Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Stator

Jeg fikk samme beskjed som dere. Tesla ordner meg leiebil da jeg har solgt fosilbrenneren.
Så får vi se om de holder det de har lovet denne gangen....

krister461

Sitat fra: Stator på søndag 12. januar 2014, klokken 16:55
Jeg fikk samme beskjed som dere. Tesla ordner meg leiebil da jeg har solgt fosilbrenneren.
Så får vi se om de holder det de har lovet denne gangen....
Om de dekker leiebil så synes jeg du har vært veldig heldig.

Tesla kan så absolutt bli flinkere i kommunikasjon, men de fleste som har gjort litt research på Tesla har sett at de er et ungt selskap som vokser kraftig og som har noe varierende leveringstider.

I tillegg så har vi tilgang til MyTesla hvor vi kan følge status på bilen. Der vil man se at bilen går i produksjon ca 6-8 uker før levering. Da har man god tid til å selge fossilbilen før levering. Videre blir man kontaktet av DS ca en måned før levering. Da har man en kontaktperson som stor sett vil holde deg oppdatert på eksakt leveringstidspunkt slik at man kan planlegge endelig overtagelse. Når man er kommet så langt blir det sjeldent forsinkelser, men ofte fremskyndinger for de som ønsker det.

For de som er spesiellt interesserte er det mulig å følge med på forumet her. Da vil man få en enda bedre oversikt og som vi ser fra statusarket så har Tesla en relativt ryddig rekkefølge i forhold til når man bekreftet. Slik det er nå så har de fleste som har bekreftet 12.9 eller tidligere fått bilen sin i produksjon, og de som evt. har bekreftet etter dette bør ikke klage men smøre seg med litt mer tålmodighet imho. :)

Stator: Om du bekreftet 16.9 og fikk produksjon fullført 6.1 så ligger du i alle fall en del forran snittet.


Stator

Lover de 4 mnd leverings tid. Så får de holde det de lover.
My Tesla er ikke helt til å stole på. Det står fortsatt i produksjon på min side. Når jeg var og besøkte dem i Bergen kunne de fortelle meg at bilen var ferdig produsert den dagen jeg fikk i prod på My Tesla.

krister461

Sitat fra: Stator på søndag 12. januar 2014, klokken 17:44
Lover de 4 mnd leverings tid. Så får de holde det de lover.
Enig. Og, problemet er jo at noen ansatte tilsynelatende går ut med slike urealistiske lovnader!

Jeg, og jeg tror de fleste som kommuniserer med Tesla, får ikke lovnader men estimater. Og, jeg tror noen av kundene tolker disse estimatene som lovnader, uten at jeg har grunnlag til å si at det er slik i ditt tilfelle.

Stator

Går du inn og bestiller en P85.
Nederst i liten skrift står det 4 mnd prioritert levering.
Det er en lovnad spør du meg.

fhovlan

Prioritert levering på Performance trur eg ikkje det var i september!

krister461

Sitat fra: Stator på søndag 12. januar 2014, klokken 17:57
Går du inn og bestiller en P85.
Nederst i liten skrift står det 4 mnd prioritert levering.
Det er en lovnad spør du meg.
Tja, om du ville tolke det som lovnad får være opp til deg. Skulle jeg bestilt i dag så hadde jeg for min del tatt dette som et estimat og planlagt deretter. Jeg husker ikke at dette stod når jeg bestilte i september og det er vel mer realistisk at de klarer dette nå enn det var når vi bestilte. Men, synes riktignok ikke det er bra om de skriver slikt uten at det er realistisk.

Stator

Helt ærlig tror jeg dette har mest med økonomi å gjøre. Selv om Tesla har en ung organisasjon tror jeg de har meget erfarne medarbeidere. Tar jeg ikke feil har dette med kvartal optimalisering å gjøre. Å ha penger bokført er bedre for dem med tanke på børstall. Å sitte med masse dødkapital på en båt i havet er ikke god butikk.
Da er det du og jeg som får beskjed om å "bare vente litt" for at de skal pynte de siste tallene i boka si.

Hadde Tesla vært upfront med dette når jeg kjøpte bilen hadde det vært en annen sak. Kjøper du bilen på et ugunstig tidspunkt tar det opptil 1 1/2 mnd ekstra. Da hadde vel folk rynket litt på nesa når de la inn depositum.
(Ikke missforstå jeg hadde forsatt bestilt bilen)
Det kan jo også tenkes at jeg tar feil. Nå har jeg fått en drøy mnd til å tenke på det  :)

krister461

Sitat fra: Stator på søndag 12. januar 2014, klokken 18:33
Helt ærlig tror jeg dette har mest med økonomi å gjøre. Selv om Tesla har en ung organisasjon tror jeg de har meget erfarne medarbeidere. Tar jeg ikke feil har dette med kvartal optimalisering å gjøre. Å ha penger bokført er bedre for dem med tanke på børstall. Å sitte med masse dødkapital på en båt i havet er ikke god butikk.
Jeg tror nok også dette er en del av årsaken. Menmen, vi kan kanskje la denne tråden gå tilbake til leveringshistorier. Om halvannen måned kan vel du og jeg forhåpentligvis poste våres historier i denne tråden! ;)

Tesla-man

Sitat fra: fhovlan på søndag 12. januar 2014, klokken 18:04
Prioritert levering på Performance trur eg ikkje det var i september!
Jo, det var det.  Jeg bestilte 19/9 og hadde 4 mnd pri. levering på min Perf. 

Skal få den januar iflg avtalen.  Vi får se hvordan det går.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

rsy


Sitat fra: Tesla-man på søndag 12. januar 2014, klokken 20:46
Sitat fra: fhovlan på søndag 12. januar 2014, klokken 18:04
Prioritert levering på Performance trur eg ikkje det var i september!
Jo, det var det.  Jeg bestilte 19/9 og hadde 4 mnd pri. levering på min Perf. 

Skal få den januar iflg avtalen.  Vi får se hvordan det går.

I følge avtalen sier du... Hvor i avtalen fikk du dette?

Jeg bestilte også i september og kunne velge januar som ønsket leveringsmåned, men har da aldri fått dette i noe avtale. Har du?

RSy

Kagex

tror det står ønsket levering , ikke Tesla skal levere...
P29687

paalv

S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Øggen


Lille Lance

Sitat fra: Øggen på tirsdag 14. januar 2014, klokken 16:44
Sitat fra: paalv på tirsdag 14. januar 2014, klokken 16:04
Sitat fra: Øggen på søndag 22. desember 2013, klokken 15:39
Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 22. desember 2013, klokken 14:10
Oi! Tidenes regnr!

Hvem har EL30000?

En Peugeot Partner (varebil) i Drøbak fikk EL30000 i går ...
:(


Wow, ærefull bil til det nummeret må mann si :-)

He-he ... vi får håpe at av av oss TMS får EL33333 da .... bra det å ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA