Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

executive

Jeg leste for en tid siden i Avisenagder at det var noen planer om å etablere hurtiglading på Moi, Helleland og Vikeså. Er det noen her som aner om dette blir en realitet i nærmeste fremtid?

Himla "langt" med normal elbil fra Stavanger til sørlandet. Og jeg sliter litt med å anskaffe meg en bil som blir innesperret på Nordjæren  ;)

Blip

#1
Det skal visstnok komme en i Flekkefjord, Mandal og kanskje i Lyngdal (foreløpig kun Tesla). Sjekk på Elbilforeningens hurtigladekart:
http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

executive

Flekkefjord er bekreftet ved Amfi i sentrum. Lyngdal satser sikkert som vanlig  :)

Men fra Sandnes til Flekkefjord er det ingenting. Supermarginalt med disse ca 11 milene for Trillinger, Leaf, i3, Focus, UP og sikkert også Golf mm. Ikke akkurat flatmark og medvind på denne strekningen.

Rapid

Noe nytt her? Har lyst på Leaf. Men det blir for dumt å ikke kunne kjøre til sørlandet. :'(

Hans Håvard Kvisle

Oppdatering finner du her:
http://elbil.no/mennesker/1125-er-elsykkel-for-pingler
Det går også an å følge med på hurtigladekartet på elbil.no hvor vi legger ut siste nytt.
St.Hanshaugen

Rapid

Linken fører ingensteds hen. Men ifølge kartene er det like håpløst sørover fra nordjæren enda. Kanskje ikke annet å vente i oljefylket >:(

knutgrr

Hurtiglader kommer langst hele strekka til sommeren, jf. nyhetssak på forsiden nå.
Strålende nyheter, spør du meg!
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Hans Håvard Kvisle

Ooops, først nå så jeg den tøysete lenka jeg la inn ved forrige besøk i denne tråden. Det er sjølsagt her det gjelder å følge med:
http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
Når vi får sikker informasjon om nye hurtigladere, oppdaterer vi dette kartet. Og det er riktig, situasjonen vil se lysere ut til sommeren for dem som skal fra Stavanger til Kr.sand.
St.Hanshaugen

Mhagen3

Kom nå meg fra Bergen til Kristiansand i sommer. Men da med en overnatting på veien og ivrig økokjøring.

Det var med en fullastet leaf.

Rapid

Gledelig utvikling. Det begynner å bli på tide å bytte ut den ene fossilen med elbil 8)

Tesla er for digert (og dyrt egentlig), Leaf er rar men trolig brukandes, Up er for liten, Trillingene både rare og for små, eGolf virker lovende....osv....det ligger an til litt surfing og prøvekjøring framover ;)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Rapid på onsdag 18. desember 2013, klokken 22:01
Gledelig utvikling. Det begynner å bli på tide å bytte ut den ene fossilen med elbil 8)

Tesla er for digert (og dyrt egentlig), Leaf er rar men trolig brukandes, Up er for liten, Trillingene både rare og for små, eGolf virker lovende....osv....det ligger an til litt surfing og prøvekjøring framover ;)

Tesla Model S 60 er sterkt undervurdert; legg på SuperCharger, finn beste pris på vinterdekk, lukk øyne og ører for annet ekstrautstyr og du har en fantastisk bil med 2,5x rekkevidden til Leaf og e-Golf til under 500k (+ kjøp en mobil lader fra Salto og unngå problemene med original laderen...).

Hvis denne fortsatt er for dyr så har jeg stor tro på e-Golf. VW har vist at med e-UP at de er veldig seriøse og jeg tror dette blir en fantastisk bil (for de som ikke tar seg råd til en TMS 60). Nissan burde hatt et fantastisk utgangspunkt, men viser en utrolig arroganse fra importør og mange forhandlere. Virker ikke som om de er interessert i eierens opplevelse etter at bilen er solgt.

knutgrr

Update fra Grønn Kontakt:

"Vi regner med å ha ladere på plass i Mandal, Lyngdal og Flekkefjord i løpet av april. Laderen på Helleland kommer mest sannsynlig i august."

Mao. Egersund(aka. Helleland) er noe forsinket
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Rapid

Sitat fra: knutgrr på tirsdag 04. mars 2014, klokken 09:31
Laderen på Helleland kommer mest sannsynlig i august."

Mao. Egersund(aka. Helleland) er noe forsinket

Usj...dette går for sakte.

knutgrr

Jupp, men på sommeren rekker man vel akkurat Stavanger - Flekkefjord. Hvis man er nervøs kan man lade mens man handler på Coop Extra på Ålgård ;)
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

knutgrr

Update fra Grønn kontakt:

Ladere i Lyngdal, Mandal og Flekkefjord er kommet til elektroentreprenøren og monteringen er startet. De vil ikke bli ferdigstilt før etter påske.

Laderen på Helleland kommer i juni.

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA