Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S får ikke 4x4...

Startet av VTeslaS, onsdag 07. august 2013, klokken 18:57

« forrige - neste »

sindrej

Akkurat som jeg trodde ihvertfall, bare ett rykte som "alle" andre har plukket opp og blåst opp.

Øyvind.h

Det har blitt avkreftet av Tesla og sjefen sjøl så mange ganger nå at spekulasjonene rundt snarlig 4wd Model S burde opphørt for lengst. Men det er jo så artig å spekulere  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nordtroms

Jeg er ikke overrasket over at dette ryktet bare var tull. Model S med 4x4 = Model X. Det ville i så tilfelle bli en bil som konkurrerte med eget produkt.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Celter

Samtidig er det klart at selv om den kommer med AWD neste år, så ville de nektet på dette.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Leaf_2014

"Dette er dessverre bare løse rykter"

er jo ingen avkreftelse. Et rykte, selv om det er løst, kan være sant.

"Det vil aldri komme 4-hjulsdrift på Tesla S" hadde vært en avkreftelse, spør du meg.
Leaf 2014

Hodne

Planen har hele tiden vært å tilby en AWD versjon av Model S. Når den kommer kan man spekulere seg blå på..
P#1646, Levert.

Epleskreller

Sitat fra: Hodne på onsdag 07. august 2013, klokken 23:00
Planen har hele tiden vært å tilby en AWD versjon av Model S.

Hvor har du det fra? Det er spekulasjon.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Amoss

Model S 85D

Hodne

@Epleskreller

Ordene kom fra munnen til sjefen selv for noen år siden. For ordens skyld gjaldt det ikke Model X.
I tillegg har du green autoblog og en presentasjon fra tesla som jeg ikke finner igjen.
Kan jo hende de har valgt å droppe det, men det tviler jeg sterkt på.
P#1646, Levert.

sindrej

Vi har det jo og fra sjefen selv at det kommer en 4wd model S, den heter Model X.  Var det ikke omtrent ordrett det han sa på Alna da ?  For ordens skyld; det kan godt være det kommer en 4wd Model S, men jeg har ingen tro på at det kommer før MX er godt i salg i hele verden. Dvs minst 2 år til.

Andrewas

Men en ny roadster kommer. De jobber med et litt krympet skateboard til den modellen. Ingen annen info om slikt som hvordan den skal se ut, ytelse eller lanseringsår.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Amoss

Sitat fra: Andrewas på torsdag 08. august 2013, klokken 10:01
Men en ny roadster kommer. De jobber med et litt krympet skateboard til den modellen. Ingen annen info om slikt som hvordan den skal se ut, ytelse eller lanseringsår.

Skulle ikke den komme på samme (krympede) skateboard som GIII da?
Model S 85D

#398

Har ved tidligere besøk på Alnabru fått vite at karosseriet til dagens Model S er klargjort for 4WD, men det betyr vel ikke nødvendigvis at den option kommer med det første.

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA