Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Paul Rosenquist: -Elbil er det reneste tøv

Startet av tk74, mandag 29. juli 2013, klokken 20:04

« forrige - neste »

leafster


Espen Hugaas Andersen

Det står "Electricity - consumption by petroleum refineries", altså bør det være strøm, ellers så tar FN feil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jvrosnes

#17
Takk, litt flere 2010 tall fra http://data.un.org/Data.aspx?d=EDATA&f=cmID%3aEL%3btrID%3a0925

Electricity - consumption by petroleum refineries (Kilowatt-hours)

China: 56 534 000 000
US:     46 541 000 000
Norway 511 000 000
Tromsø, fossilbil. Prøvekjørt Tesla S P85+ 9.august 2013 1630-1700 ("Fredric"-bilen).

Griffel

#18
Sitat fra: jvrosnes på onsdag 14. august 2013, klokken 14:59
Takk, litt flere 2010 tall fra http://data.un.org/Data.aspx?d=EDATA&f=cmID%3aEL%3btrID%3a0925

Electricity - consumption by petroleum refineries (Kilowatt-hours)
Norway 511 000 000
Som er et beskjedent tall sammenlignet med "Crude petroleum - conversion in refinerie"
Norway 12 895 Metric tons, thousand
Som tilsvarer ca grovt 15 000 000 000 l råolje. Drøyt 30 l per kWh. (34 Wh/l)
Det store energiforbruket for framstilling av bensin ca 3 kWh/l komme fra råoljen selv, oljefeltet, transport etc.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA