Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

kjolnerdomen

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 30. mai 2015, klokken 13:14
Sitat fra: kjolnerdomen på fredag 29. mai 2015, klokken 22:39
Sitat fra: Goku på fredag 29. mai 2015, klokken 22:02
Jeg skal hente min s85d om noen uker. Er det noe spesielt jeg bør sjekke ved overleveringen? Noen kjente svakheter?
(Beklager hvis noen har skrevet svar på dette før)

Jeg hentet min 85D i dag - superfornøyd etter ca 15 mil i løpet av dagen.

Men så nå i solskinnet i ettermiddag at lakken var "ujevn" på støtfangeren foran. Akkurat som det er noen bitte små bulker og striper. Dette er ikke lett å se i vanlig lys, men når sola skinner ser man det.

Overhørte også en samtale mens jeg ventet på overlevering i dag angående det samme fra en som hadde kjørt 8000km. Han mente det kom av at man f.eks. hadde mistet støtfanger i gulvet før lakkering, og lakkert en litt skadet støtfanger. Men siden min også er sånn, er det kanskje en batch med noe skadede støtfangere montert?
Hvis det plager deg - lag bilder som viser dette og dra innom Tesla mens bilen er helt ny slik at det ikke blir mistenkt for å være skade relatert til bruk- da slipper du lange diskusjoner ;)

Mail sendt til DS i går kveld

tesla007

Har noen bilder av den nye blå og varmsølv fargen?
Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

Dulle76

Da var endelig min tur kommet... Jeg og kona lurte på om mellomste sønn i huset hadde lyst å være med på noe moro i ettermiddag, sammen med jobben til kona. Det ville han...(han visste ikke om at vi hadde kjøpt ny bil) Tok toget til Drammen og ruslet fra stasjonen bortover mot Tesla...  I det vi ser Tesla, sier guttungen.. "Åh pappa, kan vi ikke stikke innom Tesla og prøvekjøre en nå??"
Ja, vi kan vel stikke innom og høre sa vi....

Fra utsiden så vi gliset stå utstilt sammen med en annen bil (90d?) i samme farge...

Ble tatt i mot av en av Teslagutta som jeg ikke helt fikk med meg navnet på av åpenbare grunner... haha... Gikk igjennom først utsiden av bilen, deretter innsiden og instrumenter osv... En grei gjennomgang.. Fikk med mattene jeg hadde bestilt, men ikke type2 ladekabel.... Den hadde DS glemt å sette opp, og fikk dermed ikke den i dag... (Noe jeg kunne trengt, har nemlig ikke veldig mye strøm tilgjengelig til lading pr i dag, elektrikern kommer til uka..) Men men... Alt i alt en helt grei gjennomgang av bilen....som var over på knappe 30 minutter... :)

Nå blir det BILKJØRING for alle....penga??? :)
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

ØGG

Gratulerer Dulle, håper den andre bilen så like bra ut for jeg mistenker det er min som skal hentes i morgen kl 1000 ;)

Øyvind.h

#1009
Sitat fra: Dulle76 på fredag 18. mars 2016, klokken 21:01
Fra utsiden så vi gliset stå utstilt sammen med en annen bil (90d?) i samme farge...
Takk for sist! Hilsen han som var i ferd med å hente den andre grå ved siden av din :)

Sitat fra: ØGG på fredag 18. mars 2016, klokken 21:27
Gratulerer Dulle, håper den andre bilen så like bra ut for jeg mistenker det er min som skal hentes i morgen kl 1000 ;)
Sorry. Den forsvant ut døra før Dulles.....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Li-Ion

Tok turen til Drammen for å få bil til Påske... Nå er det kun minutter før bilen er klar... Så settes kursen opp til Bartebyen igjen :)
Teslaeier siden 2013 :)

Spurkis

Jeg henter forhåpentligvis min bil om ca en måned.
I den forbindelsen forsøker jeg å finne ut av hva jeg bør sjekke på delivery.

Jeg fant denne listen: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/another-delivery-checklist.110772/
Vil det være helt unormalt å gå så nøye igjennom? F.eks. lommelykt på lakken?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA