Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Daniel.B

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 23:26
Haha, det var bilde av to verdener. Tesla Model S og en Volvo 240!!

Gratulerer med ny bil, synd med speilene men det virker ikke som det plager for mye. Bilen er ny-ydelig i blå, godt valg!

Tai

Hehe, viktig med litt forskjellig. Volvon er som du sikkert forstår min, og den skal holde godt følge med Teslan til fatter etterhvert.
Har allerede bygd en oppjazza turbomotor som sitter i den nå.  8)

Vi er kjempefornøyde med fargen på Teslan. Dyp og fin farge. Har heller ikke hatt flere problemer med DAB. :)

Andreas


Etter drøye seks måneder venting står endelig min Model S i garasjen.

Hadde en fin gjennomgang med Per-Gunnar på Tesla Bergen. Fikk en god gjennomgang av ting jeg stortsett visste fra før. men likevel kjekt og ta ting grundig da dette var en dag jeg har ventet leeeenge på.
Jeg må også takke Kim for god oppfølging nå når bilen endelig nærmet seg Norge.

Bilen er enorm. Til dere som ikke har fått bilene enda, GLED DERE!!! Bilen er magisk!
Tesla Model S
21" sommer, 85 KWh, aktiv luftfjæring, grå met, lydstudio, lyspakke, pano, park, sort nappa, Tech, Vinterpakke

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09
Ventet lenge på bygging av bil.
04.11 Tesla fabrikken bygger din model S :-)
06.11 Tesla fabrikken skaffer igjen deler til din modele S :-(
Ringte Tesla Norge. Levering April 2014. NEI!
Gikk til Tesla Bergen. Bekreftet levering 19.02.14
Fikk så melding om levering 8 mars
Bilen kom på veien 5 Mars. DEILIG!

Tai

Sitat fra: Andreas på torsdag 06. mars 2014, klokken 20:47

Etter drøye seks måneder venting står endelig min Model S i garasjen.

Hadde en fin gjennomgang med Per-Gunnar på Tesla Bergen. Fikk en god gjennomgang av ting jeg stortsett visste fra før. men likevel kjekt og ta ting grundig da dette var en dag jeg har ventet leeeenge på.
Jeg må også takke Kim for god oppfølging nå når bilen endelig nærmet seg Norge.

Bilen er enorm. Til dere som ikke har fått bilene enda, GLED DERE!!! Bilen er magisk!


Gratulerer! Sikkert fantastisk når ventetiden endelig blir utløst i en utrolig bil.  :)

Kanskje Kim nå får bedre tid til å følge opp bilen min og snart fortelle meg hvor f*** han har gjemt den! ;D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Soloz

Da var dagen endelig kommet. Dro til Drammen idag for å hente min blå 85. Selve levering gikk veldig bra. Og bilen var helt strøken. Fikk med elektriske innfellbarespeil.  ;D Rød og blå adapter. Samt innvendige matter var også satt på plass.

Gikk gjennom bilen i ca. 1 time før det bar ut på veien i møkkavær.  ;)

Veldig fornøyd. Bilen er en drøm å kjøre.

Hyperstress


Sitat fra: Soloz på fredag 07. mars 2014, klokken 14:05
Da var dagen endelig kommet. Dro til Drammen idag for å hente min blå 85. Selve levering gikk veldig bra. Og bilen var helt strøken. Fikk med elektriske innfellbarespeil.  ;D Rød og blå adapter. Samt innvendige matter var også satt på plass.

Gikk gjennom bilen i ca. 1 time før det bar ut på veien i møkkavær.  ;)

Veldig fornøyd. Bilen er en drøm å kjøre.

Hadde du noen spesielle behov siden du fikk begge adapterne, eller har de nok nå?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Soloz

#815
Sitat

Hadde du noen spesielle behov siden du fikk begge adapterne, eller har de nok nå?

Nei, nevnte ingenting spesielt. Sa bare at jeg ønsket det. 

AllanW

Hei folkens.
Fått dato 25 mars. Kl 16.00
Men ser at fler av dere har fått bilen før lovet tid.
Skjer det ofte?
Har latt en kompis gire meg opp noe voldsomt og dagene går bare sakte!
Kan ikke vente til de ringer og sier kom kom kom! Bilen din er klar! :)
Lest mye rart her. Men forventer ett full ladet batteri og ikke noe venting. Bare rett på sak.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

cstromme

Får man kun beskjed om endelig leveringsdato en uke eller to i forveien? Vi skal få bilen i juni, men har behov for å planlegge litt da jeg skal fly nedover (i en helg) med samboer og baby, så en uke i forveien blir litt knapp tid.

Hvor god er de på å ikke levere senere enn den datoen de oppgir når man får sluttfaktura?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Frodebo

Det er vanlig at estimert dato blir endret i løpet av den siste uka ja. Jeg forstår det slik at det handler om at bilene jo kommer to og to i containere, som så skal lastes over på biltransport. Det er etter sigende kapasitet til å "pakke ut" ca. 80 biler pr. dag på Drammen havn, så da sier det seg selv at det gjelder å ha litt flaks mht. om ens egen bil tilfeldigvis blir tatt ut av container tidlig i en båtforsendelse som jo består av betydelig mer enn 40 containere. Estimert dato er satt ut fra båtens ankomst, mens faktisk dato blir satt når man vet konkret at bil er ut av container og klar for transport til butikken.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Philip Marlowe

Jeg er enig det, Frodebo. Det er ikke alltid så lett å styre rekkefølgen på containerne, og de må derfor tømme dem i den rekkefølgen de kommer.

Det er forresten fire biler i hver container.
http://www.elbil.no/elbiler/1101-her-ruller-stadig-flere-teslaer-i-land
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

fhovlan

Var heldig i dag og fekk med el.innfellbare speglar.  :)

toregrill

Hentet min bil på Torsdag, har ikke hatt tid til og skrive før... :-)
Bilen ved siden av var forresten Bjørn Kjos som hadde gjennomgang samtidig. Litt kult da.. :-)
Selve gjennomgangen var bra av Jørgen, fikk greie på et par småting jeg ikke hadde fått lest meg til. Litt småpirk, jeg gjerne ville han skulle skrive ned som kunne fikses på første service.
Jørgen informerte meg om at siste software ikke var installert, ok, no prob, tenkte jeg...
Spurte Jørgen om dette var en ny type UMC som "løste" de fleste av de eksisterende problemene med lading. Noe han bekreftet.
Ble skuffet over at bilen ikke var toppladet. Ba om dette da jeg hadde planer om og kjøre litt den dagen for og vise den frem til familie, venner etc. Kom hjem i garasjen med 0km.
Satte i laderen og alt så greit ut. Gikk ut etter en stund og så at ladingen hadde stoppet. Prøvde da tipset Jørgen fortalte meg, bare og snu shuko, så løser dette problemet. Gikk ut igjen og regnet med at nå var alt i orden. Slo meg til ro med det. Gikk ut igjen litt senere for og oppdage at ladingen hadde stoppet igjen. Oppdaterte da software. Etter dette fungerte ladingen som den skulle. Skrev en mail til dem i Drammen om at jeg var missfornøyd med og kjøpe en bil til nesten 700,000 som faktisk ikke virker uten at man gjør software oppdateringer etc første dag. At den heller ikke var toppladet synes jeg også var bare tull. Det var ledige 400V stikk der inne (har kjøpt dobbeltlader), så det skulle være mulig og få gjort dette veldig enkelt.
Ellers så er jeg storfornøyd med bilen, selv om jeg ikke har fått kjørt så mye som jeg skulle ønske pga ladeproblemer første kveld/natt og mangelfull lading fra Tesla Drammen.
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

BMW850

Grattis:) Fikk du innfellbare speil?  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

toregrill

Yes, sorry det glemte jeg. Veldig fornøyd med det!!!
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

BMW850

Vi får håpe at de rett og slett har lagt om produksjonen fremover til å inkludere el. innfellbare speil på Tech-pakker, uansett om bestillingen ble gjort før eller etter 8 november. Virker jo sånn :) Bilen min er ihvertfall på vei over atlanteren. Helt greit uansett hva det blir, men jeg hadde jo blitt litt ekstra fornøyd om speilene er med ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA