Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TMS Android/ios App

Startet av jorkus, torsdag 01. august 2013, klokken 18:29

« forrige - neste »

sn0le

@krister461:
Det er mulighet til det, men slideren er ikke merket med noe.
Så man må telle streker for å se om det er 70% eller 80% man setter den på.
Ønsker en slider som i VT der man tydelig ser %.
Synes 75% er en fin setting da 70% gir litt lite margin til den daglige kjøringen, og 80% er fy-fy ifølge enkelte pga levetid på batteriet.
Med slideren i iOS så er man heldig om man treffer 74% eller 76%, og da får jeg helt spader, men så er jeg ikke helt normal heller.  ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

eadie

At 80% er fyfy er bare tull. Tesla selv oppgir jo 90% lading som ideelt i daglig bruk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

jazzwheel

Nå ble det offtopic, men: Det er vel ikke nødvendigvis hvor høyt du lader som er problemet, men hvor lenge bilen har en høy SoC. Om du alltid lader til 90% på fredag ettermiddag og lar den stå slik ubrukt frem til mandag hver uke så er det vel ikke optimalt.

80% er ikke fyfy slik jeg har forstått det heller nei.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

sn0le

Mener jeg har lest mange tråder her inne der folk sier at høy cellespenning er dårlig for batteriet, og at man bør helst holde seg under 80% SOC.
Og har sett noen anbefale max 70% SOC til daglig, for å skåne batteriet. 70 føler jeg blir litt for lite, så derfor setter jeg bilen på 75%. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øyvind.h

Sitat fra: eadie på lørdag 08. november 2014, klokken 13:24
At 80% er fyfy er bare tull. Tesla selv oppgir jo 90% lading som ideelt i daglig bruk
90% oppgis som det absolutt maksimale av hva som anbefales på daglig basis.
De som har kraftig strømtilførsel hjemme, eller som har godt forutsigbart og begrenset kjøremønster, trenger ikke lade bilen til 340tkm på fast basis. Holder lenge å lade til 70-80% og bruke batteriet ned til 30-40% før lading.

I praksis tror jeg batteriet holder så lenge at 80 vs 90 ikke er veldig interessant, men så lenge SOC ikke påvirker bruksnytten overholdet er det jo ikke noe poeng å ha batteriet nesten fullt :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Olatho

Tidligere (inntil i dag, faktisk) hadde du to valg i Android-APPen: Daily og Range. Daily var 90%, så Tesla kan ikke ha ment at dette var veldig farlig.

Øggen

Null grader og app virker ikke. Bare hos meg???

Brede

Sitat fra: Øggen på mandag 08. desember 2014, klokken 17:18
Null grader og app virker ikke. Bare hos meg???

Virker ikke her heller akkurat nå, regner med at serveren er nede eller noe sånn.

TRM

Sitat fra: Brede på mandag 08. desember 2014, klokken 17:28
Sitat fra: Øggen på mandag 08. desember 2014, klokken 17:18
Null grader og app virker ikke. Bare hos meg???

Virker ikke her heller akkurat nå, regner med at serveren er nede eller noe sånn.
Samme her. Måtte ut og starte varme manuelt...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TeslaTerje

Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Veggen

Funker igjen nå, men var borte noen timer.

Olatho

Ting tryna ca kl 17. Fortsatt ikke kontakt.

ELLP

Feiler hos meg også. Ber meg logge inn og jeg får da bare "No vehicles linked to this my tesla account"

Mhal


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA