Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Hyperstress

Jeg fikk 40%, men de har nok bedre tid med din bil. Det er jo superlader rett i nærheten uansett:)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Rossifan46

#991
Nå har jeg hatt bilen i et døgn. Overlevering gikk veldig greit, bilen var ladet til 386 km typical, det var bra. Fant ingen feil eller mangler på bilen ved overleveringen, kriblet bare i fingrene etter å komme meg avgårde i ny bil :-D

Det ble en skikkelig ildprøve første tur. Drammen-Oslo-Kviteseid 25 mil Med kone og barn sammenhengende i mellom 10-15 minusgrader, men tørr og fin veibane. Kom frem med 16% SoC (64 km rest) og et forbruk på 241 Wh/km. Hadde 20 grader i kupeen og ikke rangemode. Fantastisk bil, veldig fornøyd sålangt.
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

lurium

Hvor mangen dager stod bilen in prod før den ble ferdig og gikk i transit?

Greit å vite så slipper jeg F5'e teslamotors ihjel :)

frosken

Jeg har gitt opp å sjekke My Tesla flere ganger daglig. Det mister litt av sjarmen når man er på dag nummer 20 og fremdeles har status «under produksjon».

Celter

Sitat fra: Thomas M på fredag 16. januar 2015, klokken 14:46
Hvor mangen dager stod bilen in prod før den ble ferdig og gikk i transit?

Greit å vite så slipper jeg F5'e teslamotors ihjel :)

Min stod bare 4 dager i produksjon. Sikkert hastverksarbeide
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

eldanz

Da er min meldt i produksjon; VIN ....710xx. Estimert levering "Late March". Vises på MyTesla både på USA-siden og den norske.

Pulsen har gått opp 20%!

Om det blir levering før 29. mars er jo meget spennende. Tålmodighet må til!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

GeirHM


eldanz

Sitat fra: GeirHM på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:54
For bruk i ventetiden (for ikke å slite ut F5 tasten):
https://www.youtube.com/watch?v=dpz8yFdwH7o&feature=youtu.be

Enig! Den filmen er god å ha når tålmodigheten presser på.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

eldanz

Sitat fra: eldanz på torsdag 05. februar 2015, klokken 13:00
Sitat fra: GeirHM på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:54
For bruk i ventetiden (for ikke å slite ut F5 tasten):
https://www.youtube.com/watch?v=dpz8yFdwH7o&feature=youtu.be

Enig! Den filmen er god å ha når tålmodigheten presser på.
Kan nå se på andre filmer!
Fikk hyggelig telefonsamtale fra DS i dag.
Får levert bilen 26. mars. Gleder meg veldig!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

ob64

#999
I går var det min tur til å hente ut min P85D.

Dette er min første Tesla, jeg har kjørt Mercedes E-klasse 4-matic biler siden 1998. Dette er biler som jeg har vært særdeles fornøyd med, og spenningen er derfor stor når jeg nå hopper over i Tesla verden.

Selve prosessen rundt hentingen var særdeles proff. Jeg ble plukket opp på stasjonen til avtalt tid, og alt gikk på skinner. Tesla Drammen opplyste at de denne uken leverer ut 650 biler! Dette må vel være norgesrekord for en bilhandler uansett merke. Bilen var strøken, ingen ting å utsette på lakk, finish o.l. Vinterdekk ble sendt direkte til dekkhotell som avtalt, og ekstra UMC kabel ble hentet ut fra lageret (ønsker en fast oppkoblet i garasjen, billigere enn ladestasjon)

Etter en kort gjennomgang bar det ut på veien. 300 km rekkevidde på batteriet ved levering. Bilen er generelt god å kjøre, og fremfor alt morsom. Sammenliknet med E-klassen, er det både pluss og minus. Her er min vurdering:

+ Akselrasjonen er som alle vet ekstrem. Men, mine forventninger var også veldig høye etter å ha sett hylende passasjerer på diverse videoer. Følte ikke behov for å hyle, men morsomt er det. Synes den sparker bra i fra også på høyere hastigheter, ikke bare fra stillestående.
- Ble litt overrasket over hvor mye vindstøy/veistøy det er, særlig ved kjøringer i tunell. Har ikke målt med instrument, men det føles ut som om støynivået er vesentlig høyere enn i E-klassen. Trodde nesten at vinduet ikke var helt lukket.
+ Setene (next gen) er veldig gode, nakkestøtten er litt rar/hard/tynn, men det er ikke ofte man legger hodet mot denne.
+ Det generelle inntrykket av interiør er bra. En helt annen stil enn E-klassen, litt som å sammenlikne et funkis hus og en Sveitservilla...
+ Utvendig synes jeg bilen er fantastisk flott i linjene.
+- Mye morro med skjermer og innstillinger, her kan man leke seg med det meste. Litt i overkant av og til dog. Jeg skvatt til da jeg kjørte inn i en tunell med navigasjonen på. Da endret veikartet seg plutselig til et bilde av en tunell. Ganske sjenerende i mørket, og fullstendig unødvendig. Jeg ser faktisk ut av vinduet at det er en tunell, ville heller hatt kartet!
+ Adaptiv cruise kontroll fungerer utmerket, ganske likt med E-klassen.
- Lane Assist er ikke bra på småveier, måtte skru den av da den stadig vibrerte i rattet fordi veimerkingen var dårlig.

Generelt: En flott bil, tror jeg kommer til å like den godt. Håper at fremtidige SW oppdateringer følger en seriøs og litt konservativ linje, ingeniørene i Tesla beveger seg i grenseland for min smak når det gjelder kreativ grafikk og funksjoner.





Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Mr.Hansen

Sitat fra: ob64 på lørdag 28. mars 2015, klokken 18:29
I går var det min tur til å hente ut min P85D.

Dette er min første Tesla, jeg har kjørt Mercedes E-klasse 4-matic...

Welcome to the Green side ob64!
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

ob64

Hei,

Takk for det. Må si at jo mer jeg kjører, jo mer fornøyd blir jeg, tror dette blir veldig bra.
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Goku

Jeg skal hente min s85d om noen uker. Er det noe spesielt jeg bør sjekke ved overleveringen? Noen kjente svakheter?
(Beklager hvis noen har skrevet svar på dette før)
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

kjolnerdomen

Sitat fra: Goku på fredag 29. mai 2015, klokken 22:02
Jeg skal hente min s85d om noen uker. Er det noe spesielt jeg bør sjekke ved overleveringen? Noen kjente svakheter?
(Beklager hvis noen har skrevet svar på dette før)

Jeg hentet min 85D i dag - superfornøyd etter ca 15 mil i løpet av dagen.

Men så nå i solskinnet i ettermiddag at lakken var "ujevn" på støtfangeren foran. Akkurat som det er noen bitte små bulker og striper. Dette er ikke lett å se i vanlig lys, men når sola skinner ser man det.

Overhørte også en samtale mens jeg ventet på overlevering i dag angående det samme fra en som hadde kjørt 8000km. Han mente det kom av at man f.eks. hadde mistet støtfanger i gulvet før lakkering, og lakkert en litt skadet støtfanger. Men siden min også er sånn, er det kanskje en batch med noe skadede støtfangere montert?

Havebigfun

Sitat fra: kjolnerdomen på fredag 29. mai 2015, klokken 22:39
Sitat fra: Goku på fredag 29. mai 2015, klokken 22:02
Jeg skal hente min s85d om noen uker. Er det noe spesielt jeg bør sjekke ved overleveringen? Noen kjente svakheter?
(Beklager hvis noen har skrevet svar på dette før)

Jeg hentet min 85D i dag - superfornøyd etter ca 15 mil i løpet av dagen.

Men så nå i solskinnet i ettermiddag at lakken var "ujevn" på støtfangeren foran. Akkurat som det er noen bitte små bulker og striper. Dette er ikke lett å se i vanlig lys, men når sola skinner ser man det.

Overhørte også en samtale mens jeg ventet på overlevering i dag angående det samme fra en som hadde kjørt 8000km. Han mente det kom av at man f.eks. hadde mistet støtfanger i gulvet før lakkering, og lakkert en litt skadet støtfanger. Men siden min også er sånn, er det kanskje en batch med noe skadede støtfangere montert?
Hvis det plager deg - lag bilder som viser dette og dra innom Tesla mens bilen er helt ny slik at det ikke blir mistenkt for å være skade relatert til bruk- da slipper du lange diskusjoner ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA