Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Pompel

Får se om jeg får knipset litt i morgen. Nå har fammen vært ute på en liten tur og passasjerene var storfornøyd de også :)

DS poengterte at alle setene var oppdaterte med høyere nakkestøtter. Har også sett noen spørsmål i forhold til trekk fra trekantvindu og jeg merket ikke noe der når jeg kjente etter.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Hyperstress


Sitat fra: Pompel på torsdag 20. november 2014, klokken 19:12
Får se om jeg får knipset litt i morgen. Nå har fammen vært ute på en liten tur og passasjerene var storfornøyd de også :)

DS poengterte at alle setene var oppdaterte med høyere nakkestøtter. Har også sett noen spørsmål i forhold til trekk fra trekantvindu og jeg merket ikke noe der når jeg kjente etter.

Håper de har fikset trekken. Tips: Om du setter takluka på vent så kjenner du mye bedre om det er trekk fra trekantvinduet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Richard

Da var ventetiden endelig over, hentet bilen i dag! Som alle andre, en fryd av en opplevelse å endelig rulle hjemover i egen Tesla. Ser frem til å utforske bilen nærmere de kommende dagene - men dette ble jo en aldri så hyggelig julegave  :D

Muligens er dette Norges siste P85+...?
Tesla Model S P85+
Range Rover Sport

Hyperstress

Gratulerer!
Mange andre biler som ble levert ut?
Fikk du « aluterskler» i dørene?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Haldenser

Takk for rapport og gratulerer! Hvordan var finishen på bilen etter klargjøring?
Ser frem imot leveringen i morgen formiddag for egen del  8)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Richard

#980
Takk for det!
Det var to andre utleveringer samtidig med meg i dag (14:00), og det skulle være en utlevering til etterpå, i tillegg til i morgen - så de jobbet hardt for å få ut så mange som mulig før jul. DS'en jeg hadde i dag nevnte noe om at de hadde 25 biler til å levere ut (vet ikke om det var bare han, eller for Drammen totalt).

Fikk ikke aluterskler nei, men det er ganske lenge siden bilen min ble produsert - så det kan jo være håp for dere andre... Finishen var generelt veldig bra, jeg har hatt flere nye biler så dette var like bra som andre. Kun en liten ripe på plastfangeren nederst bak - men den kan jeg polere bort selv, og i tillegg så blir det jo nok av disse i løpet av vinteren uansett. Har ikke fått sjekket skikkelig etter swirls, men ved første øyekast så det bra ut. Fant et lite hakk/ripe i glasstaket når jeg kom hjem, så tror jeg skal ta bilde det av for sikkerhets skyld (i tilfelle det sprekker mer opp), men det er så lite at jeg tror ikke det er noe å si på. Ellers er app'en oppe og går og alt i skjønneste orden :) Lykke til i morgen Haldenser!
Tesla Model S P85+
Range Rover Sport

Hyperstress

Sitat fra: Haldenser på fredag 19. desember 2014, klokken 20:59
Takk for rapport og gratulerer! Hvordan var finishen på bilen etter klargjøring?
Ser frem imot leveringen i morgen formiddag for egen del  8)

Haldenser, på tide med en rapport!  :D
Fikk du aluterskel i dørene? Er dome lights gulaktig eller hvitaktig på bilene nå? Var hvitt lys før, men leste om en på TMC som fikk gulaktig lys  :o
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Haldenser

Da var en lang og minneverdig bildag over, og man er nå eier av en splitter ny S85.
Tok toget inn til Drammen hvor jeg ble hentet av Tesla for en kort tur til servicesenteret.
Etter å ha småpratet litt med en av servicepersonalet, og fått litt info om pågangen før jul, kom det en stand-in for min DS som tok meg med ned til bilen i kjelleren hvor gjennomgang foregikk.
Meget nyttig, og fikk gått gjennom hele bilen og sjekket det aller meste. Hadde forhåndsbestilt gummimatter, som lå på plass i bilen. Sommerdekk blir sendt dekkhotell av Tesla som dekker første omlegging til våren.
La ikke merke til noen store forandringer på bilen bortsett fra de endringene som ble nevnt av Tesla i bloggen ifm D/Autopilot lanseringen.
Dessverre er det er problem med navigeringen i bilen min. GPS fungerer, men når jeg skriver inn en adresse jeg skal navigere til står den og jobber på "navigation system is initializing" uten at den klarer å beregne en rute til målet. Dette jobbet de med en god time uten resultat, og tok det videre med service i Nederland som skulle feilsøke og reflashe bilen i natt.
Fikk med bilen hjem, og som plaster på såret fikk jeg gratis plastmatter, whispbar takstativ samt diverse effekter fra butikken (krus, t-skjorter osv). Dersom nattens feilsøking ikke rettet problemet skulle de komme å hente bilen mandag og gi meg en annen Model S som lånebil i mellomtiden. Fikk en personlig beklagelse fra sjef for service senteret.
Dette er selvfølgelig kjedelig med en helt ny bil, og man forventer at alt er i orden, men ser på denne feilen som en bagatell. Syntes problemet ble behandlet på en meget god måte og har full tiltro til at dette order seg raskt.

Turen hjem til Halden via Oslofjordtunellen var nydelig, og bilen er utrolig god å kjøre. Brukte ca 225 wh/km med rundt 115 km/t på E6 fra Vassum til Svinesundsparken. Fikk også utvekslet min første hilsen med en annen Teslaeier på veien :) Så nå er jeg innviet i klanen...

Hele bestillingsløpet og leveringsprosessen har vært enestående, med dyktige og responsive personer som har gjort alt for at ventetiden skal bli så optimal og profesjonell som mulig.
Nå var jeg utrolig heldig med under 2 mnd ventetid fra bestilling til utlevering, så det har begrenset seg hvor mye jeg har hatt behov for oppdateringer underveis.

Bilen står nå og suger til seg nødvendig næring på 32 amp'en, og konas Leaf er forvist til 16 amp intill videre  :P

Gleder meg til flere gode kjøreopplevelser fremover  8)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Haldenser

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 20. desember 2014, klokken 20:52
Sitat fra: Haldenser på fredag 19. desember 2014, klokken 20:59
Takk for rapport og gratulerer! Hvordan var finishen på bilen etter klargjøring?
Ser frem imot leveringen i morgen formiddag for egen del  8)

Haldenser, på tide med en rapport!  :D
Fikk du aluterskel i dørene? Er dome lights gulaktig eller hvitaktig på bilene nå? Var hvitt lys før, men leste om en på TMC som fikk gulaktig lys  :o

Ingen aluterskel, og iflg DS var ingen av bilene i Norge hittil levert med dette. Du kan lett bestille dette på http://www.formytesla.com om nødvendig men vær klar over at de ripes utrolig lett og de ser fort stygge ut.
Dome lights er led-hvite og relativt skarpe. Akkurat slik jeg vil ha de for å lett finne frem i en mørk bil.
Lane assist fungerer prima. Speed assist er ikke funksjonibel for meg pga nevnte feil med navi. Spent på når ACC lanseres, og skal iflg Jerome Gullien være på plass i løpet av Desember.
Ellers er nytt ratt/spaker, seter, luftrenser og ikke minst støynivå med på å gi en meget god premiumfølelse av bilen. Kjører rundt med Sottozero dekk og de fungerer hittils ypperlig både på de bare, våte og isete veiene jeg har kjørt på i dag. Utrolig glad for at jeg bor så lang sør at vi har et klima hvor piggdekk er helt unødvendig!

2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Hyperstress

Gratulerer!

Er det dekkhotell i Drammen da eller? Tror jeg tar med meg mine hjem om jeg må til Drammen for å få lagt om til våren.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sn0le

Leveres bilene nå ferdig klargjort for 22kW lading (hvis man har dobbeltlader) eller må de fremdeles oppgradere bilene etter at de er kommet til Norge?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jkm

Sitat fra: sn0le på søndag 21. desember 2014, klokken 03:55
Leveres bilene nå ferdig klargjort for 22kW lading (hvis man har dobbeltlader) eller må de fremdeles oppgradere bilene etter at de er kommet til Norge?
Bilene som leveres nå trenger ikke oppgradering av ledninger. De tidligere modellene hadde underdimensjonerte ledninger som ga varmgang ved 16A strømstyrke. Tesla reduserte strømstyrken for hver lader ned til 13A for å unngå overbelastning. Jeg fikk skiftet ledningene i sommer da jeg ettermonterte dobbeltlader. Da jeg tidligere ladet på en 22kW stolpe fikk jeg med enkeltlader 13A og 42km typical per time. Nå får jeg 103km typical. Teoretisk burde det vært 110km typical, men jeg tror det skyldes at ladestasjonene leverer litt for lav spenning. Uansett, som nevnt, biler levert nå trenger ikke oppgradering og 22kW ladeeffekt kan utnyttes, .... med dobbeltlader selvfølgelig (som Tesla selgeren på Alnabru, nå store manager, frarådet meg å velge ved bestilling og senere forlangte han 45 laken for ettermontering. Tesla Skøyen fikset det for halve prisen.)

Haldenser

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 20. desember 2014, klokken 22:25
Gratulerer!

Er det dekkhotell i Drammen da eller? Tror jeg tar med meg mine hjem om jeg må til Drammen for å få lagt om til våren.

Dekkhotell er i samarbeid med Vianor sine lokasjoner rundt om i landet. Fikk dekkhotell i Fredrikstad
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Hyperstress

Fikk ny bil rett før jul. Kort og grei levering. Drog rett til solfilmmontering, og deretter til SC lier. Alle SC opptatt på begge sider etter at jeg hadde koblet til. Tesla Drammen hadde ikke fått ladet nok, siden bilen kom fra havna samme dag.
Må si det var verre å vente 2mnd uten bil på denne, enn 6 mnd på den første. Fantastisk å få Tesla igjen! Herlig bil.
Tok rett under 2 mnd fra bestilling til levering. (60d).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Rossifan46

Skal hente min Tesla Model S 85 i morgen (treje juledag) i Drammen. Fikk vite av min DS at bilene ble levert ut med 95-100% SOC. Stemmer det med erfaringen dere andre har etter utlevering av bilen? Jeg skal på en ca 25 mils tur etter avhenting, og det er meldt 10-15 minusgrader, så trenger hver prosent jeg kan få fra avstart :)
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA