Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sikkerhet- og lyspakke

Startet av christian1986, onsdag 31. juli 2013, klokken 10:09

« forrige - neste »

christian1986

Bestilte i utgangspunktet med dette, ettersom prisen ikke er all verden. Spørsmålet er om det er bare tull?

Bilen kommer vel med alarm uten sikkerhetspakken, så får ikke noe å si for forsikringen?

Lyspakken finner jeg egentlig ikke noe informasjon om.

Takker for innspill!

Muffinman

Sikkerhetspakken består vel av ekstra sensorikk og egen strømforskyning til alarmen. Jeg så ikke hensikten med dette siden det er alarm på bilen uten denne pakken.

Lyspakken består vel av komfortlys i dørene, lys i fotbrønner bak og lys under dørene bak som lyser på bakken når de åpnes. I tillegg skal det visstnok være noen ekstra lys i bagasjerommene foran og bak. Bestilte denne pakken siden lys som oftest er en mangelvare i vinterhalvåret, men ble skuffet når jeg så bilder av belysningen i dørene - syntes det så en smule simpelt ut. Det er også meldt om "buzz" når man dimmer lysene ned. Uansett, et bilde lyver gjerne, så det er mulig det arter seg annerledes i virkeligheten.

Jimpec

Det er vel ikke bare tull - men nytten er vel kanskje begrenset. Spesielt hva angår lyspakken.

Bilen kommer med alarm som standard. Sikkerhetspakken har en innvendig sensor og egen strømforsyning. Sensoren skal visstnok detektere bevegelse inni bilen samt sensor for vinkel på bilen (om den blir tauet bort eksempelvis).

Jeg måtte rasjonalisere min bestilling litt da jeg bestemte meg for P+ og tok ut sikkerhetspakken og beholdt lyspakken.
Min opplevelse av sikkerhetspakken har utelukkende vært hyling på mine Audier når jeg har glemt å slå av sensoren på ferger osv. Men jeg kan jo plutselig få bruk for den. Bank i bordet.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA