Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Gled deg :) Antar du gleder deg til å dra hjem fra jobb idag Zneip? :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Zneip

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. desember 2013, klokken 09:10
Gled deg :) Antar du gleder deg til å dra hjem fra jobb idag Zneip? :)

Gleder meg hver dag jeg - og i dag skal jeg hente noen på Værnes i åttetida - blir for lenge å vente her i Stjørdal, så jeg kjører nok hjem i mellomtiden. Må jo ha middag. Ooops....10 mil ekstra i dag også ja...damn  :P
Nord Trøndelag | X90D

Cowboystrekk

Sitat fra: Zneip på torsdag 19. desember 2013, klokken 10:25
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. desember 2013, klokken 09:10
Gled deg :) Antar du gleder deg til å dra hjem fra jobb idag Zneip? :)

Gleder meg hver dag jeg - og i dag skal jeg hente noen på Værnes i åttetida - blir for lenge å vente her i Stjørdal, så jeg kjører nok hjem i mellomtiden. Må jo ha middag. Ooops....10 mil ekstra i dag også ja...damn  :P
Hehe. Forresten så fungerer UMCen perfekt etter siste programvareoppdatering, har brukt den 5-10 ganger nå og den har funka på første forsøk, før oppdateringa fikk jeg den aldri til å virke uten å bruke skjøtekabelen.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

stianrod

Fikk bilen idag :D :D :D

Bare kort om overlevering:  Prikkfritt!!!

Ny DS fra Oslo, og selvom jeg visste mye om bilen fikk jeg 1,5 rolige timer til overlevering.  Super gjennomgang. Testet lading, gikk over lakk, alle funksjoner etc.  Blir jo litt mye info på en gang, men lærer nok best ved å prøve seg litt fram. 

Blå adapter ikke med.  Fikk kr. 2500,- i kompensasjon, uten å antyde noe som helst.  Det skal legges inn i systemet ved f.eks, en service eller liknende.

Ikke ofte jeg mottar applaus når jeg kommer inn i en butikk, men veldig hyggelig.  Kaffe og en liten prat med de i butikken før DS overtok.  Kan egentlig ikke få rost Tesla Trondheim godt nok.  Alltid hyggelig, alltid behjelpelig, alltid et smil.  Tusen takk!!  ;D

Nå skal jeg ut å kjøre, skriver mer senere ;)
Tesla Model S P85 2014

Lille Lance

Sitat fra: stianrod på fredag 20. desember 2013, klokken 12:26
Fikk bilen idag :D :D :D

Bare kort om overlevering:  Prikkfritt!!!

Ny DS fra Oslo, og selvom jeg visste mye om bilen fikk jeg 1,5 rolige timer til overlevering.  Super gjennomgang. Testet lading, gikk over lakk, alle funksjoner etc.  Blir jo litt mye info på en gang, men lærer nok best ved å prøve seg litt fram. 

Blå adapter ikke med.  Fikk kr. 2500,- i kompensasjon, uten å antyde noe som helst.  Det skal legges inn i systemet ved f.eks, en service eller liknende.

Ikke ofte jeg mottar applaus når jeg kommer inn i en butikk, men veldig hyggelig.  Kaffe og en liten prat med de i butikken før DS overtok.  Kan egentlig ikke få rost Tesla Trondheim godt nok.  Alltid hyggelig, alltid behjelpelig, alltid et smil.  Tusen takk!!  ;D

Nå skal jeg ut å kjøre, skriver mer senere ;)

Grattis!! Høres ut som en skikkelig solskinnshistorie. Jeg må nok vente 2 mnd til  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Cowboystrekk

Så bra Stian! Håper det går bra på Dekk1 og :) si fra ang hvilken felg du får!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

CFM

Da har jeg fått min perle model s!

Har aldri eid noen premium bil før og har lest masse på forum og gledet/forberedt meg lenge. Kona overgår meg nesten i entusiasme så vi måtte begge være med på overleveringen.

Selve overleveringen skjedde litt enkelt og u-seremonielt av en hyggelig men fersk kar – ikke min DS. Da var det ikke mulig å spørre om så mye utover det han var programmert til å si. Bilen sto på aerofelger når jeg kom og det synes jeg ikke ser bra ut på en perlehvit bil. Istedenfor å vise forståelse for det fikk vi bare repetert at «Men det er en gratis upgrade!!». Det jeg aller helst ville ha var cyclone men jeg fikk byttet til standard etter noen minutters litt ubehagelig eskalering med DS. (Jeg har altså standard 19' på Nokian hakka piggfrie. Er det noen som ikke vil ha cyclonene sine så vil jeg gjerne bytte ,'-)

Foruten manglende blått adapter så dirrer bakrutene som stupebrett når døra går opp, fordi ruta ikke rekker å gå ned før døra går ut. Det er jo kjent for oss i forumene – men det hadde de aldri hørt om på alna. Like sjokkert som når jeg ikke ville ha de oppgraderte felgene. Lakk/finnish justeringer og alt så veldig bra ut. Passasjerdøra må slenges litt hardere enn førerdøra men den er vel ikke brukt like mye ennå. Får stikke innom Skøyen og få det justert neste gang vi har muligheten.

Det var en fantastisk følelse å sette seg i skinnsetene og kjøre av sted med min egen bil. (kremt – konas bil – som jeg bruker si når hun kan høre/lese) Digger bilen! Tykt ratt, utrolig bra handling, gode seter og lavt tyngdepunkt. Den er ikke perfekt, faktisk! Men mye kan forbedres med software og andre ting får man lære seg å tåle. Har ikke sagt til så mange at jeg har bestilt, og nå eier en Tesla Model S. Det er litt deilig for alle går rundt og snakker om hvor fet den bilen er – og jeg har nøkkelen i lomma. Gliset går så langt rund hue innimellom at hue holder på å skli av.

Sier som chal: Takk for følget! Jeg fortsetter jo selvsagt her i forumet men ikke med helt samme frekvens. Vi kommenterer MYE av det positive og ALT av det negative. Gled dere til dere får deres egen bil!! Gleden er langt overskytende de sandkornene som må kommenteres her.
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

krister461

Sitat fra: paalv på fredag 20. desember 2013, klokken 17:46
Hittil i desember er det registrert flere TMS enn i november, og det mangler bare en normal dag på å passere 2.000.
18. desember var all time high med over 60 registreringer.

Jeg har sett litt på hvor lang tid det har gått fra bekreftelse til levering i desember:
Bekreftet mai: Gjennomsnittlig 7 måneder
Bekreftet juni: Gj.sn. 6 mndr
Bekreftet juli: Gj.sn. 5 mndr
Bekreftet august: Gj.sn. 4,5 mndr
(Datagrunnlaget er ca 60 biler av total ca 550)

Det har altså gått klart ned.

For leveringer i januar/februar ligger det an til 5,2 mndr, men her er jo usikkerheten stor og datagrunnlaget er tynt (15).
Vi får se ....
Det du oppgir med disse tallene er i hovedsak hvor mange måneder det er fra måned x til desember. Selvsagt vil det være ca 5 måneder for de som bestiller i juli til desember da det er 5 måneder fra august til desember. :)

Det som er mer interessant er jo den gjennomsnittlige ventetiden (ikke bare for de som får i desember). Og da mangler vi jo datagrunnlag på alle de som har bestilt i august og ikke fått noen bil/dato enda, men det kan jo se ut som om ventetiden ikke har gått så mye ned enda...

paalv

Sitat fra: krister461 på fredag 20. desember 2013, klokken 18:22
Sitat fra: paalv på fredag 20. desember 2013, klokken 17:46
Hittil i desember er det registrert flere TMS enn i november, og det mangler bare en normal dag på å passere 2.000.
18. desember var all time high med over 60 registreringer.

Jeg har sett litt på hvor lang tid det har gått fra bekreftelse til levering i desember:
...

For leveringer i januar/februar ligger det an til 5,2 mndr, men her er jo usikkerheten stor og datagrunnlaget er tynt (15).
Vi får se ....
Det du oppgir med disse tallene er i hovedsak hvor mange måneder det er fra måned x til desember. Selvsagt vil det være ca 5 måneder for de som bestiller i juli til desember da det er 5 måneder fra august til desember. :)

Det som er mer interessant er jo den gjennomsnittlige ventetiden (ikke bare for de som får i desember). Og da mangler vi jo datagrunnlag på alle de som har bestilt i august og ikke fått noen bil/dato enda, men det kan jo se ut som om ventetiden ikke har gått så mye ned enda...

Du har selvfølgelig rett, jeg må ta med leveringer i tidligere måneder også.
(Får skylde på at det er fredda.)

Her med tall for leveringer også i sep, okt og nov.:
Bekreftet mai: Gjennomsnittlig 6,3 måneder
Bekreftet juni: Gj.sn. 5,7 mndr
Bekreftet juli: Gj.sn. 5,0 mndr
Bekreftet august: Gj.sn. 4,1 mndr
(Datagrunnlaget er ca 100 biler av total ca 1.980)
;)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Anew

Bekreftet 21. august og det ser ikke ut til at bilen kommer før i mars - det blir 6.5 måneder for min del. :(
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

FruTesla

En spennende ventetid er over - og jeg har lært mye takk være alle dere på dette forumet som har delt og kommentert!

Hentet bilen på Alnabru klokken 14:00 i går og kom til og med 10 minutter for sent pga utrolig juletrafikk på Drammensveien innover (tror alle tar juleferie tidlig i år!). Vi ankom samtidig som DS Lars Haugen kjørte bilen inn i lokalene. En veldig grei og god gjennomgang og hvor det var greit å vite at vi kunne endel om denne bilen allerede (noe DS også kommenterte). Hadde printet ut 2 lange lister med sjekkpunkter og feil/mangler - men glemte både lister og tid og sted når vi var i gang.... ;) Gikk over bilen og kunne ikke finne noe å sette fingeren på og med DS sin lovnad om at dersom vi fant noe var det bare å gi beskjed!

Både blått og rødt adapter manglet (blått følger med og rødt var besttilt og betalt ekstra). Fikk ikke noe tilbud om kompensasjon som jeg ser andre har fått - burde jeg fått det uoppfordret?

Kjørte rett til Dekk1 på Stabekk for omlegging til Michelin X-ice som vi kjøpte og betalt tidligere i høst (etter godt tips fra forumet). Der la gutta om på null komma niks mens jeg handlet på Kiwi (praktisk da!). Må innrømme at det var godt å ha sønnen med som kunne huske hvor innstillingen på både jack-mode og tire-pressure var.

Kjørte hjem og fikk innstilt Home-link - som funket med en gang!

Satt bilen på lading i garasjen om kvelden og det funket ved første forsøk!

Så langt veldig fornøyd! Så fornøyd at jeg tror det må bli denne bilen som skal på juleferie til Geilo 1. juledag......!

Riktig God Jul til dere alle!
Mercedes E 220 CDI (solgt)
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentet 21. juni 2017
Taycan 4S - hentet ut 15. januar 2021

Malmo92

Blått adapter ble lever sammen med bil idag i Stavanger! :-)

tstens

Julekvelden for min del startet i går på Alnabru kl 11:00.Etter å ha tilbrakt de siste 11 dager på kurs i Indianapolis , registrerte jeg at mange av dere fikk tilbud om tidligere levering,nei og nei ;D her blir de siste dager lange.Slo ihjel
Ventetiden mellom flightene hjem på Kastrup, m å betale bilen via trådløst mellom telefon og pc.Følte at det var den riktige måten å betale en Tesla på he he .Nok om det.Ankom Alna 10 min før tiden og straks kunne registrere en ren ,hvit P85 på utsiden ,oh yeah.Min DS kom nøyaktig kl 11:00 og vi gikk over bilen sammen ,spotless er vel utrykket jeg vil bruke.Etter å ha lest omtrent samtlige inlegg på forumen her siden juli,så føler jeg at jeg kjenner bilen godt.
DS sjønte nok at jeg var klar og hun slapp meg avgårde etter drøyt 30 min.Hadde ca 300 km på batteriet når jeg dro derfra.Fikk mine Pirelli på originale 19" som jeg ønsket.21 sommer ligger på dekkhotel til våren.Uten adaptere men m gavekort.Tenkte jeg skulle svinge innom Salto m de var fri for Type 2 kabel,satte meg på venteliste.Pilen ble snudd nordover på E6 mot Brumunddal.Fikk en warning på "tire pressure",utførte en rekalibrering og den ble borte.
Fiklet litt m radio og satte litt kanaler på FM og DAB.Fikk en tlf fra madamen underveis via handsfree ,herlig .Kan du kjøre via Gjøvik for å hente en ballkjole til minstefrøkna? selfølgelig ;D .Har vel ikke vært lettere å kjøre en omvei hjem he he.Ble litt halvfrossent slapseføre fra Minnesund til Gjøvik via Skreia,føler at bilen sitter greit på .Hvor er vekten på bilen? føler at min gamle Alfa 156 på 1300 kg er tyngre.Ankom parkeringskaoset på CC Gjøvik.I svarte!!! skal jeg parkere min splitternye Tesla her ??? ? Vel vel..Hastet inn på senteret m en bekymret tanke i bakhodet.
sprintet samtidig opp på Clas Ohlsson for en sjøteledning stump.Kom meg velberget videre.Fikk etterhvert en Ford Connect oppi ræva,var vel nærmere 3 hundredeler enn 3 sek bak,greit å være nysjerring men hva i sv!!!!fikset det lett m pedalen og brukte vel ca 2,5 sek på å få en avstand på 10 sek he he ,tidsmaskin ? jepp.Masse nye intrykk og nyskjerrige naboer, venner og familie.Blir vel sånn noen dager fremover tenker jeg .Står nå til lading..Ble en hvit jul allikevel he he .
Ha en god jul og et godt nytt år folkens..kommer med mere utfyllende senere.Terje
P85,White

Gbye Gas

Sort 85, 19, tech, skinn, pano, piano, lyd, lys, luft, alarmstøtte, vinter, park, hattehylle.
Mottatt 20. mars 2014-kjempefornøyd
Ex Volvo V70 2004 180 hk, Audi A6 2010

FruTesla

Sitat fra: FruTesla på fredag 20. desember 2013, klokken 20:44
.........
Både blått og rødt adapter manglet (blått følger med og rødt var besttilt og betalt ekstra). Fikk ikke noe tilbud om kompensasjon som jeg ser andre har fått - burde jeg fått det uoppfordret?
..........


Ser nå at kompensasjon lå i et brev sammen med det midlertidig vognkortet - har vært mer opptatt av å kjøre og lade enn å lese alt....hmmmm.... ::)

God Jul!
Mercedes E 220 CDI (solgt)
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentet 21. juni 2017
Taycan 4S - hentet ut 15. januar 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA