Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

OddB

Sitat fra: Signature #280 på onsdag 07. august 2013, klokken 22:55
Hva forskjellen på DAB og DAB + er vet jeg faktisk ikke..
Får du inn f.eks. "NRK Sport", "Energy" (NRJ), eller "Klem FM" på DAB-radioen har du garantert DAB+

(Forskjellen rent teknisk er at DAB bruker en MP2-kodek mens DAB+ bruker en AAC-kodek )
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Signature #280

Sorry. Har performance, ikke performance pluss..

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

laumb

Gratulerer! Er du i Lillestrøm-området får du svinge innom meg på jobben en dag (jobber i samme bygg som Romerikes Blad - så vi skal vel klare å suge tak i et par journalister om du vil og! ;-) ).

Setter denne tråden som sticky for en periode. :)

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

ELbilist1

GRATULERER 8) 8) 8) 8) 8).
Hvilket reg nr fikk du??
Jeg vil ha over 20000, så en Leaf i dag med 24..., feigt............
Bestilte for øvrig februar 2011.
:) Ren nytelse, hvær dag!

jkirkebo

Sitat fra: OddB på onsdag 07. august 2013, klokken 23:26
Sitat fra: Signature #280 på onsdag 07. august 2013, klokken 22:55
Hva forskjellen på DAB og DAB + er vet jeg faktisk ikke..
Får du inn f.eks. "NRK Sport", "Energy" (NRJ), eller "Klem FM" på DAB-radioen har du garantert DAB+

Hehe, heter det "Klem FM" også på DAB+ ? ;)

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Spørsmål: Er det teppe eller noe annet fancy ("Yacht floor") i gulvet av midtkonsollen?

Larsan

Fikk levering i dag jeg også. Det er teppe i bunn av midtkonsoll og ja jeg får inn Energy på DAB.



Larsan

Sliter med to ting:

Skjermen dimmer fortsatt ikke i tuneller og ingen reaksjon når jeg røvde å programmere homelink for åpning av garasjeporten.

Ellers er jeg ekstremt fornøyd med bilen og overleveringen.

laumb

Gratulerer til deg og Larsan. Så kona de endelig ble fornøyd. Gleder meg til min og viser ekte entusiasme. :P henger noen hakk bak meg enda..

Har du standard eller performance? Fornøyd med valget?
Hvordan har strømforbruket vært første dagen?

laumb

Prøv å putte kontrollen nedi frunken når du programmerer. Husker og fra Audien min at jeg måtte holde nesten/over 20 sekunder på ene kontrollen.

Har du sjekket at mottakeren din er kompatibel?

At ikke den er av typen som har programmeringsknapp på hovedenheten?

Larsan

#42
Jeg har performance uten +. Er utrolig fornøyd med valget. 21" gjør at du kjenner underlaget rimelig godt i rattet, men ser helt rått ut og funker bra.

Skal prøve tipset ditt med senderen i morgen. Vet du hvor mottaker/sender i bilen sitter?

Har Hörmann helt ny port og motor. Hvor finner jeg ut om kompatibilitet?

Strøforbruket har vært høyt. Jeg har kjørt som en idiot :)

RSandven

#43
Gratulerer med nytt leketøy, Larsan!
Har lurt på hvordan GPS-aktivert Homelink funker. Har ikke funnet noe på YouTube.
Er det slik at den åpner seg når du nærmer deg hjemme?
Har ikke lest ferdig hele manualen, kanskje det står der...

Edit: Forresten, fant dette i manualen:

"Once programmed, you can operate the device by touching its corresponding HomeLink icon on the touchscreen's status bar. HomeLink remembers the location of your programmed devices. When you approach a known location, the HomeLink control on the touchscreen automatically drops down. When you drive away, it disappears."
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Øyvind.h

#44
Sitat fra: Larsan på torsdag 08. august 2013, klokken 00:56
Skjermen dimmer fortsatt ikke i tuneller og ingen reaksjon når jeg røvde å programmere homelink for åpning av garasjeporten.
Trodde ikke Homelink ville fungere i Europa? Det jeg har lest er at Homelink bruker et sett frekvenser i USA som ikke er lovlige å bruke i eksempelvis Norge. Dvs. om de ikke har levert Homelink med andre frekvenser på europeiske biler vil den ikke fungere/være lovlig å bruke.

Folk må gjerne korrigere meg om jeg tar feil, men det er en av tingene jeg har notert bak øret at er litt synd (har ikke garasje pt, men vil antakelig bygge snart.

Ellers: UTROLIG bra av dere som mottok biler i går at dere tok dere tid til å fore oss andre med info og svare på spørsmål! Når jeg får min tipper jeg at jeg kjører helt frem til leggetid :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA