Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Jærbuen

Hvilke ET er det på disse felgene? Ser ut til å bygge litt mer ut enn de originale 19" => lekkert
Pris? Kunne tenkt meg disse på sommerdekka :)

Jeg får min 5 mars, og drar til hardanger gjennom Odda 7 Mars, om alt går som planlagt :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Stig O

#751
9" bredde og ET35, så de bygger en par cm. lengre ut, noe som gjør seg bra. Tror pris med dekk ble ca.28000 kr. uten dekksensorer.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

eadie

Merkelig hvor mye offtopic enkelte klarer å kneke ut av seg. Hvor er moderatorene?
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Teslanewbie

#753
Sitat fra: Stig O på fredag 21. februar 2014, klokken 21:04
Da ble bilen min overlevert til min sønn i Stavanger i går og vinterhjulene han hadde med ordnet de omlegging av i dag på et dekkhotell i nærheten. God service og jeg slapp og betale noe for det også. Litt synd og ikke være med på overleveringen av en bil jeg har ventet på i 15 måneder, men den skal få solfilm på mandag/tirsdag og til lakkering av det sorte nede pluss blank sort på diffusoren. Kunne ikke være flere dager i Stavanger, så da var det godt og ha en sønn der som kan kjør den rundt til de respektive plassene. Han hadde ikke så mye mot det heller da. Gleder meg til å få en enda finere bil på fredag. Legger ved et par mobilbilder sønnen min tok av bilen.

Ser fremt til bilder etter lakkering , hvor og for hvor mye lakkerer de bilen din ?

Stig, din bil blir vel lignende denne med sort i midten , er bok bedre å beholde diffusoren sort , blir penere slik

http://thewheelindustry.com/gallery/tesla/tesla-model-s-adv10tssl/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Stig O

Kommer bilder av levering nummer to til helgen. Må en tur innom Tesla å få en gjennomgang av bilen selv også.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

MyTess

Noen som vet om vi fortsatt får gavekort fordi de ikke har fått adaptere enda? Eller om jeg m belage meg på å betale mattene med cash istedet for gavekortet?

rumi

#756
Sitat fra: MyTess på søndag 23. februar 2014, klokken 20:50
Noen som vet om vi fortsatt får gavekort fordi de ikke har fått adaptere enda? Eller om jeg m belage meg på å betale mattene med cash istedet for gavekortet?

Jeg hentet bilen på fredag og fikk ikke noe gavekort med den begrunnelse om at dette gjaldt kun når blått adapter ikke ble levert med bilen. Jeg manglet kun den røde, og da fikk en ikke gavekort.

Kan ellers fortelle litt om min egen levering hos Tesla Bergen fredag som var:

Fikk framskyndet levering med en dag (spurte selv om det var mulig da jeg var litt utålmodig). Møtt av en ung og blid ungdom (ikke selve DES) som gikk gjennom bilen. Fin gjennomgang.

Hadde noen spørsmål som DES ble hentet for svare på:

- utvidelse av serviceprogram
     - her hadde de ikke noe svar da info vedr endringer på service avtale osv. var ganske fersk. Noe lunken og fravikende holdning her fra DES etter min mening.
- mutter til alle hjul
     - fikk beskjed om at det kun fulgte med 4 muttre til alle 8 hjulene. Syntes dette var dumt med tanke på framtidig videresalg av felgene, men fikk til svar at det var bare sånn det var.
- gavekort siden alle adaptere ikke fulgte med
     - som nevnt så gjaldt dette visst blått adapter. Samme "lunkne" holdning og en nesten litt brydd DES.
- matter
     - som mange kjenner til så er frunken blitt mindre. Her hadde de bare satt i gammel type matte og brettet siden litt slik at denne skulle passe. Jeg påpekte dette og fikk en brydd svar om at det var sånn det var og de visste ikke når ny matte var på plass. "Take it or leave it" rett og slett. Når jeg var på prøvekjøring i høst så ble jeg demonstrert at hettehylle passet i frunk når denne ikke brukes (har barneseter). Denne passer selvfølgelig lenger ikke da frunken er mindre. Samme lunkne holdning når dette ble nevnt.

- dekk
    - de hadde visst sluttet å ha dekkene på dekkhotell for kundene nå, så sommerdekkene ble lesset i bagasjerommet/baksetene


Oppsummering:

Jeg gledet meg massivt til bilen og så fram til en hyggelig overlevering. Dette føler jeg ble noe ødelagt av den noe lunke og brydde holdningen til DES. Etter min mening må en forhandler nesten tåle å få noen spørsmål av kunde og likevel ha en imøtekommende holdning. Jeg føler at jeg ble bedre ivaretatt når jeg kjøpte min første nye bil for god del år siden som var en Skoda...

Når jeg nå i tillegg har opplevd "Car needs service", "12 volt battery low" o.l. feil (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12635.0.html), så er det en ganske blandet følelse jeg sitter igjen med når jeg endelig har mottatt bilen etter over 5 måneders ventetid)


eadie

Ikke overaskende at Tesla Bergen mangler noe kunnskap og velvilje. Har notert det samme selv i min kontakt med dem så langt
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

cstromme

Ville helt klart sendt inn en epost med denne opplevelsen til Tesla Norge.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

AreLib

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

rumi

Sitat fra: cstromme på søndag 23. februar 2014, klokken 21:45
Ville helt klart sendt inn en epost med denne opplevelsen til Tesla Norge.

Vet ikke hvor mye energi jeg orker å bruke på dette. Har sendt de en mail vedr UMC problemene, får se hva de svarer. Har ikke solgt bensin bilen ennå. Lurer på å beholde den litt til inntil jeg vet at dette fungerer i det lange løp.

rumi

Sitat fra: bensinhodet på søndag 23. februar 2014, klokken 21:51
var DES eldre kar med briller?

Var en godt voksen kar ja, husker ikke om han brukte briller (men det kan sikkert stemme)...

stiantveitofficial

Sitat fra: rumi på søndag 23. februar 2014, klokken 21:24
Sitat fra: MyTess på søndag 23. februar 2014, klokken 20:50
Noen som vet om vi fortsatt får gavekort fordi de ikke har fått adaptere enda? Eller om jeg m belage meg på å betale mattene med cash istedet for gavekortet?

Jeg hentet bilen på fredag og fikk ikke noe gavekort med den begrunnelse om at dette gjaldt kun når blått adapter ikke ble levert med bilen. Jeg manglet kun den røde, og da fikk en ikke gavekort.

Kan ellers fortelle litt om min egen levering hos Tesla Bergen fredag som var:

Fikk framskyndet levering med en dag (spurte selv om det var mulig da jeg var litt utålmodig). Møtt av en ung og blid ungdom (ikke selve DES) som gikk gjennom bilen. Fin gjennomgang.

Hadde noen spørsmål som DES ble hentet for svare på:

- utvidelse av serviceprogram
     - her hadde de ikke noe svar da info vedr endringer på service avtale osv. var ganske fersk. Noe lunken og fravikende holdning her fra DES etter min mening.
- mutter til alle hjul
     - fikk beskjed om at det kun fulgte med 4 muttre til alle 8 hjulene. Syntes dette var dumt med tanke på framtidig videresalg av felgene, men fikk til svar at det var bare sånn det var.
- gavekort siden alle adaptere ikke fulgte med
     - som nevnt så gjaldt dette visst blått adapter. Samme "lunkne" holdning og en nesten litt brydd DES.
- matter
     - som mange kjenner til så er frunken blitt mindre. Her hadde de bare satt i gammel type matte og brettet siden litt slik at denne skulle passe. Jeg påpekte dette og fikk en brydd svar om at det var sånn det var og de visste ikke når ny matte var på plass. "Take it or leave it" rett og slett. Når jeg var på prøvekjøring i høst så ble jeg demonstrert at hettehylle passet i frunk når denne ikke brukes (har barneseter). Denne passer selvfølgelig lenger da frunken er mindre. Samme lunkne holdning når dette ble nevnt.

- dekk
    - de hadde visst sluttet å ha dekkene på dekkhotell for kundene nå, så sommerdekkene ble lesset i bagasjerommet/baksetene


Oppsummering:

Jeg gledet meg massivt til bilen og så fram til en hyggelig overlevering. Dette føler jeg ble noe ødelagt av den noe lunke og brydde holdningen til DES. Etter min mening må en forhandler nesten tåle å få noen spørsmål av kunde og likevel ha en imøtekommende holdning. Jeg føler at jeg ble bedre ivaretatt når jeg kjøpte min første nye bil for god del år siden som var en Skoda...

Når jeg nå i tillegg har opplevd "Car needs service", "12 volt battery low" o.l. feil (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12635.0.html), så er det en ganske blandet følelse jeg sitter igjen med når jeg endelig har mottatt bilen etter over 5 måneders ventetid)

Ekstremt uprofesjonelt og den type behandling av kunder hører ikke hjemme noe sted. Håper du har sendt en klage til Tesla. Det hadde jeg gjort, men så er jeg en krevende kunde siden jeg selv jobber med salg og mine kunder forventer mye av meg.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

rumi

#763
Sånn i tilfelle om jeg faktisk bestemmer meg for å gjøre det, er det noen som har e-post adresse eller en lenke jeg der jeg finner info om det?

EDIT:

Fant bare et kontaktskjema på deres nettsider. Er det noen som har brukt dette tidligere?

Mr.Hansen

Dette må du gjøre Rumi. Dette er ikke det inntrykket Tesla vil ha. Og de bør vite at noen ikke lever 100% i selvskapet når de leverer bilen ut til kunden som har brugt masse penger og ventet lenge på bilen sin.

Det skulle ikke koste mye å gjøre en entusiastisk kunde fornøyed, eller???

Men skriv den på en hyggelig måte.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA