Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Aikon74

Noen som har hatt levering i dag som har sen nye vin koden som begynte i februar? Noen forandringer?

NilsRo

Noen som har fått levert med "liggende" treinteriør.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

PetterX

Jeg bekreftet 18/3 og fikk i dag via Amalie bekreftet at estimert levering er midten til slitten av juni. Har fremdeles mistanke om at dette er selgerpjatt, og lite realistisk. Noen andre som har opplevd så rask levering?

janmb

Sitat fra: Aikon74 på mandag 24. mars 2014, klokken 20:49
Noen som har hatt levering i dag som har sen nye vin koden som begynte i februar? Noen forandringer?

Hvilken kode sikter du til?

Om du mener SA2 vs. SA3 gikk det skillet rundt midten av januar og angir type sikkerhetssystem
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Aikon74

Det var vel sa3 jeg tenkte på.

hma

#875
Sitat fra: PetterX på mandag 24. mars 2014, klokken 21:40
Jeg bekreftet 18/3 og fikk i dag via Amalie bekreftet at estimert levering er midten til slitten av juni. Har fremdeles mistanke om at dette er selgerpjatt, og lite realistisk. Noen andre som har opplevd så rask levering?
Jeg bestilte min i uke 2 2014 og får antageligvis levering tidlig juni.
Snakket også med Amelia i dag og hun trodde min bil ville blir produsert iløpet av de neste ukene.
Jeg tipper Tesla starter en batch for EU (/Norge) i disse dager, så om din bestilling nettopp kom inn, er det ikke usannsynlig at du får levering innen utgangen av andre kvartal.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

torerikb

Min bil skulle leveres torsdag 27. mars. Men jeg hadde hintet om at 24. mars var en veldig passende dag for overlevering. Bilen ble forsikret og registrert fredag 21. mars. Mandag 24. mars hørte jeg ingen ting og kom hjem fra jobb sikker på at det ikke ble noen levering den dagen. Kl 1555 tikket det inn en tekstmelding fra DNB om elektronisk signering av lånepapirene. Fem minutter senere ringte det fra ett amerikansk telefonnummer. Det var DES Mathias fra Trondheim som lurte på om jeg kunne signere papirene med en gang og sende inn kopi av ID. Det var greit. Og så kom dagens glad-bombe: "ja du kommer vel og henter bilen i dag?" Det var jeg ikke forberedt på. Siste båten til byen hadde gått så det var bare å kaste seg i dieseldyret og kjøre på. Jeg rakk ikke utleveringstimen kl 1800, men var på plass 20 minutt etterpå. Etter noen minutter venting ble jeg kjørt til utleveringslokalet hvor en kar sto og ventet på meg (aner ikke hva han heter, skylappene var på).
Gjennomgangen var raskt unnagjort, på en del punkter kunne jeg mer enn DES så det tok bare en halvtime før jeg var klar til å kjøre ut. Jeg kjørte til min bror som hjalp meg med å hente dieseldyret og så satte jeg kursen hjemover. På "helårsdekk", på glatta. Turen gikk veldig bra på tross av føret. Dekkene er ikke veldig bra på slikt føre, men bra nok om man tar det med ro. Tempe dekk var naturlig nok ikke åpne da jeg hadde hentet bilen, men time er bestillt førstkommende fredag. Jeg tar ikke sjansen på påsketur uten vinterdekk. I helga reiser jeg bort en tur så da skal bilen stå igjen på Værnes bilsenter for lakkforsegling. Endelig er drømmebilen her, 6 måneder og 11 dager for sent ift ønsket levering. Men bilen er verdt ventetiden.
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

rene

Troppet opp hos Tesla i Sandnes ti på ni i dag tidlig, etter en god natts søvn men mage som var småspent i morgentimene. Innenfor traff jeg DES Martin som ønsket meg velkommen og mente jeg var dagens første. Bilen var kommet fra detailing 0840, så her var det ingen slingringsmonn siden de skulle montere skilter osv også. Jeg ble sittende og vente til ca kvart over ni da Alex kom inn og spurte etter meg.
Vi gikk inn i verkstedhallen der bilen stod klar helt innerst, og jeg fikk en gjennomgang som om den skulle være spilt inn på en kassettspiller. Bånn gass, med lite rom for spørsmål - ikke det at jeg hadde så mange. Det kunne vært en tanke at vi faktisk koblet til telefonen når vi var innom det punktet, eller at han spurte meg om det var noen spesielle radiokanaler jeg ville ha som favoritter, men det er ikke så farlig. Jeg finner jo glatt ut av det selv også, men siden vi allerede var innom de menyene...
Det hele gikk veldig raskt, noe som er helt forståelig siden de skulle levere ut 18 biler i dag og de var bare tre personer som delte på utleveringene. Jeg kunne det meste fra før, så det var ikke noe issue. Han kunne ikke sørge for at jeg fikk 5.9 raskere, det kom automatisk etter hvert sa han bare.
Bilen var nydelig, noen fingermerker men fant ingen riper. La med en gang merke til at det blir en del fingeravtrykk/håndavtrykk på panseret ved lukking av frunk.

Bilen stod koblet til en type2 ladestasjon, og det funket dårlig. Charge cable problem osv, men fikk da ut noen kW etter hvert. Ved gjennomgang av UMC (rødt og blått adapter lå klar i bagasjerommet) fungerte det fint på en schuko vi testet mot. Etter vi var ferdige og to papirer var signert var det en liten fotosession siden høna hadde med seg speilreflekskamera, før jeg satte på Top Gun soundtrack og glei ut av hallen. Litt mere bilder ute før jeg måtte kjøre på jobb for å rekke et møte.

Vel fremme på jobb kobler jeg til rødt adapter og kobler i, og problemene er igang. Charge cable problem, contact Tesla osv. Den viser 3-fase 236 volt, teller opp til 3A, gir en lyd i kladden og teller ned til 0 igjen. Et par ganger, samme når jeg kobler fra og til igjen. Kjører tilbake til Tesla, de tester schuko som er helt fin, jeg tilbake igjen på jobb og samme problem. I en pause i heldagsmøtet mitt tester jeg på en annen 400V/16A-kontakt og får samme problem, så nå står den og lader på 13A 230V med 12km/t.

Blir en tur innom Tesla på vei hjem igjen ja. Heldigvis ligger sjappa 1 minutt å kjøre fra jobben.

Er overbevist om at dette ordner seg, men klart irriterende at den ikke tar lading dag nummer en, og at du er tilbake og ber om service 15 minutter etter du har kjørt ut av hallen.

misterg

Da var det min tur!
Har hatt stor glede av å lese om opplevelsene til dere andre som har hentet, så får skrive noen ord selv:

Gliset ble hentet på Forus i går, i strålende solskinn.
Travle dager på Sandnes, 150 biler som skal ut bare denne uken visstnok, så jeg fikk en veldig fin gjennomgang av en "vikar" fra salgsavdelingen. Bilen var nettopp ankommet fra detailing og ble kjørt av traileren mens jeg sto og trippet nervøst. Nyvasket og flott, eneste jeg kunne finne (med mine lite erfarne øyne) var noen kladdemerker innvendig som raskt ble tørket bort. Skilter ble påskrudd og innføringen i vidunderet kunne fortsette. Som en flittig leser på forumet hadde jeg listen med bekymringer klar, men fikk gode svar på det meste:

* mugg i soltak: skyldes noen "løse" paneler i biler blant de første leveransene- skal være rettet opp i alle nye leveringer
* dugg i lys- skal ikke være en issue lenger- vertfall ikke etter en stund
* 12v issue etter fulladet batteri: skal være løst med nyeste softwareoppdatering

Stilte spm direkte, kan jeg nå la bilen stå "indefinitely" til lading med orginal schuko, og batteriet vil vedlikeholdslade når det trengs, uten 12v problemer?
Kategorisk svar: "JA".

Vet at andre har andre erfaringer på disse områdene, men nå kan jeg bare forholde meg til min egen (korte) erfaring, og som Tesla eier må en være positiv, så jeg velger å tro at alt er i skjønneste orden ;D

Etter en kort tur med begeistrede unger i baksetet, forsøkte jeg meg på lading hjemme på 13A- null problem.
Bilen tok lading umiddelbart, grønne lys overalt og alt vel.
Tesla app på Android virker også, kjekt å kunne følge med på lading fra mobilen, måtte selvsagt sjekke at alt var vel før leggetid, og (nesten før) jeg våknet i morges.

Innfelbare speil var på plass, blå stikk lå klar i bilen- nå venter jeg spent på de sorte 20" Oxxo carpo felgene for å "pimpe" den opp litt.
Kjøpte med matter til kupeen, 1950,- som ble montert på stedet.

Bilen er tight og fin å kjøre, krefter i overflod, ikke en (u)lyd å høre.

Eneste lille bekymring i det hele: bilen er jo stor da, plassen i fellesgarasjen ble plutselig i minste laget...

Hele prosessen var en super opplevelse, og bilen?
Som så mange andre, jeg føler dette er bil 2.0.- fossil BMW blir parkert for godt!

STOREPER

Hentet ut bilen i Drammen lørdag 22. mars. Overlevering gikk fint og hadde lite og utsette ved første øyekast. Den dagen jeg hentet ut bilen var det overskyet vær så jeg lot ikke merke til noe spesielt. Dagen etter når jeg fikk se den midt i sollyset så jeg tydelig at klargjøringen hadde vært utført som en hastverksjobb. Det var tydelige halogrammer i lakken over hele bilen etter poleringsmaskin. Hadde dessverre ikke ledlykt med for å inspisere dette ved overlevering. Etter en vask på søndag så jeg også dugg/fukt i de minste lyktene bak.

Uten at jeg selv kontaktet Tesla fikk jeg automatisk spørsmål fra Tesla (kundeundersøkelse) på mail mandag morgen om jeg hadde vært fornøyd med overlevering. Jeg svarte på denne og etter et par timer fikk jeg svar fra en hyggelig amerikaner på Skøyen som gjerne ville utbedre dette så snart som mulig. Leverte bilen til detailing på Skøyen på onsdag hvor jeg fikk super oppfølging fra Kenneth. Selv om dette ikke ble utført på riktig måte med en gang så ble ihvertfall bilen helt topp etterpå og kunne ikke se antydning til halogrammer. Jeg skal også settes opp til service for bytte av smålykter litt senere.

Det var ihverfall proff håndtering selv om ting ikke ble helt som forventet i første omgang.

MyTess

Hva er halogrammer? Noen som har et bilde?

janmb

Han mener nok hologrammer, eller i akkurat denne sammenhengen det detailere gjerne kaller "kjørespor"... Der du ser typisk rader av buede spor etter roterende/oscillerende pussemaskiner. Det er veldig fort gjort å sette igjen slike spor når man polerer - spesielt når man gjør hastverksarbeid.

Når jeg ser bildet i fra den fellesgarasjen kjenner jeg at jeg blir veldig glad jeg har garasje med vegg mellom meg selv og naboene - det er fortsatt trangt, men det er i det minste bare opp til meg selv å passe på bilen - isteden for å i tillegg måtte håpe at naboen ikke er en idiot.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

STOREPER

Mente hologrammer ja. Kjørespor etter poleringsmaskin...

RaBalder

Hentet min Tesla idag etter å ha bekreftet 1. desember. Så jeg snek meg under 4 måneder med et par dager.
Så jeg har vel vært heldig med leveringstiden.

Hentet i Drammen og tror ikke dem har tid til å få ladet opp alle bilene som passerer nå. Hadde knappe 200km på "tanken", men det holdt for å komme meg til Oslo.

Så de som henter og skal kjøre langt må huske å gi beskjed at dem trenger et godt ladet batteri.


Bestiller dere med vinterhjul, så husk også å gi beskjed om hva som skal stå på bilen når den hentes. Og om det andre hjulsettet skal legges baki eller på dekkhotell.
Her var det litt utydelig kommunikasjon for min del, men ingen krise.

Overlevering gikk fint, men spurte nok en del "vanskelige" spørsmål.
Fikk rødt og blått adapter. Chademo som jeg også hadde bestilt er fremdeles ute i det "blå" og ingen dato kunne gis.

Kjørte rett hjem, satte på lading. Så jeg har vel enda ikke fått mine første timer med bilen  ;)

Forsøkte en stopp av lading på panelet og deretter en oppstart. Da hadde jeg hele "morroa" med Car needs service, 12V low med flere. Leste ikke gjennom alle feilmeldingene. Men fikk dem bort til slutt.

Nå står den å lader pent (i alle fall når jeg gikk fra den) og skal få gjøre det til i morgen.

Det var min levering i dag  ;D

Quattro

Jeg hentet min bil i dag klokken 10. Jeg har ikke fått så mye ut av dagen med Tesla da jeg ikke er helt i form i dag.

Overleveringen gikk fint, hyggelig DS og jeg traff noen andre hyggelige karer i Drammen som også skulle hente bil i tillegg til Kjetil Andre Aamodt. Eneste jeg hadde å påpeke var en skumgummipakning i soltaket, men det ble fikset sånn delvis på stedet. Fikk kjøpt nett til Frunk, men glemte selvsagt rødt adapter (heldigvis jobber jeg på Skøyen så det løser jeg lett). Bilen så veldig fin ut, blå, angrer dog litt på at jeg ikke gikk for mørkegrå, men jeg fikk i hvert fall gamle priser på bilen!

Kjørte en kort omvei hjem til Oslo og bilen innfrir, her er alle enige så jeg trenger ikke utbrodere.  Dog ble jeg helt satt ut av skjermen og alle funksjoner og alt det er å trykke på så jeg ble nødt til å stoppe for å sjekke ut underveis. Vel hjemme på offentlig «ladesøyle» i Oslo klarte jeg ikke lade, men fikk etter en post på facebook at jeg må lukke ladeporten. Gjorde dette og alt i skjønneste orden trodde jeg.....

Imidlertid gikk jeg nettopp ut for å sjekke at ladingen foregikk korrekt (Schuko 13A offentlig ladestolpe i Oslo), den hadde ikke ladet en kilometer og jeg hadde 12v lov og andre feilmeldinger. Tråkket på bremsepedalene og feilmeldingene forsvant (kan ikke ut å kjøre for vi feirer med en god vin så den må stå til i morgen). Jeg kan erindre at jeg dro litt i den "kabelenden" som sitter fast i bilen for å dobbelsjekke at den var låst når jeg forlot bilen, kanskje den ikke satt skikkelig fast og er roten til lydproblemene? Imidlertid satte jeg i gang ladingen igjen og skrudde ned til 11A så jeg har 70 % fulladet batteri når jeg skal ut å kjøre i morgen formiddag, det så ut til at den tok i mot strøm nå. Vi får se hvor fornøyd jeg blir etter hvert, dette er slikt jeg ikke trenger første dagen med ny bil, men er det en brukerfeil så er det greit.

Uansett, jeg ser frem til flere positive øyeblikk med Model S og det mest artige av alt; Det koster meg ikke en krone å lade eller å kjøre gjennom bomringen i Oslo! Genialt, jeg forstår ikke hvorfor folk ikke setter seg ned med regnearket, regner på kostnadene ved bilholdet og finner ut at en Model S til 600-800.000,- faktisk kanskje ikke er dyrere enn en dødskjip brukt Toyota!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA