Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

xprez

Er det noen som har fått EL31337 da?? :)
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"


D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d.

Rawen76

P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Frodebo

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

paalv

Levering av bilene skjer ikke lenger i Oslo, de to siste ukene har det blitt levert fra Drammen.

Jeg fikk dette bekreftet på telefon med Tesla (Victor) i dag.
:-\
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

JWinterburn

Da var det vel min tur å komme med et lite leveringsinnlegg. Det blir ikke så langt da jeg sitter på ipad :)
Min gamle fossil, en 2011 bmw 520 har nå hatt ute på nett i 5 mnd, og tilfeldighetene skulle ha dett il at denne ble solgt samme dag som jeg fikk teslaen. Så jeg dro fra jobb med sommerfugler i magen og ut til værnes for å levere bmw til kinde der, fikk så han til å kjøre meg til forhandler. Jeg hadde på forhånd gitt beskjed om at batteriet mått fylles skikkelig, da jeg skulle på langtur 2 timer etter overtagelse.
Tsw felgene mine var forsinket, så jeg fikk lånefelger av dekk1 fram til disse kom, kjempeservice av dekk 1 på lade!
Kom inn i hallen, hadde med meg komplett sjekkliste som jeg har funnet her inne, glemte den totalt! Skulle ta bilde av meg selv vedsidenav bilen, med nøkkelen i hånda, glemte det ogt otalt. Ville bare ut å kjøre :) gikk 20 mil i byen før ci dro til åfjorden. Vanskelig og holde blikket på veien med alle duppedittene , men konemor, some r kjørelærer fikk informert hvor blikket skulle være.
Framme i åfjorden startet problemene, med lading.
Fikk ikke ladet, bilen hadde da kun 13 mil igjen.
Etter mye om og men og telefoner til tesla fikk jeg ladet på 10 amp. Uteolig til service, da jeg ikke har appene nda, koplet han seg opp til bilen og ringte meg tvert noe skjedde , feks da bilen gikk ned fra 13 til 10 amp.
Sitter bare å venter på at konemor skal våkne å at frokosten er ferdig nå, så jeg kan ut å kjøre vidre.
Om bilen.
Litt dårlige seter, iallefalls ammenlignet med bmw
Stereo var litt skuffende, men funker, har lydpakke.
Satt litt vel høyt, mulig tilvenning, sitter i gulvet på bmw.

Merkelig nok har ikke noe av dette noe som helst og si, da bilen i seg selv er et helt uuuuutrolig produkt.... Gleder meg til hverdagen og se hvordan dette vil fungere :)

Og til dere som synes hvit perlemor er gult og damete og div. Eat shit, dere skulle brukt de pengene selv ! Fargen var akkurat som jeg håpte, helt rå! :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

hma

#698
Sitat fra: JWinterburn på søndag 19. januar 2014, klokken 08:06
Det blir ikke så langt da jeg sitter på ipad
...
Kom inn i hallen, hadde med meg komplett sjekkliste som jeg har funnet her inne, glemte den totalt! Skulle ta bilde av meg selv ved siden av bilen, med nøkkelen i hånda, glemte det og totalt. Ville bare ut å kjøre.
...
Vanskelig og holde blikket på veien med alle duppedittene , men konemor, som er kjørelærer fikk informert hvor blikket skulle være.
...
Sitter bare å venter på at konemor skal våkne å at frokosten er ferdig nå, så jeg kan ut å kjøre videre.
...
Gleder meg til hverdagen og se hvordan dette vil fungere.
...
Og til dere som synes hvit perlemor er gult og damete og div. Eat shit, dere skulle brukt de pengene selv ! Fargen var akkurat som jeg håpte, helt rå!
+1
Eksaltert :D
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

jkirkebo

Sitat fra: JWinterburn på søndag 19. januar 2014, klokken 08:06
Stereo var litt skuffende, men funker, har lydpakke.
Satt litt vel høyt, mulig tilvenning, sitter i gulvet på bmw.

Nå har jeg kjørt snart 11.000km, og stereoen blir bare bedre og bedre. Den var litt skarp i mellomtonen i starten men dette ser ut til å være borte. Jeg tror rett og slett høyttalerne trenger et par hundre timers innspilling på greit volum før det låter optimalt.

Trikset med setet er å justere det helt ned og så vippe det opp foran til man får passende lårstøtte.  Det fungerer ihvertfall glimrende for meg :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JWinterburn

Ble vel 700 km i helga med varierende vei, men vi har storkost oss med bilen! Her kommer noen bilder ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Øggen

Sitat fra: JWinterburn på søndag 19. januar 2014, klokken 20:40
Ble vel 700 km i helga med varierende vei, men vi har storkost oss med bilen! Her kommer noen bilder ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjekt å høre.  Bilde nr 3 er fantastisk fint.
++

JWinterburn

Måtte stoppe i en helvettes kald vind for å ta bildet:) så mye finere ut i virkeligheten. 5 km rated når jeg kom hjem :-s


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

olesb

Mottok endelig min røde S85 onsdag 15. januar. Bilen ble hentet i butikken i Drammen som enda ikke var offisielt åpnet.

Bilen sto klar i butikken og så uforskammet flott ut i mine øyne:) Fikk en ryddig og informativ gjennomgang av bilen fra min DES, og jeg kunne ikke finne noen synlige feil med bilen. Bilen var bestilt med Nokian R2 på vanlige felger men til min overraskelse ble bilen levert ut med Cyclonfelger, noe jeg satt stor pris på.

Ellers fikk jeg ikke med verken blått eller rødt adapter men jeg fikk gavekortet som en kompensasjon for manglende blått adapter. Fikk også beskjed om at Tesla betaler for oppbevaring av sommerdekkene på dekkhotell frem til våren, flott service.

Alt i alt ble overleveringen av bilen en god opplevelse men selvfølgelig skulle jeg på jobbreise (med fly) noen timer etter overleveringen, dermed ble det ikke tid til mye kjøring før i helgen.

Bilen ble plugget inn i nyinstallert saltoboks på 1-fase 32A kurs før jeg dro og ladet med 32A (ca 33km/). Testet også appen Tesla companion med min Windows telefon og det fungerte bra. Gikk greit å starte/stopp lading og forvarming er noe jeg kommer til å venne meg til merker jeg.

Nokian R2 dekkene føltes ikke gode på snøføre de første milene. Etter å ha økt dekktrykke fra 35 psi til 48 psi og drøyt 500km med kjøring er følelsen nå en helt annen. Bilen sitter veldig godt på snøføre.

I helga har jeg kjørt et par langturer med bilen og idag bar turen til Østfold for å hente adaptersettet hos J. K. Kirkebø, takk for rask levering! Ladet bilen til ca. 80 % og forvarmet i 20 minutter før avreise. Fulgte fartsgrensen på motorveien (100km/t) og endte på et forbruk på 207wh/km t/r etter 195 km, noe jeg er positivt overrasket over. Temperaturen var -2 til -5. Hadde klimaanlegget på 19 grader og ingen range mode på.

Prøvde å lade bilen ved  type 2 stolpene ved Inspiria science center i Sarpborg, men grunnet at kabelen min har et håndtak i hver ende som bygger ganske mye var det umulig å få lukket ladelokket på stolpen, dermed ble det ingen lading. Blir nok innkjøp av en annen type 2 kabel, så kan den jeg har stå tilkoblet hjemme.

Ellers har jeg ikke funnet mye negativt med bilen. Synes likevel det trekker noe kaldluft fra det lille vinduet ved stolpen foran. Bilen kunne nok vært noe bedre isolert enkelte steder.

Kjøreopplevelsen er jeg ellers veldig godt fornøyd med og kommer til å finne på mange "gode" grunner for å ta meg en kjøretur fremover:)

S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020


Prøvde å lade bilen ved  type 2 stolpene ved Inspiria science center i Sarpborg, men grunnet at kabelen min har et håndtak i hver ende som bygger ganske mye var det umulig å få lukket ladelokket på stolpen, dermed ble det ingen lading. Blir nok innkjøp av en annen type 2 kabel
[/quote]

Tør jeg spørre hvilken type 2 kabel du har?? Ny eller eldre versjon??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA