Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gitter / nett mellom bagasjerom og kupé.

Startet av Aage M., torsdag 25. juli 2013, klokken 20:47

« forrige - neste »

Aage M.

Har fått en forespørsmål om utvikling av et gitter (eller nett) mellom bagasjerom og kupé. Selv er jeg opptatt av god sikkerhet, og forsvarlig sikring av last.
Dersom det er tilstrekkelig interesse for dette, kan jeg sette av nødvendig tid til tenke-planleggings- og utviklingsarbeid. (Krever litt smartness, da det ikke er festemuligheter i taket).
Si ifra om dette er av interesse!

sindrej

Tja, for min del burde det heller vært en del av hundeburet.  Ideén om et nett/gitter er god da.

ohh

Det kan være interessant for meg, om det blir pent. Ikke gitter, men nett.
Bør være relativt gode festemuligheter i taket for de med pano-tak?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Aage M.

Sitat fra: sindrej på torsdag 25. juli 2013, klokken 21:28
Tja, for min del burde det heller vært en del av hundeburet.  Ideén om et nett/gitter er god da.

Hundeburet dekker sikkerheten for halve kupeén.
Gitteret (eller nettet) må jo dekke hele bredden, og gjøre nytten også for de som ikke har hund/hundebur.

gbzdoc

Er ikke store åpningen mellom taket og nakkestøttene så litt smart pakking vil nok gjøre lasten sikker nok i de fleste tilfeller.

Men kunne godt tenkt meg en løsning for bedre sikring med nett/gitter likevel. :-)

Har tenkt på flere mulige løsninger selv...

sindrej

Sitat fra: Aage M. på torsdag 25. juli 2013, klokken 22:27
Sitat fra: sindrej på torsdag 25. juli 2013, klokken 21:28
Tja, for min del burde det heller vært en del av hundeburet.  Ideén om et nett/gitter er god da.

Hundeburet dekker sikkerheten for halve kupeén.
Gitteret (eller nettet) må jo dekke hele bredden, og gjøre nytten også for de som ikke har hund/hundebur.
Ja, jeg tenkte en mulighet om at hundeburet også har gitter på den halvdelen som ikke er hundebur (som opsjon).

Aage M.

Sitat fra: sindrej på torsdag 25. juli 2013, klokken 23:41
Sitat fra: Aage M. på torsdag 25. juli 2013, klokken 22:27
Sitat fra: sindrej på torsdag 25. juli 2013, klokken 21:28
Tja, for min del burde det heller vært en del av hundeburet.  Ideén om et nett/gitter er god da.

Hundeburet dekker sikkerheten for halve kupeén.
Gitteret (eller nettet) må jo dekke hele bredden, og gjøre nytten også for de som ikke har hund/hundebur.
Ja, jeg tenkte en mulighet om at hundeburet også har gitter på den halvdelen som ikke er hundebur (som opsjon).
Ok. Det var faktisk en fin idé. Kan realiseres relativt enkelt. Takk for en god tanke. Men fortsatt gjenstår en løsning for de som ikke har behov for hundebur.

19quiz76

Enig mht lav åpning mellom bakseter og bagasjerom, men det er enorme krefter i sving ved en kollisjon. Usikrede gjenstander finner veien fremover dersom det er mulig, og aller helst burde det fantes festekroker for sikring av last i bagasjerommet. Tenker å lage en anordning ifm bjelkene i lastebrønnen for dette formålet selv, kanskje et gitter kunne kombineres med dette?

Er som sagt åpen for joint venture her ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

svimtapp


peskareta

Et lastenett når barna sitter på er smart!

Et fastmontert gitter blir ikke pent tror jeg.

En god tanke dette!
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Cronos











P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Leaf_2014

Design nytt baksete, med skikkelige nakkestøtter, gjennomlasting for ski i midten og et smart, integrert system for sikring opp til taket ...

Det bør også være sikring når man slår ned baksetene. I de fleste stasjonsvogner kan nettet flyttes frem til bak forsetene når man kjører flyttelasset.
Leaf 2014

valvolainen

Litt off-topic, men går det an å klappe ned hele eller deler av baksetet?

ohh

Sitat fra: valvolainen på fredag 26. juli 2013, klokken 23:45
Litt off-topic, men går det an å klappe ned hele eller deler av baksetet?
Ja - std 40-60 deling av setet
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Bjoris

Har Tesla virkelig ikke tenkt på dette? De kan vel skyte en hvit pil etter 5 stjerner i NCAP uten løsning for å sikre lasten?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA