Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

hhe

Sitat fra: Restusj på fredag 06. desember 2013, klokken 15:10
Gratulerer!! Høres betryggende ut og jeg kan bare glede meg enda mer til jeg selv får bilen før jul :)
Hei. Når har du fått leveringsdato? Har du fått annen bekreftelse enn på "final invoice"?

Ja, her gleder vi oss :D
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

Celter

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 06. desember 2013, klokken 17:05
Sitat fra: toppi på fredag 06. desember 2013, klokken 13:03
Grattis, selv om jeg er noe overrasket at du tok sjansen på å kjøpe et så dårlig produkt  :o

Jeg har kanskje i motsetning til en del andre faktisk gått inn i dette kjøpet med åpne øyne, ser og har kjøpt produktet for det det er, og har også heldigvis råd til å ta tapet av hele bilens hvis Tesla skulle gå overende og bilen skulle bli en dyr bokstøtte...



Jeg vet ikke hvorfor du skrev dette innlegget, men det viser i alle fall hvem du er. Hva i all verden er det som har fått deg til å tro at du har gjort ditt bilvalg på en mer rasjonell måte enn andre? Og hva er det som får deg til å tro at du tjener mer penger enn andre på dette forum. Har du opplevd noe som har styrket selvtilliten din i det siste. Månedens ansatt på McDonald´s?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Viking

Sitat fra: Celter på mandag 09. desember 2013, klokken 16:42
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 06. desember 2013, klokken 17:05
Sitat fra: toppi på fredag 06. desember 2013, klokken 13:03
Grattis, selv om jeg er noe overrasket at du tok sjansen på å kjøpe et så dårlig produkt  :o

Jeg har kanskje i motsetning til en del andre faktisk gått inn i dette kjøpet med åpne øyne, ser og har kjøpt produktet for det det er, og har også heldigvis råd til å ta tapet av hele bilens hvis Tesla skulle gå overende og bilen skulle bli en dyr bokstøtte...



Jeg vet ikke hvorfor du skrev dette innlegget, men det viser i alle fall hvem du er. Hva i all verden er det som har fått deg til å tro at du har gjort ditt bilvalg på en mer rasjonell måte enn andre? Og hva er det som får deg til å tro at du tjener mer penger enn andre på dette forum. Har du opplevd noe som har styrket selvtilliten din i det siste. Månedens ansatt på McDonald´s?
Så så... Rolig nå
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

jsu224


Sitat fra: Viking på mandag 09. desember 2013, klokken 16:57
Sitat fra: Celter på mandag 09. desember 2013, klokken 16:42
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 06. desember 2013, klokken 17:05
Sitat fra: toppi på fredag 06. desember 2013, klokken 13:03
Grattis, selv om jeg er noe overrasket at du tok sjansen på å kjøpe et så dårlig produkt  :o

Jeg har kanskje i motsetning til en del andre faktisk gått inn i dette kjøpet med åpne øyne, ser og har kjøpt produktet for det det er, og har også heldigvis råd til å ta tapet av hele bilens hvis Tesla skulle gå overende og bilen skulle bli en dyr bokstøtte...



Jeg vet ikke hvorfor du skrev dette innlegget, men det viser i alle fall hvem du er. Hva i all verden er det som har fått deg til å tro at du har gjort ditt bilvalg på en mer rasjonell måte enn andre? Og hva er det som får deg til å tro at du tjener mer penger enn andre på dette forum. Har du opplevd noe som har styrket selvtilliten din i det siste. Månedens ansatt på McDonald´s?
Så så... Rolig nå

Du kan forlange ro, men det var jaggu på sin plass!!!

Li-Ion

Noen som har fått avtalt levering fra Trondheim denne uka? Fikk avtalt i morgen kl. 12.00 - men nå er Tesla sirkuset i full gang igjen. "Blir forsinket... vet ikke når...avklaring senere denne uka...kanskje..."

Prøver å forholde meg rolig - men nå røyk det en sikring her i stua - fy F, hvor skuffa jeg er over Tesla og deres oppfølgningen av hele leveringsprosessen. (ikke noe kritikk av DS her - men av hele systemet rundt )   >:( >:(
Teslaeier siden 2013 :)

Togge

Jeg skal ha levering av bil på onsdag. Fikk kopi av vognkort i dag. EL30***
håper det ikke blir noe krøll??
Hel-elektrisk bilpark.

Li-Ion

Sitat fra: Togge på mandag 09. desember 2013, klokken 18:44
Jeg skal ha levering av bil på onsdag. Fikk kopi av vognkort i dag. EL30***
håper det ikke blir noe krøll??
Håper ikke det. Om du ikke har hørt noe så går det sikkert bra.

Min ble registrert i dag, men de påstår at de fortsatt ikke vet når bilen ankommer Trondheim. Dette synes jeg er meget rart, og om dette skulle stemme, har de virkelig ingen kontroll på logistikken - men det har de jo dokumentert over enhver tvil tidligere også... :-/
Teslaeier siden 2013 :)

Togge

Sitat fra: Li-Ion på mandag 09. desember 2013, klokken 18:52
Sitat fra: Togge på mandag 09. desember 2013, klokken 18:44
Jeg skal ha levering av bil på onsdag. Fikk kopi av vognkort i dag. EL30***
håper det ikke blir noe krøll??
Håper ikke det. Om du ikke har hørt noe så går det sikkert bra.

Min ble registrert i dag, men de påstår at de fortsatt ikke vet når bilen ankommer Trondheim. Dette synes jeg er meget rart, og om dette skulle stemme, har de virkelig ingen kontroll på logistikken - men det har de jo dokumentert over enhver tvil tidligere også... :-/

Snakket med min DS på fredag, og kunne han fortelle at bilen var ankommet mellomlager. Den skulle kjøres til Tesla Trondheim på mandag (Altså i dag).
Så for min del håper jeg at logistikken fungerer.
Håper det bare er noe "bug" i systemet, og at bilen din "plutselig" er klar for henting. :-\ :-\
Hel-elektrisk bilpark.

hhe

Sitat fra: Togge på mandag 09. desember 2013, klokken 19:04
Sitat fra: Li-Ion på mandag 09. desember 2013, klokken 18:52
Sitat fra: Togge på mandag 09. desember 2013, klokken 18:44
Jeg skal ha levering av bil på onsdag. Fikk kopi av vognkort i dag. EL30***
håper det ikke blir noe krøll??
Håper ikke det. Om du ikke har hørt noe så går det sikkert bra.

Min ble registrert i dag, men de påstår at de fortsatt ikke vet når bilen ankommer Trondheim. Dette synes jeg er meget rart, og om dette skulle stemme, har de virkelig ingen kontroll på logistikken - men det har de jo dokumentert over enhver tvil tidligere også... :-/

Snakket med min DS på fredag, og kunne han fortelle at bilen var ankommet mellomlager. Den skulle kjøres til Tesla Trondheim på mandag (Altså i dag).
Så for min del håper jeg at logistikken fungerer.
Håper det bare er noe "bug" i systemet, og at bilen din "plutselig" er klar for henting. :-\ :-\

Mitt skip er lastet med...... TESLA. Fått vite med DS at skip ankommet Drammen i kveld/morgen..  8)
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

Zneip

Sitat fra: hhe på mandag 09. desember 2013, klokken 19:44
Mitt skip er lastet med...... TESLA. Fått vite med DS at skip ankommet Drammen i kveld/morgen..  8)

Skjønner ikke hvordan noen DS plutselig vet hvilken båt bilene kommer med, mens andre DS ikke vet noenting. Lotto!!!  :o
Nord Trøndelag | X90D

Togge

Sitat fra: Zneip på mandag 09. desember 2013, klokken 19:57
Sitat fra: hhe på mandag 09. desember 2013, klokken 19:44
Mitt skip er lastet med...... TESLA. Fått vite med DS at skip ankommet Drammen i kveld/morgen..  8)

Skjønner ikke hvordan noen DS plutselig vet hvilken båt bilene kommer med, mens andre DS ikke vet noenting. Lotto!!!  :o

Kanskje lykketallet er VIN# X etellerannet ukjent tall?
Hel-elektrisk bilpark.

Zneip

Hehe - må nesten være noe sånnt ja  ;D
Nord Trøndelag | X90D

Li-Ion

Sitat fra: Togge på mandag 09. desember 2013, klokken 19:04
Sitat fra: Li-Ion på mandag 09. desember 2013, klokken 18:52
Sitat fra: Togge på mandag 09. desember 2013, klokken 18:44
Jeg skal ha levering av bil på onsdag. Fikk kopi av vognkort i dag. EL30***
håper det ikke blir noe krøll??
Håper ikke det. Om du ikke har hørt noe så går det sikkert bra.

Min ble registrert i dag, men de påstår at de fortsatt ikke vet når bilen ankommer Trondheim. Dette synes jeg er meget rart, og om dette skulle stemme, har de virkelig ingen kontroll på logistikken - men det har de jo dokumentert over enhver tvil tidligere også... :-/

Snakket med min DS på fredag, og kunne han fortelle at bilen var ankommet mellomlager. Den skulle kjøres til Tesla Trondheim på mandag (Altså i dag).
Så for min del håper jeg at logistikken fungerer.
Håper det bare er noe "bug" i systemet, og at bilen din "plutselig" er klar for henting. :-\ :-\
At det er en BUG i systemet har jeg ingen problemer med å tro på nei :-)
Teslaeier siden 2013 :)

Frodebo

Sitat fra: Li-Ion på mandag 09. desember 2013, klokken 18:38
Noen som har fått avtalt levering fra Trondheim denne uka? Fikk avtalt i morgen kl. 12.00 - men nå er Tesla sirkuset i full gang igjen. "Blir forsinket... vet ikke når...avklaring senere denne uka...kanskje..."

Prøver å forholde meg rolig - men nå røyk det en sikring her i stua - fy F, hvor skuffa jeg er over Tesla og deres oppfølgningen av hele leveringsprosessen. (ikke noe kritikk av DS her - men av hele systemet rundt )   >:( >:(

Jeg har gitt opp den såkalte logistikken for lengst. Har slutta å sjekke My Tesla, gidder ikke å spørre mer. De svarene som kommer viser seg seinere ikke å stemme likevel. Har nå fått høre at

- Bilen din gjøres klar for produksjon nå (oktober)
- Den går i produksjon nå, og det er mulig du får bilen før jul ( tidlig november)
- Det blir nok tidlig januar (midt i november)
- Du får bilen din midt i januar (midt i november)
- "Vi leter deler" (My Tesla 8. desember)

Med tanke på at det normalt går 50 - 60 dager fra produksjon til utlevering, betyr det at nok at informasjonen fra Tesla nok en gang ikke er til å stole på.

Utover de utfordringer dette betyr på mht. salg av fossilbilen, betyr heldigvis ikke Teslas uforutsigbarhet på levering all verden for meg om bilen kommer i februar eller mars, men jeg må si at Tesla gir et elendig inntrykk når det gjelder logistikk og kundekommunikasjon. Kort fortalt har jeg etterhvert fått et inntrykk av Tesla som et selskap som man ikke kan stole på. Det liker jeg ikke, og det er i stor kontrast til det inntrykket jeg hadde av Tesla for noen måneder siden.

Men som sagt - nå gidder jeg ikke bry meg lenger. Har bevisst kuttet ut tanken på at det ankommer ny bil snart. Det blir bare skuffelser ut av slikt. Bilen kommer når den kommer.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Olav78

#584
Sitat fra: Zneip på mandag 09. desember 2013, klokken 19:57
Sitat fra: hhe på mandag 09. desember 2013, klokken 19:44
Mitt skip er lastet med...... TESLA. Fått vite med DS at skip ankommet Drammen i kveld/morgen..  8)

Skjønner ikke hvordan noen DS plutselig vet hvilken båt bilene kommer med, mens andre DS ikke vet noenting. Lotto!!!  :o

Fikk vite av DS at min kommer til Drammen havn 20 des. Dette sto på ei side med info rundt bestillinga mi som min DS sjekket da jeg var innom forige uke.

Når det gjelder registreringer, så har de vel mulighet til å registrere bilen før de faktisk har den fysisk i hende da de kun trenger chassi nr. Eller er jeg helt på vidda?
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA