Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilforsikring for førstegangseiere

Startet av Blarg, mandag 28. april 2008, klokken 18:04

« forrige - neste »

Blarg

Hei folkens!
Jeg har nylig bestilt en Buddy. Så oppdaget jeg plutselig at elbil-forsikringen som det refereres til på elbilnorges hjemmesider bare gjelder for forsikringstakere med minst 50% bonus. Siden dette er min første bil, er da tydeligvis denne forsikringen off-limit for meg.
Av naturlige grunner har jeg til nå ikke vært spesielt oppdatert på bilforsikring, men etter litt søking på nettet fikk jeg bakoversveis, for prisene på "vanlige" bilforsikringer ligger jo skyhøyt over de knappe 4000 kronene som elbil forsikring skal ha.

Så: Er det noen som kjenner til andre forsikringsselskaper med gunstige vilkår for elbileiere? Og som ikke nødvendigvis krever opptjent bouns?

mvh Blarg

Rio

Sitat fra: Blarg på mandag 28. april 2008, klokken 18:04
Hei folkens!
Jeg har nylig bestilt en Buddy. Så oppdaget jeg plutselig at elbil-forsikringen som det refereres til på elbilnorges hjemmesider bare gjelder for forsikringstakere med minst 50% bonus. Siden dette er min første bil, er da tydeligvis denne forsikringen off-limit for meg.
Av naturlige grunner har jeg til nå ikke vært spesielt oppdatert på bilforsikring, men etter litt søking på nettet fikk jeg bakoversveis, for prisene på "vanlige" bilforsikringer ligger jo skyhøyt over de knappe 4000 kronene som elbil forsikring skal ha.

Så: Er det noen som kjenner til andre forsikringsselskaper med gunstige vilkår for elbileiere? Og som ikke nødvendigvis krever opptjent bouns?

mvh Blarg

Jeg tror at du kan få "50% start-bonus" hos flere selskaper. Det enkleste er nok en ringerunde.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

eljet

Start bonusen er ofte 20 %
Jeg bruker Gjensidige aa er fornoeyde

50 % tror jeg var noe kloning av forsikring vist du allerede hadde bil med 50 % eller mer. Dette var det slutt paa naa

Lykke til med buddyen
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

El rayo

#3
Vær også obs på at Elbilforsikringen ikke gir økende bonus for hvert skadefrie år; premien stiger noe for hvert år. Og så legger de på termingebyr. I lengden og uten skade m/skyld vil det over tid lønne seg å tegne en vanlig bilforsikring der man opparbeider seg bonus. Elbilforsikringen har heller ikke tilbud uten kasko, som dekker skade på egen bil.

Hvis du er forsikret på andre felt vil jeg foreslå at du kontakter ditt forsikringsselskap for tilbud.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Cobos

Spesielt sjekk også om du har en fagforening eller annen stor organisasjon som har en egen forsikringsavtale med et selskap. Via min fagforening sparer jeg 500-1000 per år på bilforsikringen min og får gratis oppgradert til den beste dekningen de har. Det er også en ting du kan sjekke.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Lars C. Krogenæs

Hvor lenge har du hatt lappen?

Enkelte små forsikringsselskaper spør hvor lenge du har kjørt skadefritt. Har du hatt lappen i 5 år uten skade, gir de deg 5 års bonusopparbeiding etc. (Skjedde med meg hos Tennant, de er nå kjøpt opp av Gjenstridige, så jeg vet ikke om de er like runde).

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Boogie

Jeg har funnet ut at bilene i seg selv har blitt såpass gamle at forsikringsverdien ikke er alverdens. Har derfor kun ansvarsforsikring.
Da spiller det liten rolle hvilket selskap du bruker.

Har forøvrig registrert en bil på hver av ungene slik at de bygger seg opp bonuspoeng/år selv om de ikke nødvendigvis er de som kjører bilen til daglig.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

ilmarw

Jeg har Gjensidige på min Buddy, som også er min eneste og første bil. Fikk 20%, tror jeg. Får det noe rimeligere gjennom Tekna, og betaler rundt 6600 i året eller noe. Har du full kasko, noe som er et krav fra banken når de eier en del av bilen (billån, heter det visst  :) ).

ilmar
Polestar i bestilling

stiano

Jeg har forsikring gjennom Storebrand på min Th!nk, fikk 20% som førstegangs bilkjøper. Betaler vel i underkant av 4000,- for del-kasko.
Oslo, 2001 Th!nk City.

Baltor

Bluewater ga meg et tilbud på forsikring av Partner som lå langt under det Gjensidige kunne tilby, tiltross for at jeg har vært Gjensidige kunde i flere tiår. Etter det har jeg flyttet mange av de andre forsikringene over til Bluewater, dette har spart meg for store summer.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Mollerup

Jeg var i samme situasjon da jeg skulle få forsikring til min Saxo i 2005. Sjekket da en lang rekke forsikringsselskaper:

Gjensidige   kr 7 960
Trygg-Hansa   kr 8 911
Tennant   kr 11 571
Enter   kr 11 700
Norsk Elbilforsikring   kr 12 061
If   kr 13 799
Vesta   kr 14 000
Lofavør   kr 14 215

Og LO Favør presterer å kalle seg et "fordelsprogram"!  ;D
Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

elektrolux

AX electric hos IF: 1271 kr.  Klager likevel, da konas Smart Roadster spoertsbil koster kun 838 kr. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PLUTO

Sitat fra: elektrolux på onsdag 30. april 2008, klokken 20:46
AX electric hos IF: 1271 kr.  Klager likevel, da konas Smart Roadster spoertsbil koster kun 838 kr. ;)

er det delkasko, eller? hvor mye bonus har du på dem?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Rymegnal

Jeg gikk for tilbudet fra Elbil Norge, White Label Insurance som tilbyr egen elbil forsikring, den var på ca. 4 000 kr sist, koster omtrent det samme som om du er meldlem av Norstart. Generellt greie betingelser, for min del tjenete jeg vel på at at det ikke var noe max på antall km. Kjørte 12 000 første året... ;) Nå er det mye mindre siden jeg har byttet jobb.

Jeg sjekket både Gjensidige og Enter, og det var "mileivs" unna den summen. Tror Gjensidige skulle ha rundt 5 000 men da måtte jeg ha alt der. Enter kom på ca. 7 000.

Husk at forsikring kommer ann på maaaaange faktorer, jeg er nesten sikker på at om naboen hadde hatt elbil, hadde vi fått forskjellige priser. ;)
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

svedman

Med LO-medlemskap, helkunde, e-kunde og 4 forsikringer i samme selskap, betaler jeg 7 303,- i året hos Sparebank 1 for toppkasko på min Buddy. Har 40% bonus.

Jeg har sjekket priser i andre selskap, og det er ingen som slår den prisen med min bonus, og har lav egenandel samt generelt gode betingelser og dekning.
2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA