Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

krister461

Da var det omsider min tur. DS (Kim), som har gitt meg god oppfølging underveis og svart på samtlige av mine e-post ila samme dag, stod og ventet på meg i lag med en teslakar som skulle gi meg en gjennomgang av bilen.

Bilen stod og strålte og var i perfekt stand foruten noen merker etter regndråper og litt limrester på nosecone som gikk greit å pille av. Elektrisk innfellbare speil fulgte med og rødt og blått adapter lå klart i bagasjerommet. Både pirelli-vinterdekk og sommerdekk kom på standardfelger.

Gjennomgangen gikk unna på 45 minutt. Jeg kunne nok mer enn teslakaren, men for fruen var det en fin gjennomgang. :) Alt har forøvrig fungert knirkefritt første dag!

eadie

Min tur i dag etter nesten nøyaktig 6 mnd venting.

Mitt blåe vidunder, alt utstyr minus barneseter, og lyst skinn så bra ut.

God oppfølging fra DS (Kim) i Bergen underveis, ikke overivrig, men det man kan forvente.
Utlevering sent på dagen er neppe noe sjakktrekk.
Noen glipper var det. Jeg ba spesifikt om leveranse av bilen på sommerdekk, den kom med vinterdekk på standardfelgene, 19". Glipp i kommunikasjonen mellom DS og fotfolket der.
Men jeg får omlegging av Tesla neste dag. De kunne ikke ta det da jeg var sent på plass, og de fleste var gått hjem. Ok for min del.

Grei gjennomgang av Alexander, hyggelig bekjentskap. Brukte 45-50 min, men jeg var nokså godt forberedt.
Skuffende at bilen ikke var fulladet. Den sto og ladet på stusslige 13A når jeg kom og hadde vel ca 350 km i range. Greit nok, men hadde på forhånd spurt om "full tank" ;)

Merket fukt/våt filt i åpningen av takluken, småskummelt.Kommer til å sette luken på Vent når den står i garasjen etter kjøring i fuktig vær.

Ingen feil på bilen, alt var beint og satt som det skulle.

Fikk ikke koblet til med mobilappen. Ifølge Alexander kan det ta 24 timer før det er mulig. Var ikke klar over dette. Andre som har fått den beskjeden?

Ellers skuffende at de ikke har oppdatert til siste software før overlevering. Ba spesifikt DS om dette, så det var svakt.
Alt i alt en grei seanse, men bar preg av at det var sent på dag, og at de har det travelt om dagene (mange leveranser). Ca 8-10 leveringer daglig i Bergen nå.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Jærbuen

Jeg fikk beskjed om at latsabbene i California måtte våkne før Appen kom til å fungere, den virka dagen etter levering :)

Og jeg fikk oppdatert til siste software ved levering sist uke.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

eadie

Funker fint med appen nå, dagen etter. Funket faktisk sent i går kveld og, 5 timer etter overlevering
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

JO

Da var det min tur å skrive her. Spaserte bort til Tesla Stavanger etter lunsjen. Tydelig travelt der.
Etter ca 15 min venting var det gjennomgang av bilen. Den gikk relativt raskt og greit. Ryddig og grei gjennomgang. Bilen så ut som forventet. Første kjøretur var til en Esso bensinstasjon av alle ting, for å få bombrikke. Så tilbake til jobb.

Bilen i seg selv så greit klargjort ut. Ett lite hakk i lakken over ene døren ble registrert. Knapt synlig men skal fikses uansett.

Hyundai Ioniq 5 21
Kansellert Polestar 2 reservert
Seat Mii Electric 20
x Svart Model S 14

BlueS

Da er bilen hentet i Drammen. Alt var i orden og blått adapter fulgte med sammen med elektrisk innfellbare speil. Bilen er nå levert til Carecenter for full behandling med Ceramic Pro på lakk, vinduer, panotak og skinnseter. Ny ventetid begynner. 
Drammen skulle levere ut 700 biler på de to siste ukene i mars, så de får nok å gjøre. Stille der i dag. Tesla mest solgte bil i mars?
Onsdag neste uke hentes en enda blankere bil i Oslo.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Drsbkk

Bilen ble hentet igår på Drammen. En yngre kar stod og ventet på oss ved togstasjonen. Fikk en grei gjennomgang av bilen, tok ca. en times tid. Fikk bilen uten el. foldbare speil, men er strålende fornøyd med denne uansett, bilen er suveren og beste i sin klasse! har hatt endel premium biler før, men denne kan sies å være den beste bilen jeg har hatt inntil nå..by far most :) blåadapter følgte med.
Et lite hakk kan nevnes at jeg ba spesifikt om å ha på 21" sommerdekk, dette x 4 over mail og tlf, en dag før minte jeg min DS om dette og unnskyldte meg for at jeg ble for masete og gjentok ting, men bilen stod der alikevel med 19" vinterdekk på  ??? dette ble dog raskt tatt hånd om ble byttet til sommerdekk, nokså smertefritt mens vi fikk gjennomgang av bilen på en demobil.
Ble en S85 svart, svart skinn med alt av utstyr bortsett fra dobbellader og barneseter. Var en amerikaner som holdt noe av gjennomgangen på slutten, han var visst supereksperten der og var tilfeldig på besøk. Fikk prøvd å tråkke ned på pedallen ett par ganger, syyyykt akselerasjon! tror det ble for mye av dette på slutten av turen, ble faktisk noe kvalm  :o
Som sagt, strålende fornøyd. Gled dere!
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Haa

Hentet min sist fredag. Alt var som det skulle. Fant ingen skrammer eller feil. Elektriske speil. Noe nytt chrome-plukk i bakluke-rammen. Skulle visstnok være blandt de første med dette?

Har ingenting som helst å utsette på levering (eller bilen for den saks skyld :D). Skulle jeg trekke frem noe "negativt" var det at bilen bare vare ladet til ca 60% - men nå ba jeg heller aldri om full-lading. Så den er igrunn helt grei.
Har opplevd prosessen, fra dag 1 til levering, som kun positiv, og med god informasjon hele veien.

Ser meg nok ikke tilbake gitt
TMS 85, Mars 2014, Grønn

alexander

haa. Har du en bilde av din grønne tms? Har bestilt den fargen selv. :)
TMS P85 grønn,21" grå,beige seter, alt utstyr untatt + og barne seter. Levering i midten av juni 2014 :) Levert 03.03.14. Drøm å kjøre.

Bmw i3 fra 01.05.14 :)

ellholt

Hei!

Jeg har lagt ved noen bilder av min grønne TMS på fjesboka :-)
Hilsen Fred Michel Ostojic
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

alexander

Sitat fra: ellholt på onsdag 12. mars 2014, klokken 17:47
Hei!

Jeg har lagt ved noen bilder av min grønne TMS på fjesboka :-)
Hilsen Fred Michel Ostojic


Kan ikke se det?
TMS P85 grønn,21" grå,beige seter, alt utstyr untatt + og barne seter. Levering i midten av juni 2014 :) Levert 03.03.14. Drøm å kjøre.

Bmw i3 fra 01.05.14 :)

Tai

Etter utallige poster, mas og innlegg her i forumet fant endelig Tesla ut at eneste måten å stoppe meg på var å levere meg min grønne drøm! Det er faktisk slik det føles, som en drøm...

Fikk levering tirsdag 11/03 klokken 15:30. Hadde tatt meg fri aaaltfor tidlig fra arbeid men jeg fikk ikke gjort noe konstruktivt likevel, så jeg tok en dusj og pakket det viktigste: Vognkort, pakken fra elbilforeningen og kamera som for øvrig ikke kom ut av sekken hele dagen ::). Hadde gjort avtale med min far så han hentet hele familien otgtransporterte oss inn til Bergen. Hadde vært stresset hele dagen og det hjalp ikke da vi nærmet oss bergen og Fløyfjellstunellen hadde et felt stengt!! (tunellen er den viktigste veien forbi sentrum, det minste problem fører til STORE trafikkale problemer) . Denne tunellen var også stengt da jeg og min kone fikk vår førstefødte.... ;D

Lettelsen var stor da vi kom nærmere tunellen og den var åpen, de var sikkert akkurat ferdig med hva de gjorde der inne. Resten av turen gikk greit og vi ankom ganske nøyaktig 15:30.Min far tok med seg ungene,vi gikk inn i lokale og der satt selgeren vi snakket med da vi bestilte, Simon. Gjenganger som jeg er i butikken ble jeg selvsagt gjenkjent og vi pratet litt før Per Gunner tok oss imot og ledet oss inn til de indre gemakker der jeg fikk møte bilen for første gang!
Den grønne!
Jeg sverger, musklene mine i ansiktet gjorde vondt jeg gliste så bredt! Og jeg klarte ikke å slutte glise, må ha sett ut som en psykopat der jeg stod ;D. Det var en fullstendig surrealistisk opplevelse, jeg står nå foran bilen jeg har snakket, lengtet og drømt om i ganske nøyaktig 6 måneder! Ikke nok med det! Bilen hadde også innfellbare speil som en fantastisk bonus! For et syn! For en bil! Kan jeg ta den med meg? Vil jeg ikke se blålys i bakspeilet etter en time fordi jeg har stjålet bilen til en annen? Per Gunnar lot oss stå og gå rundt bilen en god stund, han ville vel vente til vi hadde plukket opp kjevene våre fra gulvet! Vi fikk også møte og prate litt med Kim, vår DS. Fryktelig hyggelig folk, begge to.

Mens vi stod der og så på bilen kom et annet par for å hente sin hvite Model S. Etter en stund snudde damen seg i paret og kommenterte til min kone at mannen hennes likte fargen bedre på vår bil :D. Det synes vi var et flott kompliment selv om bilen deres var veldig flott også.

Per Gunnar fikk det travelt med gjennomgangen så vi holdt et bra tempo der. Det plaget meg ikke, kun etpar detaljer jeg ikke visste fra før så det var mest for min kone. Tok en kjapp titt rundt bilen og den så meget bra ut. Fant en bitteliten striper fremst på panseret men den var ikke verd å bry seg med. Vi to også med gulvmatter til bilen, hadde tenkt å kjøpe jula/Biltema sine men vi bruker 600K på en bil så spanderer jeg på 2000,- i gulvmatter. Per Gunnar kjørte bilen ut for oss mens jeg snakket med Helene om å utvide serviceplanen til 8 år. Så satte vi oss i vår fulladede Tesla Model S, så på hverandre å begynte å le! Nå begynte eventyret.

Bilen ble buksert med den største forsiktighet ut på veien og vi gled lydløst avgårde. Ingen blålys i bakspeilet og to veldig fornøyde mennesker i bilen. Første turen gikk opp til mine foreldre som passet barna våre mens vi overtok bilen. Superlativene satt løst da de fikk se bilen og de lot seg imponere av den som de fleste gjør. Påfølgene kjøretur forsterket intrykket og de synes og bilen var fantastisk. Det samme gjorde svigerfar, er rimelig sikker på at han ønsker seg en slik bil også. Til og med svigermor synes bilen var fantastisk og hun liker ingenting moderne. Jeg svingte innom sjefen min som er en mann ikke fremmed for luksusbiler. Han kjøpte seg en Audi A7 med den største motoren for 6 måneder siden og han var tydelig imponert over bilen. Fikk ikke gitt ham en tur da han var i arbeidsklær og ingen skitne persone kommer inn i min bil, sjef eller ikke!
Til sist ble det et besøk hos min søster som nettopp har  tatt levering av en Mitsubishi Outlander phev. Hun klarte ikke slutte å le da jeg trykket pedalen i bunn og G-kreftene trykket henne mot setet! I det hele lot alle seg imponere stort av bilen og vi hadde en fantastisk dag. Bilen ble parkert med 300 km igjen på batteriet og da hadde vi brukt bilen og demonstrert kraften en god del ganger.

Vi fant faktisk en riper på høyre bakdør etter vi hadde tatt bilen ut, gjorde avtale med Kim om at de skulle se på det dagen etter.

Vi ladet ikke natt til i dag og jeg fulgte henne på appen da hun parkerte utenfor jobben. Sendte henne en kommentar at det var godt at hun parkerte på enden av plassen, hun skjønte ingenting ;D. Etter jobb kjørte jeg ned på Tesla for å hente vinterdekk og så de kunne se på ripen. Anders fra detaljing kom ut, kikket på stripen og så tok vi bilen inn i lokale. Han brukte litt magi og vips var ripen vekke. Han tok også den lille på panseret pluss en liten på høyre framskjerm. En virkelig trivelig og hyggelig ung mann, serviceinstilt og imøtekommende. Fikk med vinterdekk, kjørte hjem, viste bilen til enda fler som også var imponert og så er det kveld! Har plugget inn bilen for første gang og den koser seg på 16A kurs som gir den 14 km/h.

På forhånd var vi svært bekymret for plassen i garasjen men etter å ha prøvd etpar ganger inn og ut ser vi at plassen er helt grei. Vi må legge oss helt til venstre men vi kommer oss greit inn og ut av bilen med 2 biler inne. jeg har funnet opp et sinnerikt system for å kunne plassere bilen så langt til høyre som mulig men det skal jeg snakke mer om senere.

Bilen har overgått alle forventninger og alle bekymringer vi hadde før overtagelse er blåst bort. Servicen vi har mottatt har vært strålende og alle vi har vært i kontakt med på Tesla er superhøflige og hjelpsomme. På forhånd var jeg litt frustrert over mangel på tilbakemelding fra Tesla om forsinkelser og denslags, og har vel lirt av meg endel fjas her på forumet om det. Men det spiller ingen rolle. Det er helt utrolig hvor fort det er glemt når du har fått bilen!

Tusen takk til alle som har hjulpet meg med svar på diverse spørsmål her på forumet. Og takk for at alle har holdt ut all postingen min ;). Ventetiden har faktisk vært ganske morsom takket være gjengen her inne og jeg har har utrolig mye glede av å lese her inne. jeg skal fortsette å være aktiv for jeg tror på et aktivt felleskap med felles interesser.

Til dere som venter: Gled dere, bilen er enda bedre enn dere tror.
Til dere som har fått bil: Vi sees på veien :)

Kan ikke ha en slik laaang post uten bilder. Som sagt klarte jeg ikke huske bilder fra overtagelsen men her er et lite knippe fra i går og i dag. Mobil bilder så kvaliteten er midt på treet:

Bilen og min kone hos svigers


Min grønne og min kamerat sin svarte. Han fikk bilen i desember.


Tesla i solnedgang. Det nye norgesbildet!

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Leif1

Gratulerer med gliset Tai, og takk for et fint innlegg.

Gleder meg ikke noe mindre til månedsskiftet nå for å si det sånn.
Konvertitt fra S til X

BMW850

Gratulerer så mye, og ja... bra innlegg :D Snart min tur til å bli rabiat her om ikke alt går etter planen  :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Mila

Gratulerer Tai :) Har vært utrolig gøy å følge med på postene dine siden vi bestilte bil omtrendt samtidig. Det har vært veldig underholdende og gjordt ventetiden litt mer spennende :)
Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA