Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Paul Rosenquist: -Elbil er det reneste tøv

Startet av tk74, mandag 29. juli 2013, klokken 20:04

« forrige - neste »

tk74

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Lokführer

Sist jeg sjekket, så var en v8 med forgasser(e) ganske tørst, men det er kanskje ikke sløsing det.

Å bygge oljeplattformer, raffineri, oljeledninger, supplybåter, tankbåter, bruke masse energi på å hente opp olja fra bakken, dét er sløsing det!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

thoberre

--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Jimpec

Interessant lesing forsåvidt. Han har nok sitt på det tørre vil jeg tro.

Når det er sagt. Dersom literprisen på bensin hadde tilsvart det samme som strøm pr mil så hadde jeg tålt både lekk bensinslange og hull i toppen av tanken.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Oreo

Whatever!
Som Lokfürer sier, skal en gå inn på detaljene må en ta med alle ledd i oljeindustrien.
Liker det han sier at ting skal være enkelt :-)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

timingbeltkiller

#5
Elbil er langt fra tøv.

Men størrelse for størrelse er produksjonen av biltypen omlag like lite bærekraftig
som produksjonen av fossilbiler.

Derimot er bruken av biltypen størrelse for størrelse mindre miljøskadelig enn bruken av fossilbiler.
Og mindre så jo mer elbilene mates med fornybar energi.

Det sørgelige faktum er menneskene har ynglet og teknologisert seg opp til et ikke-bærekraftig nivå.
Og denne utviklingen fører til artens undergang uansett hva vi gjør i dag for å minke katastrofen.
Klokken er helt enkelt kvart overt tolv!

Den største urettferdigheten er menneskene tar med seg de øvrige totalt uskyldige artene inn i katastrofen.
Hva i all verden tenkte naturen på da den lot være å kverke ugresset mennesket?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Lokführer

Tenk at jeg hadde slike tanker om el-bil før jeg prøvde Tesla, og satt meg skikkelig inn i fakta.
Keep it simple sier han... Blir det nå egentlig så mye enklere enn el-bil?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Trond Arve

Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

JohanH

For en klovn. Sikker kjempeflink kar i sin tid, men det viser jo at kunnskap er ferskvare for å si det sån.

Øyvind.h

Sitat fra: Lokführer på mandag 29. juli 2013, klokken 21:13
Tenk at jeg hadde slike tanker om el-bil før jeg prøvde Tesla, og satt meg skikkelig inn i fakta.
Keep it simple sier han... Blir det nå egentlig så mye enklere enn el-bil?
Skrev selv en negativ kommentar om Model X for halvannet år siden. Utrolig hvor mye man kan lære på kort tid, og hvor fort fremtiden plutselig kommer mot deg :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Balrog

Haha! For en nisse, denne hr. Rosenquist. Håper han lukker garasjedøra godt igjen når han tester modifikasjonene sine på veteranbilen sin som yter 165 HK på en 5 liters V8.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

hoffa

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 29. juli 2013, klokken 21:08
Elbil er langt fra tøv.

Men størrelse for størrelse er produksjonen av biltypen omlag like lite bærekraftig
som produksjonen av fossilbiler.

Derimot er bruken av biltypen størrelse for størrelse mindre miljøskadelig enn bruken av fossilbiler.
Og mindre så jo mer elbilene mates med fornybar energi.

Det sørgelige faktum er menneskene har ynglet og teknologisert seg opp til et ikke-bærekraftig nivå.
Og denne utviklingen fører til artens undergang uansett hva vi gjør i dag for å minke katastrofen.
Klokken er helt enkelt kvart overt tolv!

Den største urettferdigheten er menneskene tar med seg de øvrige totalt uskyldige artene inn i katastrofen.
Hva i all verden tenkte naturen på da den lot være å kverke ugresset mennesket?
WORD......En sannhet de fleste mennesker ikke klarer å ta inn over seg. Lettere å fornekte og ture frem som før.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Ladefabrikken

Helt utrolig å lese det denne fossilen snakker om. Han snakker jo om blybatterier, fyren har ikke fått med seg at man ikke bruker bly i dagens elbiler. For en nisse ja
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

jvrosnes

Tromsø, fossilbil. Prøvekjørt Tesla S P85+ 9.august 2013 1630-1700 ("Fredric"-bilen).

Espen Hugaas Andersen

Når man går til kilden for dataene, så kan man finne frem til 511 GWh i 2010.

Altså bruker raffineriene i Norge ca like mye strøm som rundt 200 000 elbiler.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA