Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

BMW850

Grattis   :) Gledelig å få R2 dekk sier du. Hadde du bestillt Pirelli til 15000,- kanskje ?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Ompalomp

Hadde utlevering i dag. Hadde forberedt meg på å få speil uten motor. Det var like greit for jeg fikk en av de siste bilene uten. Fant også et dypt hakk i lakken så da blir det omlakkering.. Til tross for dette er bilen super!! Fikk både blått og rødt adapter, så da må jeg vel få gravd ferdig kabelen til garasjen. 7-8 amp. tar for lang tid.. Gleder meg til jeg får tid til å dra på langtur!
Blå S85 med det meste, utenom alarm og barnesete.
Bestilt 1/9
Finalized 13/9
In transit 7/1
Levert 3/3

BMW850

Hei! Gratulerer :) Hva mener du med at du fikk en av de siste bilene uten speil med motor? Sa de noe om dette og evt har de lagt om produksjonen slik at alle som har bestillt Tech får automatisk innfellbare speil heretter, uavhengig om det ble bestillt før eller etter prisøkningen? ??? Håp,håp ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress


Sitat fra: BMW850 på mandag 03. mars 2014, klokken 21:27
Grattis   :) Gledelig å få R2 dekk sier du. Hadde du bestillt Pirelli til 15000,- kanskje ?
Stemmer. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Newbee

Sitat fra: Hyperstress på mandag 03. mars 2014, klokken 23:54

Sitat fra: BMW850 på mandag 03. mars 2014, klokken 21:27
Grattis   :) Gledelig å få R2 dekk sier du. Hadde du bestillt Pirelli til 15000,- kanskje ?
Stemmer. :)


Fint om flere som har bestilt pakke til 15.000 kan si noe om hva de faktiskt fikk.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Arzkikkr

Sitat fra: Newbee på tirsdag 04. mars 2014, klokken 07:30
Sitat fra: Hyperstress på mandag 03. mars 2014, klokken 23:54

Sitat fra: BMW850 på mandag 03. mars 2014, klokken 21:27
Grattis   :) Gledelig å få R2 dekk sier du. Hadde du bestillt Pirelli til 15000,- kanskje ?
Stemmer. :)


Fint om flere som har bestilt pakke til 15.000 kan si noe om hva de faktiskt fikk.

Fikk standard 19" felger med Sottozero for 15k, akkurat som forespeilet. Utlevert i Stavanger 1. mars.
P85 Sølv m/alt utenom sikkerhetspakke. Grå 21".

gloom

#801
Jeg fikk Pirelli (som bestilt), og ingen el. speil (som bestilt - jeg bestilte i september i fjor). Fikk heller ingen adapter (men beskjed om at det kommer senere, samt gavekort).

Må si det er ganske irriterende å sitte å se på det som virker som helt arbitrære tilfeller av elektrisk innfellbare speil, adaptere og bedre dekk. Det er mulig det er en logikk her, men det ser ut til å være tilfeldig om det er Performance eller vanlig 85-biler og bestillingstid må jo ha vært omtrent samtidig. :/
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

Tai

Sitat fra: gloom på tirsdag 04. mars 2014, klokken 23:06
Må si det er ganske irriterende å sitte å se på det som virker som helt arbitrære tilfeller av elektrisk innfellbare speil, adaptere og bedre dekk. Det er mulig det er en logikk her, men det ser ut til å være tilfeldig om det er Performance eller vanlig 85-bilder og bestillingstid må jo ha vært omtrent samtidig. :/

Jeg skjønner deg veldig godt.

De første tilfellene av el innfellbare speil kom for 2 uker siden? Da er det surt å være en av de som ikke fikk, spesielt siden du får bilen levert senere.

Desverre blir det sånn i en overgangsperiode, fryktelig surt for de som ikke får. Jeg håper inderlig at jeg blir en av de velsignede for jeg trenger det i garasjen min...

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

don

Endelig står bilen på gårdsplassen!
Utleveringa gikk greit - Standard 19" med R2 var satt på og sommerhjula er sendt til gratis dekkhotell.
Elektriske speil på min!
Elbil forening startpakke og et års gratis abonnement er registrert.
Ladeadapter kom inn i går - så de som for levert biler nå får disse levert.
Jeg fikk min blå - DS ønsket helst ikke å selge meg en ekstra (rød) nå - da de forbeholdes de som skal ha det. Men han sier at de har ny produsent/leverandør på disse - så de kommer i overflod fremover.
Bilen er en fryd å kjøre!
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Tai

Gratulerer Don, veldig kjekt for deg at du fikk speil på din!

Nyt bilen :D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Daniel.B

Var med på å hente fatter sin blå S85 i drammen i går.

Hadde time kl 16, men bilen var ikke klar. Fikk gjennomgang i en annen bil av en jeg antar er lærling. Ikke av DS. Gjennomgangen var forsåvidt grei, men det var noen spørsmål som han ikke kunne svare på. Etter gjennomgangen fikk vi beskjed om at det var enda en time igjen med klargjøring. Virker som det er rimelig hektisk om dagen på Tesla Drammen. Stod mange som skulle leveres ut.

Skimtet bilen inne på verksted og så den hadde standard 19" felger. Ble lovt Cyclone felger. Kom tilbake kl 18 etter ei matpause. Og der stod gliset med Cyclone felger. :) Gikk nøye igjennom bilen og det meste så bra ut. Vi påpekte at lista rundt vinduene ikke fluktet med dørene, så dette ble skrevet ned og blir ordnet på service. Det var noe limrester på en dørhåndtaket, så dette ble fjernet. Hadde noen vaskeriper, men dette er greit nok.

Den hadde ikke elektrisk innfellbare speil dessverre, men felgene veide opp for det. :)
Fikk med blått adapter og gummimatter til hele bilen minus frunken. Han hadde matte til det også, men jeg kommenterte at likeretteren hadde blitt flyttet og at den antagelig ikke passet. Noe den ikke gjorde.
Fikk pakket med oss sommerhjula i fossil stasjonsvogna og satte kursen hjem.

Helt rått! Tesla ligger virkelig foran andre bilmerker. Går så lydløst og fint. Og hvilke krefter. Responsen er helt enorm med elmotor. Slipper å vente på noe girskift og turbo som skal spoles opp. Ganske imponert over plass utnyttelsen i bilen.

Negativt:
DAB`n knitrer i høytalerne. Er ikke slik på vanlig FM. Er dette dårlig DAB signal generelt eller dårlig mottaker i bilen? Anlegget fungerer i alle fall meget bra på FM. :)
Klarte ikke å koble bilen opp mot garasjeporten, får prøve igjen i dag.

Vel hjemme prøvde vi ladning for første gang. Kobla UMCn i veggen også i bilen, da gikk sikringen. Hehe, detta starta jo bra. Fikk ordna det og koblet i på nytt. Feilmeldinger, bytt ladekabel og hutte tu. Snudde kontakta også fungerte det. Går ikke kjapt med 13 amp. Blir bra med 32 amp 1 Fas tenker jeg.

Alt i alt er vi meget fornøyde. Fikk selv prøve å øvelseskjøre en runde og er mektig imponert.  :D

Tai

Haha, det var bilde av to verdener. Tesla Model S og en Volvo 240!!

Gratulerer med ny bil, synd med speilene men det virker ikke som det plager for mye. Bilen er ny-ydelig i blå, godt valg!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

tho

"Din Model S blir klargjort for henting eller levering." Så nære....
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Stiania79

Fikk min S85 mandag 03.03.14 i Drammen. Meget hyggelig møte og bilen var 99% strøken - eneste var at gummilisten ved pano taket hadde noen små rift etter transport, men dette var allerede notert i protokollen og vil bli tatt på neste service - eller når jeg finner det forgodt å svinge inn til Skøyen. Manglet 32A - en fas adapter (rød) så det er jo litt kjedelig, men kommer visst i mars... trodde de hadde fått dette nå, men akk nei. Ellers hadde jeg en liten ranglelyd i rattet - hørtes ut som en løs skrue, men den lyden er nå helt borte (kjørt 130 km...) - så får se om det kommer tilbake.

Ellers - fantastisk happy med min TMS :-) ...og at man trenger Performance? Cannot say so. Går som ei kule.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

sthsa

Sitat fra: don på tirsdag 04. mars 2014, klokken 23:13
Endelig står bilen på gårdsplassen!
Utleveringa gikk greit - Standard 19" med R2 var satt på og sommerhjula er sendt til gratis dekkhotell.
Elektriske speil på min!
Elbil forening startpakke og et års gratis abonnement er registrert.
Ladeadapter kom inn i går - så de som for levert biler nå får disse levert.
Jeg fikk min blå - DS ønsket helst ikke å selge meg en ekstra (rød) nå - da de forbeholdes de som skal ha det. Men han sier at de har ny produsent/leverandør på disse - så de kommer i overflod fremover.
Bilen er en fryd å kjøre!

+1

Grattis Don!  Velkommen etter med himmelsk god bil. Eneste du bør tenke på er å sette av mer penger til forhøyet forsikring når du kjører mer enn du har regnet med...
/T
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA