Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

aronesen

Sitat fra: zbk på mandag 20. april 2015, klokken 22:59
Laderen hos KIWI-Sola sjekket ut. Ladet 4.6kWh på 14 minutter fra 67% til 90%. Skulle vel tilsvare ca 22kW, noe som vel er forventet på så høy SOC. Skal prøve å få testet en gang med mindre på batteriet og en bil som har kjørt mer enn 5km i forkant.

Som "vanlig" var ikke forrige lading avsluttet helt, så jeg måtte ta siste 'ok' før jeg fikk valg om ladetype. Utrolig klønete at ikke grensesnittet går automatisk til hovedvalgskjermen etter noen minutter uten aktivitet.

Ladet i dag fra 11% til 91% på 30 minutter. Deretter tok det ytterligere 8 minutter før jeg var oppe på 99%.
Ved 99% forsvinner estimert ladetid fra displayet, og det er bare å avslutte ladingen. Av erfaring vil den siste prosenten ta minimum 30 minutter og bare gi noen få kilometer ekstra.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Rapid

Det ser ut som om det har kommet en ny trafo på plass  på nordsiden av Bens Cafe på Helleland nå. Håper det er for ladestasjonene

Kjelli

Sitat fra: Rapid på lørdag 09. mai 2015, klokken 23:04
Det ser ut som om det har kommet en ny trafo på plass  på nordsiden av Bens Cafe på Helleland nå. Håper det er for ladestasjonene

Det vil si på siden av bens cafo som vender mot krossmoen? I så fall er det flotte nyheter, da det er håpløst trangt og alltid fullt med biler mellom bens cafe og den pølsebua (bensinstasjonen). På Nordsiden av Ben's er er sjelden mye bil :)

Kjell

aronesen

Sitat fra: aronesen på lørdag 18. april 2015, klokken 13:47
Da er Kiwi ålgård sjekket ut. Laderen er operativ selv om den er merket rød på kartet.
Det er en ABB lader.
AC laderen er nedgradert til 22KW, men forhåpentligvis betyr det at det nå er mulig med både AC og DC lading samtidig.

Da er ABB laderen på Ålgård oppgradert til 43KW igjen. Ladet fra 8% til 99% på 34 minutter. 14 grader i lufta.
Etter 30 minutter hadde laderen levert 18,5 KW. Det vil si gjennomsnittlig 37 KW i timen. Absolutt godkjent.
Det står ingenting om at man bare kan lade en bil i gangen, så jeg vil tro at man kan lade 1 AC og 1 DC bil samtidig.  :)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

emil

ABB-ladere klarer normalt sett både AC og DC samtidig hvis det er nok tilgjengelig kapasitet. DBT-ladere som det normalt sett er på Kiwi ser ikke ut til å klare det. Kan derimot være at man får begrenset effekt på AC hvis noen allerede lader på DC.

aronesen

Litt forvirrende tekst på laderen ved Kiwi Ålgård, men den leverer altså 43KW AC.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

ArneS

Da er hurtigladeren på Bens Kafe i drift. CHAdeMO og CCS. Type 2 stolpe (22kW) ved siden av.
En del gravearbeid gjenstår for parkering men det går fint å få ladet. Foreløpig gratis (Grønn Kontakt er operatør)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

K S

Sitat fra: ArneS på tirsdag 26. mai 2015, klokken 22:51
Da er hurtigladeren på Bens Kafe i drift. CHAdeMO og CCS. Type 2 stolpe (22kW) ved siden av.
En del gravearbeid gjenstår for parkering men det går fint å få ladet. Foreløpig gratis (Grønn Kontakt er operatør)

Flott, synd jeg ikke skal nedover og få testet den!  :)

ArneS

Sitat fra: ArneS på tirsdag 26. mai 2015, klokken 22:51
Da er hurtigladeren på Bens Kafe i drift. CHAdeMO og CCS. Type 2 stolpe (22kW) ved siden av.
En del gravearbeid gjenstår for parkering men det går fint å få ladet. Foreløpig gratis (Grønn Kontakt er operatør)
(vet ikke hvorfor bilde er rotert i visningen på forumet)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

K S

Sitat fra: ArneS på tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:19
Sitat fra: ArneS på tirsdag 26. mai 2015, klokken 22:51
Da er hurtigladeren på Bens Kafe i drift. CHAdeMO og CCS. Type 2 stolpe (22kW) ved siden av.
En del gravearbeid gjenstår for parkering men det går fint å få ladet. Foreløpig gratis (Grønn Kontakt er operatør)
(vet ikke hvorfor bilde er rotert i visningen på forumet)

Nydelig bilde uansett!

Rapid

Knallbra :D  Sørlandsturer vinterstid er herved mulig for oss med små batteripakker. Håper de har dimensjonert for flere ladere etterhvert. Ser for meg en smule ladekø her...

frankols

Sitat fra: ArneS på tirsdag 26. mai 2015, klokken 22:51
Da er hurtigladeren på Bens Kafe i drift. CHAdeMO og CCS. Type 2 stolpe (22kW) ved siden av.
En del gravearbeid gjenstår for parkering men det går fint å få ladet. Foreløpig gratis (Grønn Kontakt er operatør)
Denne står fremdeles som "kommer" både på hurtigladekartet og på kartet hor grønn kontakt.....
Men ja, den er operativ.

ArneS

Ja, ser at kartet hos Grønn Kontakt ikke er oppdatert, men de sier en annen plass at den er operativ fra 31 mai. http://gronnkontakt.no/status-utbygging-ladestasjoner
P85+ Signature (solgt)
P85DL

frankols

Sitat fra: ArneS på mandag 01. juni 2015, klokken 23:25
Ja, ser at kartet hos Grønn Kontakt ikke er oppdatert, men de sier en annen plass at den er operativ fra 31 mai. http://gronnkontakt.no/status-utbygging-ladestasjoner
Ja jeg har fått epost fra dem om at laderen er operativ.

Blip

Juhu! Endelig. Dette har jeg venta på i flere ... år faktisk. :D

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA