forskjellig tilnærmelser til hvordan slike ting bør presenteres, og jeg har mine meninger om listen din - så ønsker jeg å ivareta min rapport slik jeg mener den bør fremstå. Vi kan fortsette over PM om du er nysgjerrig og vil ha mer informasjon om min tanke bak - men jeg tillater ikke at du siterer. Dette videre med dine ord i listen din.

Forøvrig takk for takken! ;)


Ett havarert drivverk blir omtalt på listen enten du forbyr meg eller ei :D  Men det uten sitat av noe du har skrevet.

Hvis ikke det er takhøyde for at også feil med denne bilen omtales på dette forumet så mener jeg en er ute å kjøre. Etter tidligere friske diskusjoner med leder av elbilforeningen og eier av forumet opplever jeg ikke at intensjonen er å begrense forumet til ytringer kun om elbillivets gleder.

Men nok om det, denne diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden. Fortsett å dele opplevelser fra timene og dagene med Model S folkens!



acschmi

Laumb,
Din oppsummering ligner rett å slett kun en selvopptatt bekreftelse på at du har gjordt et perfekt valg! Sorry, trekker mer mot å dra fem kritiske bemerkninger, for de er det mange erfaringer av, både for bil, men ikke minst for Tesla Norge!
Mener også du må skjerpe deg som moderator i din kommentar over!

laumb

Denne tråden handler vel om noe annet enn kritiske bemerkninger: nemlig de første timene/tiden med bilen?

Angående ditt punkt nummer to: du kan søke opp en tråd startet av meg der jeg presenterer meg som moderator. Her gjør jeg det klart at min rolle sees av meg mer som "ryddegutt" og at jeg vil delta ellers som normalt medlem.
Mine meninger gjenspeiler ikke NEF sine meninger og er personlig knyttet til meg som person.

Jeg har sendt Kallagtunet en PM.
Ønsker du å skrive mer om moderatorrollen kan du finne overnevnte tråd.

TS

Sitat fra: acschmi på lørdag 26. oktober 2013, klokken 00:24
Laumb,
Din oppsummering ligner rett å slett kun en selvopptatt bekreftelse på at du har gjordt et perfekt valg! Sorry, trekker mer mot å dra fem kritiske bemerkninger, for de er det mange erfaringer av, både for bil, men ikke minst for Tesla Norge!
Mener også du må skjerpe deg som moderator i din kommentar over!

Ehh.. Tråden heter "Mine første timer i min egen Model s"

Da må vel også Moderator kunne uttrykke sin tilfredshet med valgene sine, bilen og TM??

Dette er vel god lesning for de som sitter og skal ta noen valg? P ikke P, Stoff eller skinn, hvit eller rød? Tesla eller ikke...


Kritiske tråder finner du lett her inne om du ønsker å lese det.

Du kan bare trykke "vis innlegg" på profilen til han som fikk siteringsforbud her  :D ( forøvrig litt på kanten, men når man har fulgt med en stund her så var det ikke overraskende at det kom ..)

Ellers kommer jeg også mitt eget bidrag i denne tråden snart, men trenger noen flere timer...

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på lørdag 26. oktober 2013, klokken 00:33
Denne tråden handler vel om noe annet enn kritiske bemerkninger: nemlig de første timene/tiden med bilen?

Angående ditt punkt nummer to: du kan søke opp en tråd startet av meg der jeg presenterer meg som moderator. Her gjør jeg det klart at min rolle sees av meg mer som "ryddegutt" og at jeg vil delta ellers som normalt medlem.
Mine meninger gjenspeiler ikke NEF sine meninger og er personlig knyttet til meg som person.

Jeg har sendt Kallagtunet en PM.
Ønsker du å skrive mer om moderatorrollen kan du finne overnevnte tråd.

Registrer at du har slettet min post i kveld med sist oppdaterte liste av feil og mangler i de ene tråden som er dedikert til det. Med å gjøre det så har du slett det så mistet du all troverdighet som moderator i mine øyne Laumb, synn for jeg synes du stort sett har håndtert den jobben bra...

Ser du har skrevet en PM jeg siterer og svarer på den PM en i feil og mangler tråden.

bosse

Laumb har på linje med andre skrevet om sine tanker og erfaringer i forbindelse med den første tiden med Model S. Selvopptatt er det siste jeg vil kalt innlegget hans. Jeg syntes det var interessant.

For øvrig synes jeg dere kan ta diskusjonen om mod-abuse i en egen tråd. Etter et langt liv på internett synes jeg slike krangler er fullstendig uinteressante, og jeg vil gjerne ha muligheten til å ignorere dem, samtidig som jeg får med meg diskusjonene som er on topic.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

acschmi

Sitat fra: TS på lørdag 26. oktober 2013, klokken 00:40
Sitat fra: acschmi på lørdag 26. oktober 2013, klokken 00:24
Laumb,
Din oppsummering ligner rett å slett kun en selvopptatt bekreftelse på at du har gjordt et perfekt valg! Sorry, trekker mer mot å dra fem kritiske bemerkninger, for de er det mange erfaringer av, både for bil, men ikke minst for Tesla Norge!
Mener også du må skjerpe deg som moderator i din kommentar over!

Ehh.. Tråden heter "Mine første timer i min egen Model s"

Da må vel også Moderator kunne uttrykke sin tilfredshet med valgene sine, bilen og TM??

Dette er vel god lesning for de som sitter og skal ta noen valg? P ikke P, Stoff eller skinn, hvit eller rød? Tesla eller ikke...


Kritiske tråder finner du lett her inne om du ønsker å lese det.

Du kan bare trykke "vis innlegg" på profilen til han som fikk siteringsforbud her  :D ( forøvrig litt på kanten, men når man har fulgt med en stund her så var det ikke overraskende at det kom ..)

Ellers kommer jeg også mitt eget bidrag i denne tråden snart, men trenger noen flere timer...
Jeg er ikke akkurat ny her på forumet selv om jeg har begrenset antall innlegg. Jeg har reserverte min bil i mai 2009 og har en av de første Signatur bilene - og er stort sett fornøyd med min bil ( annet kan sies om Tesla Norge). Men jeg føler at verdien av å lese her på forumet nå blir mindre og mindre da det enten virker som innleggene er en bekreftelse om at eget valg selvfølgelig er det perfekte, eller det motsatte, stort sett bare negative ting. Mindre og mindre reflekterende syn kommer gjennom.
God kveld!

bosse

Hvis du prøver å lese det som "perfekt for meg" i stedet for "bedre enn din og alle andres", så tror jeg du får mer utbytte av tilbakemeldingene, spesielt i denne tråden som faktisk oppfordrer til subjektive observasjoner.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Jimpec

Jeg støtter aschmi sitt innlegg her. Noen av diskusjonene mangler fullstendig substans, og bidrar til å redusere både glede og nytte med dette forumet.

Og bare for å laste opp med et stikk til diskusjonen siden den allerede er avsporet: Laumb hadde nok valgt P85+ i første rekke om han hadde fått fritt valg på MyTesla...
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Leaffen

#746
Sitat fra: laumb på fredag 25. oktober 2013, klokken 22:14

Feil og mangler (Kallagtunet; Du får ikke sitere fra meg verken på forumet eller eksternt. Jeg er ikke enig i din tilnærming til en del saker.)


En ny kommentar fra en som kun har lest innleggene den siste tiden. Dere fikk sikkert med dere at jeg skiftet nicket mitt etter sist innlegg. Jeg syntes ikke jeg kunne assosiere meg med nicket Modelsn lenger, i å med at jeg hadde bestemt meg for å la vær å kjøpe Model S.

Men nok om det, Moderator Laumb viser jo glimrende evner som skribent. Ditt innlegg var godt skrevet, balansert og spennende. Absolutt uttrykk for lidenskap. Du kan nok få deg en karrieære som krimbokforfatter etterhvert.

Men hvorfor i all verden rote det til så til de grader med å blande rollene dine? Du gjør det utrolig vanskelig for deg selv. Jeg synes du skal tenke gjennom hvilke signaler du gir som moderator. Det ovenstående sitatet får meg jo bare til å tenke for meg selv at du må jo være betalt av Tesla. Hva får du egentlig betalt for den moderatorrollen din? Og hvem i Tesla betaler deg?

Nei. La oss få tilbake vår "gamle moderator". Da hadde vi i hvert fall en person med litt integritet å forholde oss til.

Stå på Kallagtunet.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Havebigfun

Denne tråden er sklidd helt ut. Jeg foreslår alle innlegg etter laums gjennomgang flyttes til OT- eller moderator-tråden.
Så fjerner Laumb sin unødvendige kommentar under.
Skal dette være aktuelle- og lesbare tråder må vi holde oss til emnene. Jeg også går lei av mye "forurensning" i det siste :(

Sitat fra: laumb på fredag 25. oktober 2013, klokken 22:14
Feil og mangler (Kallagtunet; Du får ikke sitere fra meg verken på forumet eller eksternt. Jeg er ikke enig i din tilnærming til en del saker.)


petersv

Hva med å inngå et kompromiss, hvis Kallagtunet linker til Laumbs post over, uten å beskrive feilein ytterligere, kun en link altså.

Dette burde Kallagtunet gjort uansett for alle punktene i lista, for jeg synes ikke mangellista er troverdig unansett isolert og helt uten kilder og kontekst.

Kallagtunet

#749
Sitat fra: petersv på lørdag 26. oktober 2013, klokken 10:00
Hva med å inngå et kompromiss, hvis Kallagtunet linker til Laumbs post over, uten å beskrive feilein ytterligere, kun en link altså.

Dette burde Kallagtunet gjort uansett for alle punktene i lista, for jeg synes ikke mangellista er troverdig unansett isolert og helt uten kilder og kontekst.

Igjen og igjen det er fritt for enver her å lage en liste som er bedre med linker og all verdens funksjonalitet etc, jeg har ikke tid til det.

Jeg register igjen at personer som smykker seg med rolle i TOCN kritiserer listen på generelt grunnlag, og trekker i tvil troverdigeten. Insinuerer du at jeg fyller opp listen med feil jeg finner opp selv? Ting som ikke er rapportert inn av eiere her? Håper ikke det i alle fall.

Jeg legge kopi av melding og svar i liste tråden der den passer bedre enn i denne tråden som nå har for mye OT allerrede.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA