Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

pagal

#105
Sitat fra: zbk på mandag 16. mars 2015, klokken 13:59
Noen som vet status ved Kiwi Ålgård og Grønn kontakt i Flekkefjord? Begge står som røde i sine kart, men jeg er ikke i stand til å finne noe informasjon om når de er estimert oppe og går igjen.

I Flekkefjord, er alt nede eller fungerer flexilading?

Det burde vært et sted der lade-leverandører legger inn hva som er feil og når det er forventet fikset. Blir litt for dumt om man må ringe til alle langs ruta for å sjekke at alt faktisk er i orden.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19767.msg335051.html#msg335051

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20133.msg336072.html#msg336072
Early CHAdeMO adapter Jæren

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

pagal

Statoil Forus.

Ladestasjonen er nå på plass, mangler tilkobling nett.
Early CHAdeMO adapter Jæren

aronesen

Var innom i går og spurte. De holder på å trekke strøm innvendig. Hun regnet med at den ble koblet til i løpet av de neste to ukene.  :)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

aronesen

Sitat fra: pagal på søndag 22. mars 2015, klokken 13:44
Statoil Forus.

Ladestasjonen er nå på plass, mangler tilkobling nett.
Da er denne klar til bruk. Bra jobba Statoil. :-)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

emil

Sitat fra: pagal på mandag 16. mars 2015, klokken 14:28
Sitat fra: edyrli på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:19
Jeg så også plutselig at den hadde dukket opp.
Betaling med kort og 44 kr for 20 min passer meg utmerket for turer sørover.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20133.msg337087.html#msg337087

Noen som har noe status på denne (Egersund) nå?

Og eventuellt Kiwi Ålgård?


LMOR

Sitat fra: aronesen på fredag 27. mars 2015, klokken 13:31
Sitat fra: pagal på søndag 22. mars 2015, klokken 13:44
Statoil Forus.
Ladestasjonen er nå på plass, mangler tilkobling nett.
Da er denne klar til bruk. Bra jobba Statoil. :-)
Det står flere steder at du kan bruke goCharge appen. Men jeg finner ikke noe der. Noen som vet?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

pagal

Sitat fra: emil på fredag 27. mars 2015, klokken 14:24
Sitat fra: pagal på mandag 16. mars 2015, klokken 14:28
Sitat fra: edyrli på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:19
Jeg så også plutselig at den hadde dukket opp.
Betaling med kort og 44 kr for 20 min passer meg utmerket for turer sørover.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20133.msg337087.html#msg337087

Noen som har noe status på denne (Egersund) nå?

Og eventuellt Kiwi Ålgård?
Kiwi Ålgård
Fortum informerte at ny stasjon installeres i Mai
Early CHAdeMO adapter Jæren

EinarV

Nå skal laderen på Ålgård være byttet til en mer stabil type, i tillegg åpnet Fortum en lader på Kiwi Sola i går.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

zbk

#114
Noen som har prøvd laderen på Ålgård etter oppgradering? Ser den står fortsatt med rødt på map.chargedrive.no.

Edit: Nå viser alle tre typer, men bare 22kW-AC  :o. (Et poeng er at den nå ikke viser Chademo lenger. Bare en hickup eller stemmer dette?)

Hyggelig med Kiwi-laderene, men den på Sola er desverre lite nyttig plassert for andre enn de som er på dagstur til Stavanger. Vil helst ha ladere på Kiwi-Moi og Kiwi-Vigeland, så er strekningen Kristiansand-Stavanger bra dekket. Har prøvd å kontakte både Kiwi og Fortum om dette uten at noen har svart.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

aronesen

Vel, da er Kiwi Sola min foretrukne butikk. Kjører daglig mellom flyplassen og sandnes, så det passer bra for mitt vedkommende..  :)
Men Jeg ville også gjerne ha noen flere ladere strekningen Stavanger- Kristiansand.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

edyrli

Sitat fra: EinarV på fredag 17. april 2015, klokken 08:23
Nå skal laderen på Ålgård være byttet til en mer stabil type, i tillegg åpnet Fortum en lader på Kiwi Sola i går.
Enda en ny lader i sentrale områder. Jeg skulle da tro hurtiglade behovet er mye større mellom byer og langs hovedveier. Allikevel popper det stadig opp nye hurtigladere i byene og nesten ingen mellom.
Er det så mange flere som bruker de sentralt plasserte hurtig laderene? Vet energiselskapene noe vi ikke vet?

Men for all del. Det er bra med flere hurtigladere.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

zbk

Fint med sentrale ladere også, spesielt for type korte dagsbesøk der saktelading ikke holder til å komme seg hjem igjen, men transportkorridorene føles enda viktigere.

Jeg kommer nok til å teste Kiwi-Sola-laderen, men siden den ligger under 5km hjemmefra skal jeg være bra i nøden før jeg lader der til vanlig  :).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

LMOR

Sitat fra: EinarV på fredag 17. april 2015, klokken 08:23
Nå skal laderen på Ålgård være byttet til en mer stabil type, i tillegg åpnet Fortum en lader på Kiwi Sola i går.
Jeg finner den ikke på noe ladekart.
Er den operativ?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA