Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

K S

Sitat fra: K S på torsdag 12. februar 2015, klokken 06:51
Hva med å starte en tråd: E39 fra Stavanger og nordover? Alternativt Haugalandet? Denne tråden omhandler jo E39 og sørover. Blir litt ryddigere da :-)

Kan dere ikke ta hintet? Eller endre navn på denne tråden?

Svk

Sikkert en adm som kan splitte dette ut om det er et problem :-)

K S

Sitat fra: Svk på torsdag 19. februar 2015, klokken 10:15
Sikkert en adm som kan splitte dette ut om det er et problem :-)

Enten vil du ikke forstå eller så er du ikke i stand til å forstå. Ille begge deler.
Frem med teskjeen (selv om du nok ikke forstår det heller):

Navnet på denne tråden er: Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger.
Altså for oss som er interessert i hva som skjer SØR for Stavanger.

Til orientering så ligger Haugesund NORD for Stavanger.


leifhar

Noen som har tatt denne turen i vinter (med e-Golf eller tilsvarende)?

zbk

Sitat fra: leifhar på fredag 20. februar 2015, klokken 13:25
Noen som har tatt denne turen i vinter (med e-Golf eller tilsvarende)?

Kar ikke prøvd, men burde være rimelig uproblematisk, vil jeg tro, i alle fall om du er villig til å ofre litt varme i kupeen for sikkerhets skyld og været ikke er altfor ille. 113km Bryne-Flekkefjord. 107km videre til Kristiansand.

Lengste strekk mellom hurtiglademuligheter langs E39 er pt 100km fra Ålgård til Flekkefjord. Videre sørover finner du dette i både Lyngdal og Mandal før du kommer til Kristiansand.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

K S


edyrli

Jeg så også plutselig at den hadde dukket opp.
Betaling med kort og 44 kr for 20 min passer meg utmerket for turer sørover.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

EinarV

Sitat fra: leifhar på fredag 20. februar 2015, klokken 13:25
Noen som har tatt denne turen i vinter (med e-Golf eller tilsvarende)?

Kjørte Randaberg - Kristiansand og retur lørdag 28. Februar, ble 480km. e-Golf og i3 kan vel sammenlignes rekkeviddemessig. Hurtigladet i Flekkefjord to ganger og i Mandal to ganger, sakteladet hos Bertel O Steen(årsmøte i elbilforeningen) på vei ned og på type 2 hos IKEA på vei opp igjen (Hadde jeg hatt Fortum brikke hadde det vært naturlig å toppet opp på Ålgård på vei ned og tatt en ti-minutter på vei opp igjen). Jeg har kunn klippekort hos GrønnKontakt og ladet bare på deres ladere. Planen var i utgangspunktet å lade i Flekkefjord og Kristiansand, men oppdaget rett før jeg skulle dra at Grønnkontakts lader i Kristiansand ikke er CCS og da ble det to ladinger i Mandal i stedet. OBS: Jeg kom frem til Mandal i mørket og laderen var ikke enkel å finne, men den står inntil veggen på konsert/kulturhuset der mellom huset og den store parkeringen, du skal ikke inn på selve parkeringsplassen. Ellers så er laderen i Flekkefjord gratis foreløpig, så jeg opplevde at en lokal e-Golf stod og holdt på CCS pistolen uten å lade når jeg annkom og i dag ser det ut av at den er ute av drift(ref kartet på hjemmesiden til Grønnkontakt).

i3 er ikke laget for slik kjøring, men dama tok bensineren til Bergen den helgen og jeg var litt eventyrlysten  ;D dro ned for å hente en maskin jeg hadde kjøpt på auksjon, sparte noen hundrelapper i drivstoff og bompenger, men turen tok litt tid  :P Elbilforeningens ladebrikke og det faktum at flere og flere hurtigladeselskaper har minuttprising taler positivt for denne typen turer.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

pagal

#99
Fikk følgende info. på epost:

Helleland - Operativ våren 2015. Vi beklager at det drøyer med å få opp denne laderen. Dessverre er det ikke Grønn Kontakt som har ansvaret for selve utbyggingen av ladestasjonen, vi skal kun drifte den når den er operativ. Vi presser på utbygger så mye som vi kan og håper å få laderen operativ tidlig vår.
Early CHAdeMO adapter Jæren

Rapid

Dette "lureriet" har jo pågått i lange tider. Jeg har mista troen på at det blir noe her :-X  Og egentlig så hadde det vært enda bedre med en lader på Vikeså og Ueland/Moi for min del...håper noen ser potensialet.

K S

Sitat fra: Rapid på torsdag 12. mars 2015, klokken 18:13
Dette "lureriet" har jo pågått i lange tider. Jeg har mista troen på at det blir noe her :-X  Og egentlig så hadde det vært enda bedre med en lader på Vikeså og Ueland/Moi for min del...håper noen ser potensialet.

Er ikke så verst med lader på Ålgård-Helleland-Flekkefjord-Lyngdal osv, men klart at en på Moi hadde vært bra...

zbk

Kiwi har butikk på Moi og på Vigeland. Har hinta om dette til både Kiwi, Fortum og Renault. Hadde vært fint med litt konkurranse på strekket Stavanger-Kristiansand. Med disse hadde både Fortum og Grønn kontakt dekket strekningen for de aller fleste elbiler.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emil

Sitat fra: Rapid på torsdag 12. mars 2015, klokken 18:13
Dette "lureriet" har jo pågått i lange tider. Jeg har mista troen på at det blir noe her :-X  Og egentlig så hadde det vært enda bedre med en lader på Vikeså og Ueland/Moi for min del...håper noen ser potensialet.

Husk at denne ladeplassen (Helleland) settes opp uten Transnova-støtte. E39 sørover fra Stavanger og helt til Kristiansand fikk ingen støtte til ladere annet enn Statoil på Forus ved siste tildeling.

zbk

Noen som vet status ved Kiwi Ålgård og Grønn kontakt i Flekkefjord? Begge står som røde i sine kart, men jeg er ikke i stand til å finne noe informasjon om når de er estimert oppe og går igjen.

I Flekkefjord, er alt nede eller fungerer flexilading?

Det burde vært et sted der lade-leverandører legger inn hva som er feil og når det er forventet fikset. Blir litt for dumt om man må ringe til alle langs ruta for å sjekke at alt faktisk er i orden.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA