Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Tai

Sitat fra: Quattro på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:53
jeg forstår ikke hvorfor folk ikke setter seg ned med regnearket, regner på kostnadene ved bilholdet og finner ut at en Model S til 600-800.000,- faktisk kanskje ikke er dyrere enn en dødskjip brukt Toyota!

Helt enig! Alle kaller meg riking fordi jeg har kjøpt Tesla men det kunne ikke vært lengre fra sannheten. Er du i markedet for en bil til 300 000+ så sover du i timen hvis Tesla Model S ikke blir seriøst vurdert.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

smukken

Sitat fra: Tai på fredag 28. mars 2014, klokken 00:15
Sitat fra: Quattro på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:53
jeg forstår ikke hvorfor folk ikke setter seg ned med regnearket, regner på kostnadene ved bilholdet og finner ut at en Model S til 600-800.000,- faktisk kanskje ikke er dyrere enn en dødskjip brukt Toyota!

Helt enig! Alle kaller meg riking fordi jeg har kjøpt Tesla men det kunne ikke vært lengre fra sannheten. Er du i markedet for en bil til 300 000+ så sover du i timen hvis Tesla Model S ikke blir seriøst vurdert.

Tai
Om det er økonomien som styrer ved valg av bil, så  kommer Tesla ganske bra ut sammenlignet med andre nye biler.
Men, å påstå: " faktisk kanskje ikke er dyrere enn en dødskjip brukt Toyota!" er jo litt "star struck" tankegang, da er du bra mye Tesla disippel om du får det til :) jeg kan kjøpe en sånn dødskjip Toyota for 8-10.000 kroner, bruke den i 2 år og kaste den, jeg vil tro at verditapet på teslaen overstiger det Toyotaen har kostet på de to årene.
Jeg er ellers enig i at man må se på helheten, hva bilen faktisk koster totalt over en lengre periode for å fastslå hvilken som faller gunstigst ut finansielt.
BMW i3

mecanica vergara

Sitat fra: RaBalder på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:51
Hentet min Tesla idag etter å ha bekreftet 1. desember. Så jeg snek meg under 4 måneder med et par dager.
Så jeg har vel vært heldig med leveringstiden.

Hentet i Drammen og tror ikke dem har tid til å få ladet opp alle bilene som passerer nå. Hadde knappe 200km på "tanken", men det holdt for å komme meg til Oslo.

Så de som henter og skal kjøre langt må huske å gi beskjed at dem trenger et godt ladet batteri.


Bestiller dere med vinterhjul, så husk også å gi beskjed om hva som skal stå på bilen når den hentes. Og om det andre hjulsettet skal legges baki eller på dekkhotell.
Her var det litt utydelig kommunikasjon for min del, men ingen krise.

Overlevering gikk fint, men spurte nok en del "vanskelige" spørsmål.
Fikk rødt og blått adapter. Chademo som jeg også hadde bestilt er fremdeles ute i det "blå" og ingen dato kunne gis.

Kjørte rett hjem, satte på lading. Så jeg har vel enda ikke fått mine første timer med bilen  ;)

Forsøkte en stopp av lading på panelet og deretter en oppstart. Da hadde jeg hele "morroa" med Car needs service, 12V low med flere. Leste ikke gjennom alle feilmeldingene. Men fikk dem bort til slutt.

Nå står den å lader pent (i alle fall når jeg gikk fra den) og skal få gjøre det til i morgen.

Det var min levering i dag  ;D
Dette må være den raskeste leveringen til nå. Var dette en P85
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

RaBalder

Sitat fra: mecanica vergara på fredag 28. mars 2014, klokken 09:20
Sitat fra: RaBalder på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:51
:
:
Dette må være den raskeste leveringen til nå. Var dette en P85

P85, ja.

Detaljer ligger i regnearket. Så bare en som hadde raskere når jeg oppdaterte i går.

Quattro

Sitat fra: smukken på fredag 28. mars 2014, klokken 08:43
Sitat fra: Tai på fredag 28. mars 2014, klokken 00:15
Sitat fra: Quattro på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:53
jeg forstår ikke hvorfor folk ikke setter seg ned med regnearket, regner på kostnadene ved bilholdet og finner ut at en Model S til 600-800.000,- faktisk kanskje ikke er dyrere enn en dødskjip brukt Toyota!

Helt enig! Alle kaller meg riking fordi jeg har kjøpt Tesla men det kunne ikke vært lengre fra sannheten. Er du i markedet for en bil til 300 000+ så sover du i timen hvis Tesla Model S ikke blir seriøst vurdert.

Tai
Om det er økonomien som styrer ved valg av bil, så  kommer Tesla ganske bra ut sammenlignet med andre nye biler.
Men, å påstå: " faktisk kanskje ikke er dyrere enn en dødskjip brukt Toyota!" er jo litt "star struck" tankegang, da er du bra mye Tesla disippel om du får det til :) jeg kan kjøpe en sånn dødskjip Toyota for 8-10.000 kroner, bruke den i 2 år og kaste den, jeg vil tro at verditapet på teslaen overstiger det Toyotaen har kostet på de to årene.
Jeg er ellers enig i at man må se på helheten, hva bilen faktisk koster totalt over en lengre periode for å fastslå hvilken som faller gunstigst ut finansielt.

Alle Toyotaer er dødskjipe ;-) Enkelt og greit!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

janmb

Hadde min levering i Drammen i dag. Generelt en fin opplevelse, MYE folk, ståk og styr, men det var jo kjent på forhånd.

Hadde en fin DOS (Henrik) som ikke var påtrengende og ikke utfordret min egen regi i hva jeg ønsket å bruke tid på. Brukte rundt en halvtime på å gå over tilstanden på bilen selv, lakk, felger, flukting av paneler, interiør, skjermer, vinduer etc. Litt hastverksjobb på polering og vask bar den nok preg av, men ikke noe veldig ille heller. Fant ingen kjøremerker eller noe slikt.

Eneste anmerkning for min del var dårlig flukting i underkant vindu (kromlist) mellom høyre frem- og bakdør. Fordøren er litt for lav, ble anmerket og lovet rettet. Godt nok for meg.

Etter tur via Fornebu etter type 2 kabel hos nofuel la jeg merke til en snag: Triptellerne teller ikke opp, men var stuck på 0,5 km med over 1400 kw/km. Resatte den ene, den ble resatt, men telte fortsatt ikke. Dro innom igjen i Drammen på vei hjem, fikk med en tekninger som satt på en tur. Toggled mellom miles og km, og vips, den resatte telleren var nok engang på 0,5 km og 1400 forbruk. Stoppet og gjorde full restart av bilen - og vips alt virker. Som softwareutvikler på 15. året kjenner jeg at jeg begynner å hate min egen sort :D Software har feil. Slik er det bare. 5.9 (som jeg fikk på bilen min) er intet unntak.

I likhet med Bjørn N, (ref hans siste video) oppdaget jeg også et par finurligheter rundt senking til low. Det hender bilen nekter manuell overgang til low når bilen står parkert - av uviss grunn. Har ikke funnet noe godt mønster i det egentlig. Generelt deilig å ha low tilgjengelig, selv om den er nerfet hardt. Tror ikke det er ille nok til at jeg gidder senke bilen i tillegg.

Så skal jeg til slutt komme med en liten innrømmelse til de som jeg har kritisert for å være sutrete om dekkstøy... Ja, bilen har mye dekkstøy i hastighet. At det er noen katastrofe synes jeg ikke, men det er veldig avhengig av underlag. Synes E18 i 120 km/t går helt greit. Kjørte derimot en sidevei med skikkelig grovkornet asfalt/oljegrus på vei hjem, og DET bråket - noe helt hemningsløst. Så ja, det kan være en solid dose hjulstøy i enkelte situasjoner. (har p85+ med 21")

Uansett, veldig fornøyd hittil, så får vi satse på at det fortsetter slik.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på fredag 28. mars 2014, klokken 22:47
I likhet med Bjørn N, (ref hans siste video) oppdaget jeg også et par finurligheter rundt senking til low. Det hender bilen nekter manuell overgang til low når bilen står parkert - av uviss grunn. Har ikke funnet noe godt mønster i det egentlig. Generelt deilig å ha low tilgjengelig, selv om den er nerfet hardt. Tror ikke det er ille nok til at jeg gidder senke bilen i tillegg.
Grattis med bil 2.0 :)
Tips ang low: om noen av dørene er åpne vil den ikke senke bilen. Oppdaget det ved utlevering av min da jeg skulle teste understellet. DS mente det var pga klemfare om noen var på vei inn/ut og av en eller annen grunn havnet litt innunder bilen eller noe. Dvs. er førerdøren åpen får du i hvert fall ikke senket (min erfaring).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

janmb

Det var med passasjerdøren åpen jeg testet så der har du helt sikkert rett. Fornuftig egentlig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Knut Erling Øen

Hentet bilen ut i Drammen i går ettermiddag. Fikk en grei gjennomgang. Mye info, men enkle og ryddige menyer. Kun et par knapper på rattet og resten styres fra skjermen. Alt føltes oversiktlig etter kort tid.

Tilkobling av iPhone via Bluetooth fungerer utmerket. Samme gjelder memorystick med låter både i mp3 og AAC. Både vanlig radio og DAB funker utmerket. Eneste jeg lette litt etter var Rdio som er den integrerte streamingtjenesten. Måtte bare logge meg inn i en av undermenyene med Tesla passordet så var  den på plass. Fikk også koblet bilen til WiFi hjemme.

Siden vi er to som bruker bilen har vi også to førerprofiler så vi slipper å stille inn speil og sete for hver gang vi bytter. Enkelt å bruke og enkelt å lagre.

Ladingen fungerer også utmerket. Sønnico satte opp en 32 amp 1 fas for en måneds tid siden og jeg fikk med blått adaptert. Fylte på 15 mil i opp til 43 mil 85% i dag tidlig. Alt fungerte som det skulle.

Har kjøpt in whisbar skistativ, men håper å slippe å sette det på nå på tampen av ski sesongen. Reiste på hytta med 8 par langrennski inni bilen, slo bare ned ene delen av baksetet og med kun to barn er det uproblematisk.  Bagasjeplass er det i massevis!

Og så det viktigste. Bilen er en drøm å kjøre. Med fare for å skuffe noen er nok dette mye mer enn en iPad på hjul  :). Og til alle andre det er bare å glede seg til en ekstatisk kjøreopplevelse! ;D

S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

sn0le

@Knut Erling Øen:
Så du opplever ingen knitring på FM eller DAB?
Vet om mange som plages med det, samt at det var veldig tydelig på demobilen jeg lånte i januar/februar.
Der knitret det på både FM og DAB. Kjørte i Oslo, ute på Fornebu, så forholdene burde vært gode.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Knut Erling Øen

Sitat fra: sn0le på lørdag 29. mars 2014, klokken 18:46
@Knut Erling Øen:
Så du opplever ingen knitring på FM eller DAB?
Vet om mange som plages med det, samt at det var veldig tydelig på demobilen jeg lånte i januar/februar.
Der knitret det på både FM og DAB. Kjørte i Oslo, ute på Fornebu, så forholdene burde vært gode.
Ikke så langt .... :)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

NilsRo

Sitat fra: Knut Erling Øen på lørdag 29. mars 2014, klokken 18:56
Sitat fra: sn0le på lørdag 29. mars 2014, klokken 18:46
@Knut Erling Øen:
Så du opplever ingen knitring på FM eller DAB?
Vet om mange som plages med det, samt at det var veldig tydelig på demobilen jeg lånte i januar/februar.
Der knitret det på både FM og DAB. Kjørte i Oslo, ute på Fornebu, så forholdene burde vært gode.
Ikke så langt .... :)

Hentet bil lørdag, ingen knitreproblemer på DAB her heller. Har kjørt mellom Oslo og Lillehammer.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

BMW850

De som har mottatt bil i det siste. Er det Continental eller Michelin som står på 21" felgerne?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

afitch80

Sitat fra: BMW850 på torsdag 17. april 2014, klokken 21:49
De som har mottatt bil i det siste. Er det Continental eller Michelin som står på 21" felgerne?
Jeg spurte Tesla om dette tidligere i uken. Fikk til svar at det var Continental ContiSportContact 5p som kommer på 21".
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

mecanica vergara

Liten aktivitet i denne tråden om dagen.

Om det er noen som skulle rammle innom. Hvilken registreringsnummer er de på i Drammen om dagen.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA