Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

eDooku

Sitat fra: PetterX på torsdag 05. juni 2014, klokken 17:28
Fikk faktura i går, og der står leveringsdato oppgitt til 19 juni.  Pleier leveringsdato på fakturaen være korrekt, eller bare et estimat?


Det var et estimat, har det samme, men DS ringte og avtalte henting 18. juni. Temmelig fornøyd med det, selv om dagene nå går ENDA saktere...  ;D
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

NilsG

Da var bilen på plass!
God og forståelig gjennomgang av "reserve" i Drammen da vår DS holdt på med en annen levering. Relativt fersk DS som ikke hadde kontroll på alt, men var åpen/ærlig om dette så ikke noe praktisk problem. Fruene forhåndskunnskap var nesten ikke-eksisterende, men jeg hadde litt ballast, faktisk såpass at DS lærte et par ting av meg...  ;)

De utleveringene jeg tidligere har sett så har det alltid vært mannen som kjørte Teslaen, men den bedre halvdelen kjørte "gamlebilen" hjem igjen. Hos oss var det motsatt, og etter ca en times hjemreise stanset fruen med et forbruk på 206, ikke ille med tanke på at hun tidligere har kjørt 5-10 min med elbil...

Skal rulle noen mil de neste dagene, kommer med en post i "mine første timer..." senere!
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Philippo10

Hvilke prosedyrer burde man ta når henter sin bil?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim


PetterX

Sitat fra: hgs på torsdag 05. juni 2014, klokken 22:13
I går dukket endelig EL 39773 opp på vegvesenets sider, og i morgen er den store dagen. Barnepass og enveisbillett på toget er booket og bomselskap varslet. Bare å glede seg nå!


Hvor på vegvesenets websider kan du se om du har fått retnummer? Jeg har levering nesteuke, men har ikke mottatt regnummer fra min DS.


cstromme

Etter mye frem og tilbake grunnet endrede leveringsdatoer og problemer for meg å hente den på vilkårlige tidspunkt så plukket jeg endelig opp vår Model S på tirsdag.

Hadde en veldig hyggelig gjennomgang og utlevering av DS Lars Haugen, og ba selv om å droppe den vanlige detaljerte instruksen da jeg føler jeg allerede kjenner veldig godt til bilen og dens funksjoner. Plukket opp matter til frunk og trunk og kjørte fornøyd avgårde. For en bil!

Gleden var ikke like stor etter å ha stoppet hos Carecenter i Oslo, da vi fort fant både oppskrapet sidespeil (ser ut som om noe har skrapet bort i bilen når speilene har vært innslått), og rester av fuglebæsj på panseret. Fuglebæsjen har lagt lenge nok til å etse bort litt av lakken, og ble vel antageligvis fjernet på tirsdag ved klargjøring av bilen. Siden jeg måtte fly avgårde igjen umiddelbart, og siden Carecenter skulle legge Ceramic Pro på bilen så ble valget å bare la de prøve å rette opp i skadene og rapportere det til Tesla neste dag.

Sendte epost til Tesla og takket for utleveringen, og nevnte at bilen hadde skraper på speil og rester av fuglebæsj på panseret som nok hadde lagt en stund. Fikk svar tilbake fra DS om at jeg bare skulle svinge innom med bilen så skulle de få ordnet det. Forstår jo at det er mye som skjer og at han antageligvis ikke husket at jeg skulle fly igjen og sette igjen bilen for lakkbehandling (selv om dette kom opp mange ganger i vår tidligere korrespondanse), så jeg svarte tilbake og forklarte at det var litt vanskelig grunnet nevnte situasjon. Selv om jeg var i Oslo så hadde jo dette betydd at Ceramic Pro behandlingen måtte bli lagt på ny på panser og speil, og dette passer hverken inn i min eller Carecenter sin hektiske hverdag.

Svaret jeg fikk tilbake var derimot litt merkelig. Det virket nesten som at han ikke leste eposten min, og jeg fikk igjen beskjed om at det var bare å kjøre innom de så skulle de fikse problemet. Ble rett og slett så paff at jeg ikke orker å sende et svar bare for å gjenta meg selv enda en gang.

Etter dette fikk jeg så igjen beskjed med Carecenter at de hadde funnet et par andre riper etter at jeg dro på tirsdagen, men disse klarte de selv å få fjernet uten noen problemer. Etter siste epost gidder jeg rett og slett ikke å ta dette opp med Tesla i det hele tatt.

Forstår jo at det er mye som skjer hos Tesla Drammen, men hadde forventet meg en litt bedre kvalitetskontroll på kjøretøyet før det ble utlevert, og det er kanskje ikke det heldigste at de står ubeskyttet utendørs før utlevering. Og når jeg forklarte situasjonen kunne DS godt ha respondert på det som ble sagt. Forstår jo at dette er en vanskelig situasjon å løse, men alt som skulle til for at jeg hadde følt meg hørt hadde vært at de svarte på det jeg faktisk sa og kanskje tilbydte meg en eller annen form for liten kompensasjon for tilstanden på bilen.

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet før vi igjen flyr til Oslo fredag neste uke for å hente en "ferdig" bil hos Carecenter.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

finn_roen


EL-Chupa

finn_roen: Hvordan fant du ut hvilke skip bilen fraktes med?
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

afitch80

Da var det min tur å havne her.

Skulle egentlig få bilen min førstkommende fredag. Men etter at Tesla har rotet litt tidligere i sommer og jeg tok en liten tlf tirsdag i forrige uke fikk de fremskynnet det til i dag som plaster på såret.
Kom ca 10 min tidlig, men de var klare for meg. Fikk en god gjennomgang på alt. Kunne det meste fra før etter å ha leste masse her på forumet og sett videoer på youtube. Men likevel greit å få en gjennomgang. Gikk nøye over bilen og fant et merke på en felgene. Denne hadde de allerede sett selv og skulle ta. Fikk valg om å komme tilbake eller å ta det med en gang (hvis jeg hadde tid). Tid hadde jeg masse av, så en servicekar hoppet rett på og byttet felgen på kort tid mens jeg var nede i gaten og fikset bombrikke. Veldig god overlevering.
Resten av dagen ble tilbragt i bilen der diverse familiemedlemmer fikk føle på kreftene. Min søster var den meste henrykte. Hun klarte så vidt å få munnvikene lavt nok ,innimellom Tesla-glisene, til å si: "Kjører litt til jeg". Så for de opp igjen i nok et glis.
Har selv nå gangsperr i munnvikene. På vei hjem i kveld tok jeg en times omvei selv om det blåste og regnet smågriser.
Nå står vidunderet i garasjen og slurper i seg fra Salto-boksen, og i morgen blir det en tur til Aurland SC bare for å teste. :) Og for turen sin del selvsagt. :)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Asarin

---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Twowheels

Hentet Tesla S85 i dag  :)

Har de siste ukene hatt en del i kontakt med DS for å avklare Vinterdekk, tidspunkt etc. Måtte utsette henting et par uker pga ferie.

Ble hentet på tog-stasjon og møtte DS for overlevering. Fikk en god gjennomgang. Spurte om å få en praktisk demonstrasjon av hvordan lading utføres med div kabler. Det fikk jeg :) Type 2 kabelen min hadde de ikke på lager, skulle få i posten.

Bilen var så strøken som den kunne ha vært med mine ufaglærte øyne.

Alt i alt en fin opplevelse både før og under henting. Har kjøpt ny bil et par ganger før og dette var andre boller :)
_________

Philippo10

Burde man ta med 5 års service avtale i tillegg til prisen 17500 kr?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

OleJA

Sitat fra: Philippo10 på søndag 17. august 2014, klokken 11:48
Burde man ta med 5 års service avtale i tillegg til prisen 17500 kr?
Siden den forutsetter årlig/ 20kkm serviceinterval, så forutsetter den at det passer ditt kjøremønster. Kjører du vesentlig kortere så hadde jeg tatt enkeltservice kun hver 20kkm, evt kun årlig dersom du kjører vesentlig lengre enn 20kkm.

EL-Chupa

Hei, har et spm. Har fått beskjed om utlevering mandag 25. august i Drammen, men kan ikke finne noe registrering på vegvesen.no. Burde jeg kontakte Tesla for å sjekke at alt er i rute, eller stole på at de har kontroll? Erfaringer fra andre mottas med takk:)
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA