Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: olesb på mandag 20. januar 2014, klokken 00:24
Prøvde å lade bilen ved  type 2 stolpene ved Inspiria science center i Sarpborg, men grunnet at kabelen min har et håndtak i hver ende som bygger ganske mye var det umulig å få lukket ladelokket på stolpen, dermed ble det ingen lading. Blir nok innkjøp av en annen type 2 kabel, så kan den jeg har stå tilkoblet hjemme.

Har du ikke den vanlige orange Mennekes-produserte Type 2 kabelen som Salto og Elbilforeningen selger? Jeg hadde ingen problemer med denne på Inspiria når jeg ladet der for noen måneder siden, ei heller på samme type stolpe(?) på Strømmen storsenter...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RaBalder

Sitat fra: olesb på mandag 20. januar 2014, klokken 00:24
Prøvde å lade bilen ved  type 2 stolpene ved Inspiria science center i Sarpborg, men grunnet at kabelen min har et håndtak i hver ende som bygger ganske mye var det umulig å få lukket ladelokket på stolpen, dermed ble det ingen lading. Blir nok innkjøp av en annen type 2 kabel, så kan den jeg har stå tilkoblet hjemme.

Kunne du tatt et bilde av den kabelen du har problemer å lade med?

Hvis man kan unngå et problem i fremtiden ved å kjøpe rett kabel så hadde det vært topp ;)

olesb

Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 02:20

Prøvde å lade bilen ved  type 2 stolpene ved Inspiria science center i Sarpborg, men grunnet at kabelen min har et håndtak i hver ende som bygger ganske mye var det umulig å få lukket ladelokket på stolpen, dermed ble det ingen lading. Blir nok innkjøp av en annen type 2 kabel

Tør jeg spørre hvilken type 2 kabel du har?? Ny eller eldre versjon??
[/quote]
Sitat fra: jkirkebo på mandag 20. januar 2014, klokken 06:04
Sitat fra: olesb på mandag 20. januar 2014, klokken 00:24
Prøvde å lade bilen ved  type 2 stolpene ved Inspiria science center i Sarpborg, men grunnet at kabelen min har et håndtak i hver ende som bygger ganske mye var det umulig å få lukket ladelokket på stolpen, dermed ble det ingen lading. Blir nok innkjøp av en annen type 2 kabel, så kan den jeg har stå tilkoblet hjemme.

Har du ikke den vanlige orange Mennekes-produserte Type 2 kabelen som Salto og Elbilforeningen selger? Jeg hadde ingen problemer med denne på Inspiria når jeg ladet der for noen måneder siden, ei heller på samme type stolpe(?) på Strømmen storsenter...

Kabelen er ny, den støtter 32A 3fase (22KW). Pga. håndtakene fungerer den ikke på de låsbare stasjonene, men den fungerer fint hjemme hvor den vil bli brukt. Må dermed skaffe meg en annen kabel når jeg skal på tur å lade på type 2.
S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

Høgis

Etter en skikkelig nedtur ved overlevering 4. Nov. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10328.0.html
ble det i dag en opptur. Dette var noe helt annet. Bilen stod inne i butikken med trekk og det ble en slags "avdukning" av bilen. Den var bra klargjort og Tesla la over vinterdekkene som stod på bilen jeg har "lånt" i nesten 3 mnd. Syntes den så fin ut med røde kalipers og tåkelys, samt at jeg ble gledelig overasket over at den hadde el. innfellbare speil. Har vært litt negativ til model S siden jeg mottok den, men det snudde i dag.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Tuxedo


hoffa

Gratulerer Høgis!

Du har ikke noen bilder av hjulene med de røde caliperene vel?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Høgis

Sitat fra: hoffa på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:30
Gratulerer Høgis!

Du har ikke noen bilder av hjulene med de røde caliperene vel?

Fikk ikke tatt bilder av hele bilen men her er et bilde jeg knipset i all hast med mobilen.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

tho

Sitat fra: olesb på mandag 20. januar 2014, klokken 11:11
Kabelen er ny, den støtter 32A 3fase (22KW). Pga. håndtakene fungerer den ikke på de låsbare stasjonene, men den fungerer fint hjemme hvor den vil bli brukt. Må dermed skaffe meg en annen kabel når jeg skal på tur å lade på type 2.

Fa da... Selvfølgelig samme kabel jeg skaffa meg. Hvilket fabrikat var det på lade stolpene? Jeg vil også tippe håndtaket kan fjernes.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

olesb

Stolpene var av merket Ensto. Jeg tror også det skal gå greit å fjerne håndtaket hvis du vil prøve det.
S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

HC001

#714
Får min rød tesla p85 med alt utstyr untatt barneseter, utvidetnappaskintrim og +:) Gleder meg som en liten unge. Levering juni/juli. De som har rød fargen angrer dere eller ikke?
TMY P hvit
Bestilt 12.03.22

Johnny

Sitat fra: Teslafanboy på onsdag 29. januar 2014, klokken 18:07
Får min rød tesla p85 med alt utstyr untatt barneseter, utvidetnappaskintrim og +:) Gleder meg som en liten unge. Levering juni/juli. De som har rød fargen angrer dere eller ikke?

Definitivt ikke, og jeg er av typen som ofte angrer på egne valg...
TMS og eGolf.

VigdisA

Sitat fra: Høgis på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:45
Sitat fra: hoffa på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:30
Gratulerer Høgis!

Du har ikke noen bilder av hjulene med de røde caliperene vel?

Fikk ikke tatt bilder av hele bilen men her er et bilde jeg knipset i all hast med mobilen.
Ser ut til at det hvit bil denne gangen? Gratulerer! Er kanskje en av de første bilene levert med innfellbare speil omtrent dette da?  :D
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

cairnz

Bil utlevert kl 15 hos Trond på Tesla Drammen. Godt oppegående kar, bilen var strøken ut fra det jeg kunne se. Ingen poleringsmerker eller noe sånt, Glipper så ut til å være greit, og "filten" i hjulbuen virker som noe kompositt-plast-greie som er såpass grovt at det setter seg. Tipper noen runder med silikonspray hjelper på.

Bilen var bestilt med Pirelli Sottozero, men ble levert med Hakka R2. Klager ikke. Dog var hverken rødt eller blått adapter tilgjengelig, selv etter flere purringer på at dette var viktig. Skal bli interessant å se hvor godt man kan lade på kun Shuko. Kompensasjon på standard beløp på Tesla Store fulgte med. I mappen var det parkeringsur og nøkkel for ladestasjoner i Oslo.

Pen og romslig innvendig (Bestilt gammel P85-modell), setene var greie å sitte i, og skjermene var skarpere enn jeg hadde forventet.

Fin gjennomgang av DS,og når han var ferdig kjørte han ut bilen, og eventyret var i gang.
Elbilist

Frodebo

Så var det min tur. Bekreftet bestilling 16.8., fullført produksjon 17.12 og altså levert 4.2. Solid White P85 med alt utstyr unntatt barneseter og utvidet alarmpakke.

Perfekt klargjort, ingenting å påpeke. Fullt ladet og med siste programvareoppdatering. Hyggelig og ikke-stressa overlevering av Thomas, for en gangs skyld herlig å kunne bruke god tid på en grundig gjennomgang ved utlevering av ny bil. Manglende adapter ble kompensert med gavekort som umiddelbart ble omsatt i gummimatter.

Og som vanlig - bare godord om gutta på Lade og jobben som gjøres der. Perfekt på alle måter!
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Lille Lance

Sitat fra: Frodebo på tirsdag 04. februar 2014, klokken 15:41
Så var det min tur. Bekreftet bestilling 16.8., fullført produksjon 17.12 og altså levert 4.2. Solid White P85 med alt utstyr unntatt barneseter og utvidet alarmpakke.

Perfekt klargjort, ingenting å påpeke. Fullt ladet og med siste programvareoppdatering. Hyggelig og ikke-stressa overlevering av Thomas, for en gangs skyld herlig å kunne bruke god tid på en grundig gjennomgang ved utlevering av ny bil. Manglende adapter ble kompensert med gavekort som umiddelbart ble omsatt i gummimatter.

Og som vanlig - bare godord om gutta på Lade og jobben som gjøres der. Perfekt på alle måter!

Grattis Frodebo! Dette er vel undt! Flott bil!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA