Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

kjelsås1978


ellholt

Gratulerer med en aldeles nydelig bil :-). Grønt kler den bilen til de grader. Angrer litt på at jeg skal foliere min til mandag.  :(
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Lille Lance

Sitat fra: Tai på onsdag 12. mars 2014, klokken 21:52
Etter utallige poster, mas og innlegg her i forumet fant endelig Tesla ut at eneste måten å stoppe meg på var å levere meg min grønne drøm! Det er faktisk slik det føles, som en drøm...

Grattis Tai! Høres ut som du har det bra  ;D Kos deg med ditt grønne glis!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tai

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :). Var redd jeg postet for mye så var nødt til å begrense meg litt. Det blir fort sånn når entusiasmen tar overhånd. ;D

Mulig det er litt off topic men jeg slenger på en liten ting jeg gjorde i dag, min første parkering på ladeplass i parkeringhus. Det var på Åsane storsenter utenfor bergen. Har sagt flere ganger at jeg ikke vil inn i parkeringhus pga bilens størrelse men jeg tok en titt og siden det var god plass parkerte jeg bilen og ladet litt:


Kom tilbake etter etpar timer og fant ut at alle plassene var tatt. Jeg var eneste Tesla:


Fikk litt dårlig samvittighet siden jeg strengt tatt ikke trengte lading og bare ville prøve. kunne jo komme noen som trengte strømmen. Men skal ikke gjøre det flere ganger :)

Uansett, utrolig morsomt med bil! Koser meg hvert eneste minutt!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ctr46

#844
Jeg får skrive litt selv også etter 6,5 mnd med venting. Det har vært en prøvelse til tider og tålmodigheten har definitivt vært tøff å holde i sjakk. Uansett.

Dette innlegget blir en blanding av selve leveringen samt mine første inntrykk av bilen i løpet av de få timene jeg har hatt den.

Skulle egentlig ha levering fredag 14. mars kl 12. Ble oppringt rundt kl 11 idag og spurt om jeg ville komme idag. Litt romstering med transport så var jeg på plass klokken 13. Ble tatt godt imot og fikk beskjed om at DS skulle komme snart. Det stod en Tesla i showrommet med svart trekk over seg. Viste seg senere at det var MIN :)

Fin gjennomgang på rundt en time. Fikk med både rødt og blått adapter. Sammen med adapterkittet til jkirkebo så blir dette knall!

Kjørte fra Drammen tilbake til Oslo og satte den på lading. Jeg ba om "full tank" men det gikk nok litt fort i svingene. Hadde litt over halv tank så da var det greit å fylle på litt et par timer. Prøvde først lading på 13A. Ingen feilmeldinger og alt vel. Kom forresten på at jeg hadde ikke fått siste SW installert så den får jeg vel sette igang etterpå. Noen som vet om lading henger seg etter SW oppdateringen? Litt bekymret for å la den gå i natt og så risikere å ikke ha ladet noe...

Etter et par timer lading var det ut og kjøre litt. Måtte jo prøve doningen. Gikk for en P85 med 19". Fikk forresten bil uten el.innfellbare speil. DOH!

Jeg må bare støtte meg til alle andre som opplever bilen som et monster. Aks´en er vannvittig. Takk og lov for en velfungerende traction control. Bilen virker godt sammenskrudd og jeg syns den ligger godt på veien. Det er en veldig behagelig bil å cruise i. Luftfjæringen spiser ujevnheter godt.

Etter rundt 4-5 timer var jeg oppe på appen med telefon og alt vel.

Inntrykket mitt etter å ha kjørt ca 50 km er at dette blir en bil jeg kommer til å trives godt med. Den har innfridd i stor grad allerede og jeg ser frem til å kjøre den mer i morra.

Nå har jeg parkert for kvelden og satt på blå adapter fra Tesla med overgang fra blå kontakt til shuko. Justerte ned til 16A i forkant og nå lader den på 16A. Går litt fortere enn 13A så det er supert! Stor takk til jkirkebo!

Som andre allerede har sagt;
Til dere som venter - GLED DERE!
Til dere som sitter på gjerdet - Bare å bestille!
Til dere som allerede har fått bil - Sees på veien :D

.

tho

Så var det endelig min tur! Sitter på toget til Sandnes for å hente min nyregistrerte! Kommer nok en liten rapport i morgen!

Det har vært en utrolig tung ventetid! Ganske nøyaktig seks og en halv måned etter bekreftet bestilling fant endelig bilen fram til meg :)
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Tai

Gratulerer tho,  det er utrolig følelse å se bilen første gang!  Gled deg.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

rene

Sitat fra: tho på fredag 14. mars 2014, klokken 12:06
Så var det endelig min tur! Sitter på toget til Sandnes for å hente min nyregistrerte! Kommer nok en liten rapport i morgen!
Sterkt, utlevering samme dag som de registrerer bilen..
Gratulerer med stilig regnr, gleder meg til også havne i EL333-serien om en uke eller så.

GisleH

Hei

Jeg bestilte og betalte depositumet for min Tesla Model S P85 3. september 2013. 

Jeg hentet den i Drammen, hvor jeg bor, 4. mars 2014 - altså etter 6 måneder.

Ventetiden kortet jeg ned ved å besøke Tesla-fabrikken i Fremont sør for San Fransisco i november.  En imponerende opplevelse.

Leveringsdato ble forskjøvet ut i tid tre ganger for så til slutt å bli kortet ned en uke (altså en uke tidligere levering enn stiplert i tredje utsettelse).  Helt ok, bedre med nybil når det våres enn midtvinters  ;)

Proff og grei overlevering.  Hadde en times veiledning før jeg kjørte hjem.

Bilen er helt fantastisk!  Eneste bug jeg har opplevd er at kartene ikke har oppdatert seg en gang (null 3G).  Resatte da med å holde skruknappene på rattet inne noen sekunder.  Helt uproblematisk.

Har nå i dag kjøpt fet PFSP jordkabel (4*6,0mm2) og får besøk av elektrikeren over helga for å koble i begge ender.  Da blir det 400V 3-fase 32A til garasjen.  Har klart meg med 220V 1-fase 10A til nå, men så har jeg ikke kjørt mer enn 500 km på de 10 dagene jeg har hatt bilen.

Tesla Model S P85 siden 03.03.14 (P24070)

KristianM

Jess da var det endelig min tur på fredag som var å hente bilen :-D

Ventet i 6 mnd minus 10 dager siden jeg finalised 25/9 2013

Det har vært noen lange mnd som ble til enda lengre uker som ble til uholdbart lange dager og timer etterhvert som det nærmet seg :D

Så var dagen endelig kommet.....fredag 14 mars og jeg som solgte gamle bilen min i midten av desember og vært forgjenger siden var VELDIG klar for å bli bilist igjne kan man trygt si.

Jeg hadde kommet 2 timer tideligere på jobb (grytidelig) for å kunne ta fri de 2 timen jeg anntok gikk for å hente bilen kl 14:00 samme dag, og timene gikk kjeeeempetreeeeegt.

Så 1,5 time før jeg skulle hente bilen fikk jeg en tlf fra ukjent nummer.....kjennte jeg ble litt nervøs......å ja....som jeg fryktet hadde ikke bilen min kommet med på detailing så jeg kunne ikke få den utlevert den dagen likeve......og med ett gikk jeg fra + 100 til - 15 000 humøret gikk i dass og skuffelsen var ENORM!!!

Kunne hente den dagen etter (lørdag) kl 14:00 om jeg ville, og jeg kjente humøret datt enda lengre ned siden jeg hadde jobbhelg og jobbet til 15 den dagen >:(

Vel etter mye om og men fikk jeg min bror som jeg jobber med til å ta siste timen for meg på jobben slik at jeg kunne storme ned til Tesla store for å hente vidunderet mitt likevel den dagen og redde helgen.

Da gikk påfølgende dag ganske mye bedre da jeg hadde 4 timer på jobb så rett og hente grom bilen og kjennte humøret begynnte å gå litt oppover igjen.

Etterhvert som jeg nærmet meg butikken så jeg det stod en sølv P85 Model s nærmest utkjørselen inni butikklokalet......"JAMMEN!!!!! DET ER JO BILEN MIN!!!!" skriker jeg ut når jeg gjenkjenner skiltnummeret :D og kjente den gode følelsen kom fort tilbake :)

Får en grei gjennomgang av min DS Kim Bergesen og ser at først at bilen spr der avslått....med speilene ute...."faen og da" tenker jeg inni meg, for da var jeg ikke blandt de heldige som fikk "feilproduksjon" med el-speil, men men bilen var så flott at det gikk ikke ann å bli skuffet.....så blir det en gjennomgang på lading, samt oppretter profil og går gjennom bilens funksjoner som stort sett går via den store skjermen.

Etter dette låste bilen seg og til min store overraskelse....SPEILENE FOLDET SEG INN!!!! Og jeg klarte ikke å holde meg og jublet som om jeg hadde fått tlf fra norsk tipping.....Kim (DS`en smilte lurt) og sa det ikke er ofte man blir så glad for å få en "feil levering" og jeg var Veeeldig fornøyd kan man si :-)

Ellers var bilen mer eller mindre Strøken, fant ingen riper eller feil av noen slag og synest hele utleveringen gikk veldig greit :)  Fikk remote access med bilen via tlf app dagen etterpå.

Jeg valgte å få bilen på sommerhjul (21" silver turbine) for Hva er oddsen for at det skulle begynne å snø i Bergen nå????   Å faen steike tror dere ikke det begynnte å snø utpå kvelden for første gang siden før Jul!!!! Men men høyere krefter prøver tydeligvis å hindre meg, men fikk meg noen timer på veiene før jeg måtte evakuere bilen pga snøen begynnte å legge seg litt rundt.

Det var helt surrealistisk når jeg kjørte bilen fra butikken, bilen kjeftet på meg flere ganger for jeg både gasset og bremset samtidig for jeg er ikke vandt med bare 2 pedaler :-P   samme når jeg skulle stoppe og kjøre i kryss/rundkjøringer eller når jeg skulle rygge....da stod jeg flere ganger med høyrehånden og fomlet oppi vesken til min samboer og "leitet" etter girskapen :-P  var veldig artig og uvandt, men ble etter hvert litt mer vandt med det ;-)

Bilen var overraskende myk i selve fjæringen (med luftdemping) selv på lavprofildekk kjenner du underlaget litt mer , men humper o.l gikk svært bra.

På de våte veiene i Bergen skulle jeg prøve meg ut fra et kryss å se hva bilen var god for og ga på med halv guffe (160 kw) og fant fort ut at det ikke var noen god ide da tracktion blinket og bilen spant, så fikk heller ta å oppleve det gode "sug i magen" effekten fra50 til 80 km/t (oki vi vet alle at den stoppet ikke akkurat på 80 ;-) ) Men FY F**** så denne bilen drar!

Merker noen ganger når jeg tar en brå sving at det er som om dekkene tar oppi noe hjulbuen (knakelyder) noen andre som har opplevd dette? Ellers har jeg ikke hatt noen problemer med lading eller noe, installerte en oppdatering nå i natt og fikk bilen med ca 95% strøm (ladet i etterkant til 80% som annbefalt)

Men med et forbruk på over 300 wh/km kan jeg si at det ikke var noe lett på gassfoten, men ville jo teste den litt så regner med forbruket går ned etterhvert som jeg blir vandt med å kjøre bilen.

Ferdig ladet på en 13a sikring nå, og har en ideel rekkevidde på ca 35 mil basert på min "grisekjøring"

Ser nå at snøen er på vei til å forsvinne helt og gleder meg til å sette meg i bilen igjen å få brukt den i hverdagen :)

Dette har vært laange mnd, uker dager og timer, men jeg kan love dere som venter på bilen at dette er virkelig verdt å vente på. GLED DERE :D


Tai

Dette var kjekk lesing Kristian, gratulerer så mye med ny bil! Det er deg vel unnt etter den lange ventetiden!

Jeg valgte å få levert med vinterdekk fordi været her i bergen er så fryktelig uforutsigbart. Du kan glatt risikere en kuldeperiode i mars/april så vær endelig forsiktig der du ruller rundt med latterlig mengde krefter under storetåa ;D.

btw, har du grått skinninteriør i bilen? Det sto en sølv med lyst grått interiør bak meg på onsdag da jeg var innom for en liten fix med bilen min.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

paalv

#851
Jeg hentet min i Drammen på lørdag, etter 5,5 måneds venting fra bekreftet konfig.

Fin og hyggelig gjennomgang av en nokså fersk Tesla-mann, men han kan sine ting!
Elektrisk innfellbare speil, som jeg hadde regnet med, siden bilen ble bygget i siste uke av januar.

Ladet til 23 mil, som var mer enn nok. I morges var batteriet fylt opp til ønsket 80% med 16A fra motorvarmerkontakt i carporten hjemme.

Blått og rødt adapter lå i bilen, og jeg kjøpte Tesla-mattene til for- og baksetene. Disse anbefales!

Jeg kjøpte Whispbar-stativet fra Autoload allerede i november, og hadde hørt nyss om nye braketter som gjør montasjen enklere. En mail til den hjelpsomme KF Heyerdahl i Asker, gjorde at jeg kunne plukke opp de nye delene på vei til Drammen.

Jeg spurte Tesla-folkene om hjelp til å montere takstativet, og ble møtt med all hjelpsomhet. To karer fra USA fikset det rimelig greit, men jeg var glad jeg slapp å finne ut av alle delene selv. Det er nemlig en god del løse deler som ikke skal benyttes, og deler på stativet som skal demonteres og ikke brukes. En spesifikk bruksanvisning for TMS hadde vært smart ...

Bilen svarer til mine høye forventninger! De eneste sakene som burde vært bedre:
* Den indre tetningslisten på panotaket satt ikke riktig fastlimt i venstre sving/hjørne over hodet mitt, men det tror jeg at jeg fikset selv ved å klemme den på plass.
* Vindsus, dvs ikke helt tett gummilist, ved det lille trekantvinduet på høyre fordør.

8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

KristianM

Sitat fra: Tai på søndag 16. mars 2014, klokken 14:53
Dette var kjekk lesing Kristian, gratulerer så mye med ny bil! Det er deg vel unnt etter den lange ventetiden!

Jeg valgte å få levert med vinterdekk fordi været her i bergen er så fryktelig uforutsigbart. Du kan glatt risikere en kuldeperiode i mars/april så vær endelig forsiktig der du ruller rundt med latterlig mengde krefter under storetåa ;D.

btw, har du grått skinninteriør i bilen? Det sto en sølv med lyst grått interiør bak meg på onsdag da jeg var innom for en liten fix med bilen min.

Tai

Nei var nok ikke min, jeg har Sort performance interiør/seter :)

Første natt uten at den var tilkoblet lading, stod vel i 9-10 timer i rundt 3-6 grader og vamp drain var "bare" 5 km :)  ikke gale det ;)

Elbilist79

Sitat fra: Tai på onsdag 12. mars 2014, klokken 21:52
Vi fant faktisk en riper på høyre bakdør etter vi hadde tatt bilen ut, gjorde avtale med Kim om at de skulle se på det dagen etter.

Korleis gjekk det med den ripa du fant etter overlevering?
S85, Sølv

Tai

Sitat fra: Sunnmøring på tirsdag 18. mars 2014, klokken 14:44
Korleis gjekk det med den ripa du fant etter overlevering?

En utrolig hyggelig og dyktig detaljer ved navn Anders tok seg av ripen. Den ble helt vekke uten et spor. :)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA