Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Li-Ion

Sitat fra: Frodebo på mandag 09. desember 2013, klokken 20:05
Sitat fra: Li-Ion på mandag 09. desember 2013, klokken 18:38
Noen som har fått avtalt levering fra Trondheim denne uka? Fikk avtalt i morgen kl. 12.00 - men nå er Tesla sirkuset i full gang igjen. "Blir forsinket... vet ikke når...avklaring senere denne uka...kanskje..."

Prøver å forholde meg rolig - men nå røyk det en sikring her i stua - fy F, hvor skuffa jeg er over Tesla og deres oppfølgningen av hele leveringsprosessen. (ikke noe kritikk av DS her - men av hele systemet rundt )   >:( >:(

Jeg har gitt opp den såkalte logistikken for lengst. Har slutta å sjekke My Tesla, gidder ikke å spørre mer. De svarene som kommer viser seg seinere ikke å stemme likevel. Har nå fått høre at

- Bilen din gjøres klar for produksjon nå (oktober)
- Den går i produksjon nå, og det er mulig du får bilen før jul ( tidlig november)
- Det blir nok tidlig januar (midt i november)
- Du får bilen din midt i januar (midt i november)
- "Vi leter deler" (My Tesla 8. desember)

Med tanke på at det normalt går 50 - 60 dager fra produksjon til utlevering, betyr det at nok at informasjonen fra Tesla nok en gang ikke er til å stole på.

Utover de utfordringer dette betyr på mht. salg av fossilbilen, betyr heldigvis ikke Teslas uforutsigbarhet på levering all verden for meg om bilen kommer i februar eller mars, men jeg må si at Tesla gir et elendig inntrykk når det gjelder logistikk og kundekommunikasjon. Kort fortalt har jeg etterhvert fått et inntrykk av Tesla som et selskap som man ikke kan stole på. Det liker jeg ikke, og det er i stor kontrast til det inntrykket jeg hadde av Tesla for noen måneder siden.

Men som sagt - nå gidder jeg ikke bry meg lenger. Har bevisst kuttet ut tanken på at det ankommer ny bil snart. Det blir bare skuffelser ut av slikt. Bilen kommer når den kommer.

Du har min sympati i alle fall.

Jeg har i allefall sluttet å snakke varmt om Tesla nå... bilen er sikkert bra den, men å bli behandlet på denne måten - nytt selskap eller ikke - er for kjipt.
Teslaeier siden 2013 :)

valvolainen

Da var det endelig vår tur. Fredag 6. desember.
Kommer litt tidlig, (hvem gjør vel ikke det?) og en hyggelig fyr stikker å henter bilen på lageret over gaten.
Sommerfuglene jeg har hatt i magen de siste dagene er på dette tidspunktet blitt en sverm med albatrosser.
Får satt oss inn og har en gjennomgang før vi signerer og suser avgårde!
Manglet naturligvis begge adapterene. Ellers var bilen super! It just works!

hhe

Sitat fra: Olav78 på mandag 09. desember 2013, klokken 20:06
Sitat fra: Zneip på mandag 09. desember 2013, klokken 19:57
Sitat fra: hhe på mandag 09. desember 2013, klokken 19:44
Mitt skip er lastet med...... TESLA. Fått vite med DS at skip ankommet Drammen i kveld/morgen..  8)

Skjønner ikke hvordan noen DS plutselig vet hvilken båt bilene kommer med, mens andre DS ikke vet noenting. Lotto!!!  :o

Fikk vite av DS at min kommer til Drammen havn 20 des. Dette sto på ei side med info rundt bestillinga mi som min DS sjekket da jeg var innom forige uke.

Når det gjelder registreringer, så har de vel mulighet til å registrere bilen før de faktisk har den fysisk i hende da de kun trenger chassi nr. Eller er jeg helt på vidda?

Olav; det skal gå fint å få et midlertidig vognkort, så lenge du har forsikring og finans ok. Usikker på evt tid i forveien, hør gjerne med DS.
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

Li-Ion

Ser ut som jeg har fått ny DS.... det forklarer jo mye...  ;D ;D
Teslaeier siden 2013 :)

Frodebo

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Togge

Sitat fra: Li-Ion på mandag 09. desember 2013, klokken 18:38
Noen som har fått avtalt levering fra Trondheim denne uka? Fikk avtalt i morgen kl. 12.00 - men nå er Tesla sirkuset i full gang igjen. "Blir forsinket... vet ikke når...avklaring senere denne uka...kanskje..."

Prøver å forholde meg rolig - men nå røyk det en sikring her i stua - fy F, hvor skuffa jeg er over Tesla og deres oppfølgningen av hele leveringsprosessen. (ikke noe kritikk av DS her - men av hele systemet rundt )   >:( >:(

JIPPI, samme telefon jeg å Fa....n
Var helt sikker på at 11.12.13 skulle bli årets julaften.
Det var "store forsinkelser" i Drammen. Han skulle sjekke med logistkkansvarlig hos Tesla for å komme tilbake med ny leverings tid.
Sukk......... Sukk........ Sukk.... >:( >:(
Hel-elektrisk bilpark.

Li-Ion

Sitat fra: Togge på tirsdag 10. desember 2013, klokken 16:57
Sitat fra: Li-Ion på mandag 09. desember 2013, klokken 18:38
Noen som har fått avtalt levering fra Trondheim denne uka? Fikk avtalt i morgen kl. 12.00 - men nå er Tesla sirkuset i full gang igjen. "Blir forsinket... vet ikke når...avklaring senere denne uka...kanskje..."

Prøver å forholde meg rolig - men nå røyk det en sikring her i stua - fy F, hvor skuffa jeg er over Tesla og deres oppfølgningen av hele leveringsprosessen. (ikke noe kritikk av DS her - men av hele systemet rundt )   >:( >:(
JIPPI, samme telefon jeg å Fa....n
Var helt sikker på at 11.12.13 skulle bli årets julaften.
Det var "store forsinkelser" i Drammen. Han skulle sjekke med logistkkansvarlig hos Tesla for å komme tilbake med ny leverings tid.
Sukk......... Sukk........ Sukk.... >:( >:(
Æsj... det var synd. Vet akkurat hvordan du har det...  :( :( :( :( :( :( :( :(

Meeeen...vi får satse på at det blir bil på oss om noen dager - kan vel ikke være så langt unna nå...

Fikk du noen indikasjon på når du kunne forvente levering da? Eller var det helt ut i det blå?
Teslaeier siden 2013 :)

Togge

#592
Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 10. desember 2013, klokken 17:07
Sitat fra: Togge på tirsdag 10. desember 2013, klokken 16:57
Sitat fra: Li-Ion på mandag 09. desember 2013, klokken 18:38
Noen som har fått avtalt levering fra Trondheim denne uka? Fikk avtalt i morgen kl. 12.00 - men nå er Tesla sirkuset i full gang igjen. "Blir forsinket... vet ikke når...avklaring senere denne uka...kanskje..."

Prøver å forholde meg rolig - men nå røyk det en sikring her i stua - fy F, hvor skuffa jeg er over Tesla og deres oppfølgningen av hele leveringsprosessen. (ikke noe kritikk av DS her - men av hele systemet rundt )   >:( >:(
JIPPI, samme telefon jeg å Fa....n
Var helt sikker på at 11.12.13 skulle bli årets julaften.
Det var "store forsinkelser" i Drammen. Han skulle sjekke med logistkkansvarlig hos Tesla for å komme tilbake med ny leverings tid.
Sukk......... Sukk........ Sukk.... >:( >:(
Æsj... det var synd. Vet akkurat hvordan du har det...  :( :( :( :( :( :( :( :(

Meeeen...vi får satse på at det blir bil på oss om noen dager - kan vel ikke være så langt unna nå...

Fikk du noen indikasjon på når du kunne forvente levering da? Eller var det helt ut i det blå?
Fikk vite at det var en "stor" oppdatering av systemet i morgen. Han skulle sjekke med logistikk. Fikk ikke noe mer.

Har du fått noe ny levering?
Hel-elektrisk bilpark.

Li-Ion

Kanskje før helga, men gidder egentlig ikke å ha noen forventninger til det.

Det som irriterer meg litt akkurat nå er at jeg kunne fått 14 dager med innskuddsrenter på de 700.000,- jeg overførte til Tesla i forrige uke... I stedet for at Tesla håver inn ekstra kroner på dette...  >:(
Teslaeier siden 2013 :)

hhe

"Din Model S gjøres klar for henting eller levering".. flere så har sjekket MY Tesla i dag? B-)
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

JWinterburn

Er det kaos med de bilene som kom inn i dag i drammen? Noen som vet hvor lang tid de bruker på å få ut bilene fra havna og opp til Trondheim?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Brede

De bør ikke rote det til nå altså, jeg SKAL ha bil til jul!  :o

Togge

Når Mathias ringte sa han at det kom inn 12 biler i morgen.  Han hadde da ikke oversikt over hvilke biler det var.
Jeg tenker også litt på å ha overført 600' til Tesla.
Noe som jeg også lurer litt på er at jeg har fått Reg nr, både den før meg og den etter meg bor i Oslo. Får de Reg nr i Drammen??
Hel-elektrisk bilpark.

JWinterburn

Får du bil i morgen da Togge?
Henter du i Trondheim ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Togge

Nei da, de vet ikke hvor den er?? Får kanskje en oppdatering i morra. Levering mht faktura er 18.12 så de har fortsatt litt tid igjen.
Hel-elektrisk bilpark.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA